Idé för dagbok/blogg - dax att väckas ur dvalan...

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

e-Fredde skrev:Så är min första riktiga golfsäsong på ca 15 år äntligen igång!

Premiären blev på Ombergs Golf & Resort och vilken bana samt väder! Säsongens första 18 spelades igår och även om jag inte är nöjd med resultatet så är jag trots allt nöjd med hur det gick. Första 9 hade jag väldigt stora problem med puttningen, något som jag annars anser är min starka sida. Det var väldigt snabba och svårlästa greener, t om från 50cm så hade jag aldrig en putt med rak linje.

Bild

Att ha 5 i hcp och skjuta 90 är ju inte något man egentligen vill. Men de första nio kände jag att det stora problemet till att jag sköt 44 var hur dåligt jag puttade för jag hade egentligen bara ett dåligt slag. Andra nio var jag nöjd med tills jag slog andra slaget på hål 17, jag orkade helt enkelt inte hålla ihop mitt spel i 18 år! Även på de andra nio tycker jag inte jag hade många dåliga slag, skulle vilja säga att det inte var mer än 5. Men minst 3 kommer på de sista två hålen och det straffade mig hårt!

Nåja, jag är väldigt glad över att ha spelat min säsongspremiär och imorgon ska jag boka en resa söderut där jag bland annat måste ändra min starttid på Sand Golfklubb och även boka in mig på A6 tänkte jag.

Funderar även på att beställa ett begagnat järnset Wilson Staff V4or :)

Tänkte avsluta med att bjuda på en kort videosnutt där jag egentligen mest testar hur det går att spela in mig själv när jag slår :)

https://youtu.be/UgobQsJupIk

Gick åt pipan att kunna få videon embedded så det fick bli en surlänk :)

Slaget är med en järn 9a och nådde inte riktigt fram till green...Ser ut som jag står lite långt från bollen kanske?
Mycket positiva saker i den svingen.
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

MaxP skrev:
e-Fredde skrev:
Tänkte avsluta med att bjuda på en kort videosnutt där jag egentligen mest testar hur det går att spela in mig själv när jag slår :)

https://youtu.be/UgobQsJupIk

Gick åt pipan att kunna få videon embedded så det fick bli en surlänk :)

Slaget är med en järn 9a och nådde inte riktigt fram till green...Ser ut som jag står lite långt från bollen kanske?
Mycket positiva saker i den svingen.
Det gillar jag ju så klart att få höra Max! :)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

e-Fredde skrev: Att ha 5 i hcp och skjuta 90 är ju inte något man egentligen vill. Men de första nio kände jag att det stora problemet till att jag sköt 44 var hur dåligt jag puttade för jag hade egentligen bara ett dåligt slag. Andra nio var jag nöjd med tills jag slog andra slaget på hål 17, jag orkade helt enkelt inte hålla ihop mitt spel i 18 år!
Tror du behöver spela lite snabbare, att köra en runda på 18år är väll lite i det längsta laget va ?
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

stevvee skrev:
e-Fredde skrev: Att ha 5 i hcp och skjuta 90 är ju inte något man egentligen vill. Men de första nio kände jag att det stora problemet till att jag sköt 44 var hur dåligt jag puttade för jag hade egentligen bara ett dåligt slag. Andra nio var jag nöjd med tills jag slog andra slaget på hål 17, jag orkade helt enkelt inte hålla ihop mitt spel i 18 år!
Tror du behöver spela lite snabbare, att köra en runda på 18år är väll lite i det längsta laget va ?
HAHA är ju fan nästan den farten jag hållit tills i år! Men point taken! :) Låter liiiiite långsamt! :lol: :lol: :lol:
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

Så blev det 18 hål på Djursholms GK igår. En mycket trevlig klubb med en fantastisk putting green. Greenerna i övrig är inte i bästa skick, men inte så det påverkar spelet skulle jag säga.

Djursholm bråkade med mig under de första 9, men blev betydligt snällare under de sista 9...:) Nej men mina utslag satt inte alls under de första 9 och det kostade mig rätt ordentligt. Riktigt nöjd med sista 9, men otroligt störande att jag slarvade på hål 18 och satte inspelet för kort så jag gick i bunkern och sedan treputtade! :(

Birdien på första 9 var en skön en. Vi fick gå förbi en fyrboll och när vi skulle slå ut sa dom att nu måste vi lägga dom på green om dom verkligen skulle släppa förbi oss...självklart drog min kompis bollen över green och jag la mig kort på foregreen. Men jag reparerade genom att ta fram min j5 och med en grym chipp på 5m sänka den för en birdie! :)

Så sammanfattningvis kan jag väl konstatera att spelet helt klart finns där, men lite för ojämnt pga att jag ännu inte spelat/tränat nog mycket. Andra 9 är jag klart nöjd med!

Bild
Skriv svar