Visby GK

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Hannes Freyschuss
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 jun 2014, 13:59

Min familj har skaffat en sommarstuga på Gotland, jag spelar mycket golf och bestämde mig att jag skulle bli medlem på Visby GK. Första rundan var toklivs och den vackraste rundan i mitt liv, -det här är bra träning för min karriär, tänkte jag. Jag tänkte: " Visby GK 2:a i Sverige och 25:a Europa, det här lär bli bra!" Sen dess har jag på 4 veckor gått från 18,6 - 15,5 i hcp. Alla som vill spela på Visby GK, gör det!, den är så fin att till och med jag (14 år )
tänker att den är vacker med karlsö på 18 hålet med strand-kust på vänster sida hela vägen på ett par fem! Att inte snacka om hela banan wow!
Hannes Freyschuss
hcp: 13,5
http://visbygk.se
Driver:
Ping G15
Fairwaywood:
Ping G20 (3)
Rescue/Hybrid:
Ping G25
Järnset:
Ping i5 3-W
Wedge:
Callaway X-tour 52 och 56 graders
Putter:
Odyssey White Hot XG Marxman
LinusAllvin
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 jun 2014, 11:34
Ort: Jönköping, Sweden
Kontakt:

Var och spelade banan i veckan. Är en av de bästa banorna som jag spelat. 18 hålet tycker jag påminner om 18 hålet på Pebble Beach. Fick känslan när man ställde sig på tee att detta har man spelat innan. Tyvärr har jag aldrig spelat Pebble Beach förutom på alla versioner av TW
Driver Cobra Biocell 9,5° Fairway Wood Cobra AMP 14,5° Hybrid: Mizuno MP CLK 20° Järn: Mizuno MP53 4-P (S300) Wedge: Titleist Vokey SM4 51° / 55° / 59°. Putter: Nike Method Core 11W CB Boll: Pro V1/NXT Tour S
Skriv svar