JW hackar sig mot singel

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
JonWol

04 sep 2018, 21:09

Oj nu var det länge sedan sist. Dags för en uppdatering!

Har spela 4 varv sedan senast, 2 Kings, 1 Queens och 1 Bromma. Kingsvarven var stabila och landade på strax över hcp på båda dessa. Varvet på Queens var samma dag som det första varvet på Kings och var inledningsvis okey, men jag kände mig riktigt sliten mot slutet och därav föll spelet ihop lite också. Slutade. Med en höjning till 21,8.

Varvet på Bromma var konstigt, ligger 5 under hcp inför hål 9, men lyckas komma in på 6 över hcp. Mycket märkligt där allt satt första 8 och inget vill i sista 10. Höjning till 21,9.

Till helgen blir det konferens i Strängnäs, varpå jag ska passa på att spela både Riksten och Gripsholm. Jag har inte spelat någon av dessa tidigare så det ska bli spännande. Riksten blir en tidig fredagsmorgon och Gripsholm dammar jag av på söndag 16:25. Vill någon tagga med så är det bara att säga till!!

Vi höres efter helgen igen!
Vänsterspelare
Kungsängen GC
HCP: 21,9 Start 2018: 29,7
WITB 2018:
Driver: TM Aeroburner 10,5°
Woods: TM R15 FW-3 15° TM R15 H 19°
Järn: TM M4 2018 5-PW 2° up
Wedgar: Mizuno S5 50°, Cobra F6 55°, Spalding 60°
Putter: Odyssey Toe Up
Användarvisningsbild
Emma-Mathilda

16 sep 2018, 23:00

JonWol skrev:Oj nu var det länge sedan sist. Dags för en uppdatering!

Har spela 4 varv sedan senast, 2 Kings, 1 Queens och 1 Bromma. Kingsvarven var stabila och landade på strax över hcp på båda dessa. Varvet på Queens var samma dag som det första varvet på Kings och var inledningsvis okey, men jag kände mig riktigt sliten mot slutet och därav föll spelet ihop lite också. Slutade. Med en höjning till 21,8.

Varvet på Bromma var konstigt, ligger 5 under hcp inför hål 9, men lyckas komma in på 6 över hcp. Mycket märkligt där allt satt första 8 och inget vill i sista 10. Höjning till 21,9.

Till helgen blir det konferens i Strängnäs, varpå jag ska passa på att spela både Riksten och Gripsholm. Jag har inte spelat någon av dessa tidigare så det ska bli spännande. Riksten blir en tidig fredagsmorgon och Gripsholm dammar jag av på söndag 16:25. Vill någon tagga med så är det bara att säga till!!

Vi höres efter helgen igen!
Hoppas du hade en fin runda på Riksten min granne BildBild

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
JonWol

18 sep 2018, 09:39

Långt mellan uppdateringarna nu...

Jag hade en mycket trevlig runda på Riksten Emma-Matilda, varmt välkommen till forumet förresten! Bild

Har den senaste tiden inte hunnit varken träna eller spela särskilt mycket, men har sedan senast spelat 3 rundor.

Fredag 7/9
Tidig morgon på GolfStar Riksten. Då jag bara hinner 9 hål innan det är dags att dra vidare på kurs i Strängnäs väljer jag att gå baknian då den ser mer lockande ut om man kollar till banguiden. Detta är första gången jag besöker Riksten, så det var lite synd att jag inte hade tiden att spela alla 18.

Rundan börjar bra med ett starkt par, där birdieputten stannar 3 cm höger om kopp. Lite svajigt kommande hål men överlag stabilt spel, framförallt med drivern och wedgarna. Puttningen lämnade lite att önska dock.

Banan hade en riktigt trevlig layout och finishen var det inget fel på, om än en liten bit kvar till toppklass. Absolut roligast tyckte jag att 18:e var, mest för att jag slog en fantastisk J6 efter att drivern läckt lite vänster.

Söndag 9/9
Efter att ha avslutat helgens kursaktiviteter vid 15-tiden bar det av till GolfStar Gripsholm för ytterligare en snabb runda. Då jag var tvungen att vara hemma senast 19:45 för att hinna rösta i riksdagsvalet hanns det bara med 12 hål, vilket var kasst då jag fick spatsera den knappa kilometern från hål 12 till parkeringen.

Spelet då? Jo det var av liknande karaktär som fredagens runda. Upp och ner men överlag stabilt. På hål 9 var jag ytterst när en HIO igen, bollen landar 3 meter kort om flagg och rullar rakt i linje mot koppen, men viker av och stannar ca en meter bakom kopp istället. Efter det adrenalinpåslaget bränner jag den givna birdieputten, och blir förbannad istället...

Banan hade en lite tråkig karaktär i min mening. Den kändes inte riktigt genomtänkt om jag skall vara ärlig. Skicket var inte heller något vidare. Torra fairways, katastrofala teeboxar och tröga greener. Ingen bana som faller mig i smaken tyvärr.

Tisdag 11/9
Lyckades äntligen klämma in en 18-hål are i tisdags. Valet föll på Kungsängen Queens. Började riktigt uselt första 9, 8 över mot hcp vid vändningen, trots att jag haft 150 meter kvar på 8:an efter utslaget. Lite uppgiven slog jag ut på 10:an, men efter rundans första par, som direkt följdes upp av ytterligare ett par, började hoppet sakteliga komma tillbaka.

Baknian spelade jag min bästa golf någonsin och kommer in på 42 slag, 7 över banans par, 5 under hcp. Kunde också varit något slag bättre med lite mindre slarv på b.la. 13:e och 17:e. Men dumt att klaga när man lyckats vända en så trist inledning.

Det enda som är planerat framöver är 18 hål nu på torsdag. Velar lite om jag ska spela Kings eller Brollsta dock. Input på det?

Om någon kan och har lust får de hemskt gärna hänga på, tänkte slå ut vid 10:00 nån gång.

Tills nästa gång får ni ha en fin golfhöst!

BildBildBild

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Vänsterspelare
Kungsängen GC
HCP: 21,9 Start 2018: 29,7
WITB 2018:
Driver: TM Aeroburner 10,5°
Woods: TM R15 FW-3 15° TM R15 H 19°
Järn: TM M4 2018 5-PW 2° up
Wedgar: Mizuno S5 50°, Cobra F6 55°, Spalding 60°
Putter: Odyssey Toe Up
Användarvisningsbild
JohanAdministratör
Site Admin

21 sep 2018, 11:46

Kul med fem bättre än HCP på Queens baknia!
Gripsholm är rätt tråkig, det håller jag med om. Den kommer att byggas om när det byggs villor där och blir förhoppningsvis lite roligare i samband med ombyggnationen.
8 FRIBILJETTER att provspela Fantasy golf för hos Fsport.net <--- PROVSPELA
Skriv svar