Vinterprojekt, bygga om golfrummet

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

OscarJ skrev:Hej,

Angående skytrakens funktion. I fredags åkte jag ut till klubben och frågade om jag fick ställa upp den jämte deras flightscope ut över rangen. Det var inga problem.

Första slaget så visade flightscopen 158 meter med drygt 6200 i spinn. Skytraken visade 5950 i spinn och 157 meter.

Den absolut största skillnaden fick jag med järnsexan, då diffade dem på katastrofala 3 meter ;). Slog inga träklubbor dock. Kort sagt så är jag mycket imponerad över skytraken.
Vad ger SkyTrak mer för data?
OscarJ
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 sep 2017, 12:13
Ort: Borås

Det är ju en balltracker, den visar följande data: launch angle, bollspinn, bollhastighet efter impact, clubspeed (den funkar sådär dock), side spin, side angle och spin axis. Samt hur många meter från mitten man eventuellt tappat ut bollen.
"The only way to predict your future is to create it"
OscarJ
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 sep 2017, 12:13
Ort: Borås

Här kommer en halvkass bild på vilka saker man får se i vanligt rangemode. Gick sådär att ta på duken så tog på datorn. Slog med lite stängd klubba så man kan se värdena något bättre.

/ Oscar
sky.JPG
sky.JPG (90.45 KiB) Visad 12275 gånger
"The only way to predict your future is to create it"
OscarJ
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 sep 2017, 12:13
Ort: Borås

I helgen blev det lite vänner, öl och golf. Efter 2 precis livsfarliga slag så blev det till att sätta upp ett skyddsnät på högra sidan..


Har mina gamla Optishot kvar förresten, lite halvsprucken under gräset där man träffar bollen samt att 2 IR-sensorer är lite halvkassa. Vet inte om den går att installera till någon annan dator, men jag skänker bort den om någon vill ha den och hämtar i Borås.
"The only way to predict your future is to create it"
AdamMartinsson
Inlägg: 51
Blev medlem: 16 aug 2016, 09:10

OscarJ skrev:I helgen blev det lite vänner, öl och golf. Efter 2 precis livsfarliga slag så blev det till att sätta upp ett skyddsnät på högra sidan..


Har mina gamla Optishot kvar förresten, lite halvsprucken under gräset där man träffar bollen samt att 2 IR-sensorer är lite halvkassa. Vet inte om den går att installera till någon annan dator, men jag skänker bort den om någon vill ha den och hämtar i Borås.

PM
Högerspelare
Driver: TaylorMade SLDR 9,5°
Spoon: TaylorMade SLDR 15°
Hybrid: Titleist 816 H1 19°
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist SM5 52-56
Putter: TaylorMade Spiderblade 2.0, TaylorMade Spider Tour
Boll: ProV1X
HCP: 6.8
OscarJ
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 sep 2017, 12:13
Ort: Borås

En liten uppdatering här.

Efter några rundor så orkade inte datorn med längre. Så det blev en ny speldator som placeras permanent där nere istället för laptop. Efter en hel del bråkande med diverse supporter så fick jag nya licensnyckeln till spelet till nya datorn. Blev en helt annan upplevelse med den nya datorn, både grafik men även att bilden flyter smidigare nu.

Duken har även den blivit ett problem. En riktig filmduk med ett lakan klistrat framför hjälpte inte mot att små flagor hela tiden lossnar från duken och skräpar ner. Efter bara ett par rundor så sprack lakanet också. Så nu är en riktig måttbeställd slagduk påväg. I samband med detta kommer vi flytta på lite lampor för att maximera skärpan på duken. Blir förmodligen en spotlight riktad rakt ovanför slagmattan som enda ljuskälla. Vi får prova oss fram.

Undertaket kommer vi också att byta ut till slagtåliga plattor istället för gummi. Detta gör vi också i samband med dukbytet.

Är lite sugen på att såga upp små hål i sidorna för att sätta in högtalare i "buren" men det känns lite overkill.

Funktionsmässigt så är det kanon. Uppehållet känns inte alls lika långt och det är härligt att kunna hålla igång svingen hela veckorna.

/ Oscar
"The only way to predict your future is to create it"
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Låter så kul att ha ett sånt här projekt!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
OscarJ
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 sep 2017, 12:13
Ort: Borås

Ny slagduk upphängd. Istället för en riktigt filmduk som spricker och släpper färgflagor hela tiden så köpte jag en som är gjord av någon form av trådar. Bra projicering och framförallt är den helt ljudlös när man träffar duken och bollen näst intill stendör.

I samband med dukbytet passade vi på att byta innertak till en slagtålig skiva. Nu börjar det kännas som att det är färdigt. Men det kommer garanterat dyka upp fler saker :) ett par speglar är vi lite inne på men det får nog vänta till hösten :)
"The only way to predict your future is to create it"
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Fler bilder!
OscarJ
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 sep 2017, 12:13
Ort: Borås

Absolut, skulle kunna ordna en film i gamemode om intresse finns :)

Här är resultatet efter helgen. Byggt till en skiva på högersidan så att det verkligen inte på något sätt går att träffa någon kant så bollen kommer tillbaka, safety first!
golf.JPG
golf.JPG (83.34 KiB) Visad 11992 gånger

/ Oscar
"The only way to predict your future is to create it"
Skriv svar