En customfitters vardag och tankar om utrustning

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vilka dagar jobbar du?
Är du ledig i veckorna någon gång?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Heeej vänner,

Jag har varit med om en vecka jag sent kommer glömma i mitt liv. Jag och en kollega hade nämligen planerat flera månader och åka och kolla på en nära vän skulle spela British masters för det är sällan de spelar såpass nära att det funkar bra att åka och kolla. Kina ligger liksom inte runt hörnet precis...:)

vi kommer dit på onsdagen och då var tanken att vi skulle stå på rangen och kanske testa lite klubbor och se om han ville uppdatera något eftersom han inte klarat så många cutter iår men sen skulle jag även få stå med Wilsons customfitter Duncan och vara med honom under dagen vilket jag såg fram emot såklart. Nu blev det så att min vän fick spela proam istället och vi hakade på med ut på banan. Jag vill se så många slag av honom som möjligt för att längre fram kunna veta vad för klubbor som skulle kunna passa därav blev det ingen range dag för min del :( och nu borde jag kanske va ledsen för det men jag kan avslöja om ni lovar att inte säga något att jag grät faktiskt ändå men detta gjorde jag på söndagen när ungjäveln (Marcus) går och vinner hela jävla tävlingen!

Jag har aldrig varit så lycklig på en golfbana som jag var denna dagen även om ja oxå råkat kamma hem en pokal eller två men det var något helt annat. Jag är så ofantligt lyckligt lottad att han valde att vinna just denna veckan och på det sättet men jag kan lova er att detta inte är sista tävlingen hann vinner.Marcus är nämligen en av tourens och snart världens absolut bästa ballstrikers.
och vet ni vad?? jag ska bjuda er på en inblick i hans inte så uppdaterade bag men det visar oxå att nytt är inte alltid det bästa bara det är utprovat för att passa just dig. så varsågoda nu åker vi!

DRIVER: Ping g400 LST Attas skaft 10 grader (peggar och launchar lågt)

FAIRWAY 3: Titleist 917 F3 15 grader diamana blue tx skaft

FAIRWAY 5: trotjänaren ping G25 18 grader diamana blue skaft

JÄRN: Ping s55 3-p från stenåldern cfs x (pings egna) skaft om jag inte minns fel.

Wedgar: ping glide 2.0 52 & 58

PUTTER: Odyssey 2-ball fang 2.0 supertroke grepp. skojar alltid om att jag älskar fang men vill han skall testa nya 2ball exo som är helg magiskt stabil! (högst MOI i odysseys historia)

BOLL: Titleist prov1 x

Kläder: Som det verkar bara svarta Nike kläder:) hoppas det finns några fler färger hemma i garderoben att välja på:)

Tar ibland ut J3 och lägger in en g410 hybrid. slår J3 lägre och säker i vind, hybrid när han vill ha mer höjd och längre carry.

Ta hand om varandra och vinn många golftävlingar för nu börjar tävlingsåret på riktigt :)
Bild
Bilagor
BM 4.jpg
BM 4.jpg (77.41 KiB) Visad 10462 gånger
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

DormyarningeKent skrev: 16 maj 2019, 17:01 Heeej vänner,

Jag har varit med om en vecka jag sent kommer glömma i mitt liv. Jag och en kollega hade nämligen planerat flera månader och åka och kolla på en nära vän skulle spela British masters för det är sällan de spelar såpass nära att det funkar bra att åka och kolla. Kina ligger liksom inte runt hörnet precis...:)

vi kommer dit på onsdagen och då var tanken att vi skulle stå på rangen och kanske testa lite klubbor och se om han ville uppdatera något eftersom han inte klarat så många cutter iår men sen skulle jag även få stå med Wilsons customfitter Duncan och vara med honom under dagen vilket jag såg fram emot såklart. Nu blev det så att min vän fick spela proam istället och vi hakade på med ut på banan. Jag vill se så många slag av honom som möjligt för att längre fram kunna veta vad för klubbor som skulle kunna passa därav blev det ingen range dag för min del :( och nu borde jag kanske va ledsen för det men jag kan avslöja om ni lovar att inte säga något att jag grät faktiskt ändå men detta gjorde jag på söndagen när ungjäveln (Marcus) går och vinner hela jävla tävlingen!

Jag har aldrig varit så lycklig på en golfbana som jag var denna dagen även om ja oxå råkat kamma hem en pokal eller två men det var något helt annat. Jag är så ofantligt lyckligt lottad att han valde att vinna just denna veckan och på det sättet men jag kan lova er att detta inte är sista tävlingen hann vinner.Marcus är nämligen en av tourens och snart världens absolut bästa ballstrikers.
och vet ni vad?? jag ska bjuda er på en inblick i hans inte så uppdaterade bag men det visar oxå att nytt är inte alltid det bästa bara det är utprovat för att passa just dig. så varsågoda nu åker vi!

