Vinterprojekt, bygga om golfrummet

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

OscarJ skrev:Vi hade 2,55 upp till ventilationen på högra sidan. Takhöjden är på 2,90 ungefär :) Så vi fick bygga den lite längre så man slående in i buren istället för att stå i den.

Farsan är 1,92 så vi tog ner honom och gav honom en driver och monterade enheten där full driversving gick att genomföra. Vi vill vara så långt i mitten det går för känslans skull.
Tack för infon! :)

Jäkligt sugen på att bygga en egen "studio"!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Grymt kul projekt!
Avundsjukan är total.
OscarJ
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 sep 2017, 12:13
Ort: Borås

Det var faktiskt inte så svårt att bygga det. Jag googlade lite på lämplig design och sen fick jag helt enkelt bygga efter rummets egenskaper. Det som gick fortast var ju själva stommen.

Sen var det endel krångel med vad man skulle använda till tak, väggar och framförallt väggen längst in. En boll med full kraft in i osb-skiva är inget att rekommendera. Vi testade att slå en boll snett in i skivan för att se om det small högt vid eventuell felträff och som sagt
jag kan inte rekommendera det :p

Nästa problem vi stötte på var att när vi blev tvugna att stå längre bak så träffade man taket och samma problem där med osb-skiva. Så duken fick sättas längre ut än vad som var tanken och klä in taket med isoleringsskivor och sätta gummimatta utanpå det. Så vi fick inte riktigt fullbild, men man kan inte få allt :)

Jag ska ta lite bilder i rummet senare när helheten kommit i ordning. Ska iväg över jul och nyår så det får bli efter det. Kan säga att det svider lite att åka hemifrån när det precis blev klart. Men lite riktig golf i Spanien får kompensera för det ;)
"The only way to predict your future is to create it"
OscarJ
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 sep 2017, 12:13
Ort: Borås

Hej igen!

en liten update från sist. Nu är allt färdigbyggt, bilden är bara för effektens skull från förra simulatorn. Vi hade gjort klart allt för att ha kvar optishoten men bestämde oss för att fylla igen hålen i gräset och lite småfix.

Idag kom äntligen skytraken hem också! Ett par första svingar är gjorda med den. Den var lite meckig med att få att ansluta och registrera osv men när det väl var klart var den väldigt lättarbetad. Fick hålla på med lite inställningar innan längderna stämde någorlunda. Tyvärr fick vi inte datorn att fungera ihop med projektorn då datorn är relativ ny men projektorn från 04 så det var ett litet bakslag.

Nu ska jag bara ta reda på hur man kopplar ihop the golf club tillsammans med skytraken och få dem att samverka. Sedan är våren mer eller mindre räddad :D


/ Oscar
Klar
Klar
bur.JPG (36.05 KiB) Visad 11401 gånger
Skytrak
Skytrak
skytrak.JPG (60.01 KiB) Visad 11401 gånger
"The only way to predict your future is to create it"
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Snyggt, om du har en 100k över så får du en riktigt bra simulator från oss på GolfStar.
Vi har nedmonterat våra 6 st simulatorer.

Riktigt snyggt jobb!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Snyggt, om du har en 100k över så får du en riktigt bra simulator från oss på GolfStar.
Vi har nedmonterat våra 6 st simulatorer.
Vart var de installerade tidigare och vad är det för märke?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev:
JohanAdministratör skrev:Snyggt, om du har en 100k över så får du en riktigt bra simulator från oss på GolfStar.
Vi har nedmonterat våra 6 st simulatorer.
Vart var de installerade tidigare och vad är det för märke?
Det är de som fanns på Sveavägen tidigare.
https://www.golfsimulatorer.se/begagnat ... till-salu/
SDahlgren
Inlägg: 35
Blev medlem: 25 maj 2017, 10:35

Häftigt projekt! Önskar att jag hade utrymme att göra något liknande. Fungerar skytrak bra? Tänkte den känns lite mer försvarbar ekonomiskt än trackman :)
Driver: TM M1 10,5gr
Fw3:TM M1 15gr
Fw5: TM M1 19gr
Järn:4-P Titleist ap2 714
Wedgar: vokey SM7 50gr, 54gr, 58gr
Putter: Scotty Cameron California montery
Hcp:10,6
OscarJ
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 sep 2017, 12:13
Ort: Borås

Hej,

Angående skytrakens funktion. I fredags åkte jag ut till klubben och frågade om jag fick ställa upp den jämte deras flightscope ut över rangen. Det var inga problem.

Första slaget så visade flightscopen 158 meter med drygt 6200 i spinn. Skytraken visade 5950 i spinn och 157 meter.

Den absolut största skillnaden fick jag med järnsexan, då diffade dem på katastrofala 3 meter ;). Slog inga träklubbor dock. Kort sagt så är jag mycket imponerad över skytraken.
"The only way to predict your future is to create it"
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Så jävla fräscht!

Varför är inte du min granne?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Skriv svar