Picknickkorgen lär sig spela golf

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
picknickkorgen
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 maj 2017, 21:22

Inte spelat så mycket sen sist men nu har jag ledigt och kommer nöta rejält. Provade Lisinge förra helgen, trevlig skogsmiljö men dålig kvalitet på underlaget, framförallt greenerna var undermåliga. Började få till mina längre järn (J6 och J5) bättre men annars ingen höjdarrunda, slutade som vanligt runt 115 slag. I veckan gick jag på en puttinglektion och fick ett nytt grepp med mig hem jobba på, kändes klart bättre och jag slutade fippla så mycket händerna som tidigare.

Idag provade jag en till bana, Kyssinge stod på schemat. Gillade den bana riktigt mycket och idag klaffade allting. Satte alla utspel där jag ville med mina järn och då blir det så mycket enklare spela, har även börjat få till chippande betydligt bättre. Räknade aldrig puttar men tror jag kapade något slag där också. Slutade i alla fall på 100 slag jämnt på en par 74 bana, mitt tidigare personbästa är 113 slag på en par 72 bana, så det var en rejäl förbättring. Lite försmädligt att jag var en koppsnurr på en enmetersputt på sista hålet ifrån att få 99, men det kanske kommer nästa gång :D 44 poäng blev det till slut. Totalt tre par, sju bogeys, fem dubbel och tre trippel.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Grymt! Synd på sista putten. 99:an kommer snart!
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Mackel95
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 apr 2017, 08:52
Ort: Torslanda

picknickkorgen skrev:Inte spelat så mycket sen sist men nu har jag ledigt och kommer nöta rejält. Provade Lisinge förra helgen, trevlig skogsmiljö men dålig kvalitet på underlaget, framförallt greenerna var undermåliga. Började få till mina längre järn (J6 och J5) bättre men annars ingen höjdarrunda, slutade som vanligt runt 115 slag. I veckan gick jag på en puttinglektion och fick ett nytt grepp med mig hem jobba på, kändes klart bättre och jag slutade fippla så mycket händerna som tidigare.

Idag provade jag en till bana, Kyssinge stod på schemat. Gillade den bana riktigt mycket och idag klaffade allting. Satte alla utspel där jag ville med mina järn och då blir det så mycket enklare spela, har även börjat få till chippande betydligt bättre. Räknade aldrig puttar men tror jag kapade något slag där också. Slutade i alla fall på 100 slag jämnt på en par 74 bana, mitt tidigare personbästa är 113 slag på en par 72 bana, så det var en rejäl förbättring. Lite försmädligt att jag var en koppsnurr på en enmetersputt på sista hålet ifrån att få 99, men det kanske kommer nästa gång :D 44 poäng blev det till slut. Totalt tre par, sju bogeys, fem dubbel och tre trippel.
Snyggt lirat!! :)
Driver: Callaway Epic 10.5°
Spoon: Mizuno JPX EZ
3h: Wilson D-200 19° Stiff
Järn: Mizuno JPX-900 Hot Metal, S300. 5-GW
Wedgar: Titleist SM5 - 54/10, SM6 - 60/8
Putter: TaylorMade Spider Röd 34"
HCP: 17,6. Start 2017: 35,5
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Härligt lirat!
picknickkorgen
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 maj 2017, 21:22

Dåligt med uppdateringar här men har bara spelat tre 18-hålare sen sist. De rundorna gick lite sämre men jag hamnade i buffertzonen två gånger vilket man får vara nöjd med efter en sån stor sänkning det blev senast.

Spelade en nio-hålare idag på Danderyd, lite roligt se utvecklingen sen jag spelade den banan tidigt i våras. Hittade mitt gamla scorekort som inte var någon fröjd att skåda, två dubbel, tre trippel och resten fyra över eller sämre. Idag blev det två par, sex bogeys och en dubbel. Så de gånger man står frustrerad ute på banan och undrar varför man inte blir bättre så får man påminna sig om att det är ens egna selektiva minne som spökar då man kommer bara ihåg den gången allting gick ens väg och tror att det är ens standard spel :D

Brukar dock aldrig registrera mina resultat på 9-håls korthålsrundorna, gör ni det? Jag har kollat slopen och skulle kunna spela ner mig till hcp 18 om jag reggat alla de rundorna. Det är något som jag inte skulle ha en chans att vara i närheten av på en riktig 18-hålare. (24,9 i dagsläget)
picknickkorgen
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 maj 2017, 21:22

Idag lärde jag mig slå bunkerslag som varit min akilleshäl. Har jag hamnat i en bunker tidigare så var jag fast där alternativt träffade bollen rent och hamnade i bunkern på andra sidan green. Ett slag ner i bunkern kostar därmed ett helt hål. Den här videon förändrade allt https://www.youtube.com/watch?v=_QnFkpMbklk&t=344s Nu hoppas jag på mycket bunkerslag imorgon på min runda :D
picknickkorgen
Inlägg: 22
Blev medlem: 03 maj 2017, 21:22

Idag hade jag en riktigt fin runda på gång. Första nio går jag på 44 slag, tre par, fem bogeys och en trippel där jag tyvärr fyrputtar. 24 pinnar och fem slag bättre än jag tidigare haft på 9-hål. Nu ska jag väl ändå klara under 100 slag? Går helt ok till de fem sista hålen där jag rasar. Är tyvärr ofta jag blir trött runt hål 13-14 och börjar spela sämre, speciellt idag när rundan tog fem timmar på grund utav kö vid varje hål. Går sista 9 på 57 slag och 11 pinnar, så hamnade på försmädliga 101 efter att jag avslutat med en åtta på ett av de enklare par fyra hålen. Snart ska jag väl hålla hela vägen :lol:
Skriv svar