Joakims vänsterprojekt

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!

Re: Joakims vänsterprojekt

av joakim.pekkari » 04 jan 2018, 23:16

Körde mitt andra träningspass åt vänster idag efter jobbet, kändes väldigt bra!

https://youtu.be/B_kpOY54sQ4

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Krånglar till det och försöker spela även åt vänster - Följ mitt projekt här!
Hcp 3,8 / 36 (Vänster) Klubb Barsebäck G&CC
Instagram: livingpixels GameBook: joakimpekkari / jockeleftie

av joakim.pekkari » 06 jan 2018, 15:15

Idag var Donald Steele stängd så det fick bli två varv på korthålsbana istället. Rätt nöjd med resultatet men fasen vad klurigt det var med gräs under bollen, speciellt från blöt ruff. En del riktigt fina slag men dessvärre har jag väldigt svårt att hålla mig från en fade/slice så det är prio 1 att få fixat till.

Putttarna behöver ni inte titta på för mycket, då jag missade att fylla i de ordentligt innan jag stängde rundan.

Bild

av MaxP » 07 jan 2018, 08:18

joakim.pekkari skrev:Idag var Donald Steele stängd så det fick bli två varv på korthålsbana istället. Rätt nöjd med resultatet men fasen vad klurigt det var med gräs under bollen, speciellt från blöt ruff. En del riktigt fina slag men dessvärre har jag väldigt svårt att hålla mig från en fade/slice så det är prio 1 att få fixat till.

Putttarna behöver ni inte titta på för mycket, då jag missade att fylla i de ordentligt innan jag stängde rundan.

Bild

Kan du hålla dig till svingarna ovan så borde ju en funktionell fade vara enklaste sättet för dig att kämpa dig nedåt i början. Imponerad över din kämparglöd för detta projekt!

av joakim.pekkari » 07 jan 2018, 10:32

MaxP skrev:
joakim.pekkari skrev:Idag var Donald Steele stängd så det fick bli två varv på korthålsbana istället. Rätt nöjd med resultatet men fasen vad klurigt det var med gräs under bollen, speciellt från blöt ruff. En del riktigt fina slag men dessvärre har jag väldigt svårt att hålla mig från en fade/slice så det är prio 1 att få fixat till.

Bild

Kan du hålla dig till svingarna ovan så borde ju en funktionell fade vara enklaste sättet för dig att kämpa dig nedåt i början. Imponerad över din kämparglöd för detta projekt!

Ja, kan jag hålla de som slagen i videoklippen hade jag varit riktigt nöjd. Den skruven känns kontrollerbar. Problemet just nu är att min miss kommer med ett för öppet huvud och då drar den iväg rätt duktigt åt vänster.

Föregående