DRIVER: Ping g400 LST Attas skaft 10 grader (peggar och launchar lågt)

FAIRWAY 3: Titleist 917 F3 15 grader diamana blue tx skaft

FAIRWAY 5: trotjänaren ping G25 18 grader diamana blue skaft

JÄRN: Ping s55 3-p från stenåldern cfs x (pings egna) skaft om jag inte minns fel.

Wedgar: ping glide 2.0 52 & 58

PUTTER: Odyssey 2-ball fang 2.0 supertroke grepp. skojar alltid om att jag älskar fang men vill han skall testa nya 2ball exo som är helg magiskt stabil! (högst MOI i odysseys historia)

BOLL: Titleist prov1 x

Kläder: Som det verkar bara svarta Nike kläder:) hoppas det finns några fler färger hemma i garderoben att välja på:)

Tar ibland ut J3 och lägger in en g410 hybrid. slår J3 lägre och säker i vind, hybrid när han vill ha mer höjd och längre carry.

Ta hand om varandra och vinn många golftävlingar för nu börjar tävlingsåret på riktigt :)
Bild
Härlig rapport Kent!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Får se om hans fina spel har smittat av sig på dig idag!
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

IT IS TIIIME! (MILLION DOLLAR LISTING)

Härligt att komma in och skriva av sig lite igen. Förra veckan var jag på utbildning med Titleist om deras nya modeller och jag tänkte skriva lite vad jag tycker och vad vi gjorde.

Äntligen har Titleist fått lite ordning på modellerna för nu finns inte längre AP kvar längre, R.I.P och våga inte nämna deras namn igen för nu är det helt nya Tserien som gäller (Voldermort all over)

MB OCH CB= om du inte är proffs, håll dig borta! titta får man ju :)

T100 = modellen som hade en 2a i namnet :) Jordan Spieths modell och smidd med förlåtande egenskaper men kräver enligt mig en spelare med singel handicap.

T200= modellen som hade 3a namnet. Går långt men med fint blad och bra känsla i träffen.

T300= modellen som hade en 1a i namnet. låg loft ja, men går högt med låg spinn och väldigt penetrerande i vind. mindre offset och snyggare topplinje = förlåtande men vackert utseende.

TS 2 & 3 I hybrider

U500 & U510 Utility Kent tipsar: För er som inte lever på golf utan tycker det är en trevlig sysselsättning bör ni testa U510 om ni inte gillar hybrider eller vill slå låga stingers från tee. Den kommer vara en av de mer förlåtande utilitys och kommer vara en väldigt populär modell.

Stod och gjorde några tester

Skillnad TS 2 & 3 hybrider: Helt klart mer höjd i TS2. Mer solid och kompakt träff i TS3.
Många säger de inte vill ändra klubborna med inställningar men Titleist olika möjligheter gör verkligen skillnad i bollflykt. ex om man ställer inställningen på max draw och upploftad är det verkligen svårt att få bollen att gå till höger. samma sak om man drar hybrid till vänster. lyssna då på detta tips! TS3 i C1 inställning och 16 gram fade vikt i stav. Lycka till att slå den till vänster :)

Finns i butik från 30/8. för utprovning ca 15/8
over and out från custom studion!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

U510 skulle jag vilja testa. Just från tee tycker jag att min H3 kan gå lite högt och det vore fint med något som gick lite lägre.

Angående MB och CB håller jag inte alls med om att de bara ska användas av proffsen.
Har själv haft Taylormades CB och MB och då spelade jag faktiskt som bäst trots att jag låg runt 8 i hcp.
Feedbacken från MB är outstanding och en bra träff nästan bättre än sex :mrgreen:
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Sandstream skrev: 13 aug 2019, 09:32 U510 skulle jag vilja testa. Just från tee tycker jag att min H3 kan gå lite högt och det vore fint med något som gick lite lägre.

Angående MB och CB håller jag inte alls med om att de bara ska användas av proffsen.
Har själv haft Taylormades CB och MB och då spelade jag faktiskt som bäst trots att jag låg runt 8 i hcp.
Feedbacken från MB är outstanding och en bra träff nästan bättre än sex :mrgreen:
Jag håller helt med dig sandstream mb/cb är magiska och jag gör en del fittings til golfare med bra bollträff som ligger runt singel med. speciellt bra till dem är lite flacka och inte så brant attack angel och behöver mer spinn i bollen.
Kan bara hålla med om träffen oxå, svårt att slå tex ett par mizuno mp9 eller även som mina gamla mp5or.
Gamla TM mc var inte heller fy :) liten favorit faktiskt måte ja säga.
ps vill du åt lite lägre flykt bör du även testa u500.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

DormyarningeKent skrev: 15 aug 2019, 18:24Jag håller helt med dig sandstream mb/cb är magiska och jag gör en del fittings til golfare med bra bollträff som ligger runt singel med. speciellt bra till dem är lite flacka och inte så brant attack angel och behöver mer spinn i bollen.
Kan bara hålla med om träffen oxå, svårt att slå tex ett par mizuno mp9 eller även som mina gamla mp5or.
Gamla TM mc var inte heller fy :) liten favorit faktiskt måte ja säga.
ps vill du åt lite lägre flykt bör du även testa u500.
Som jag förstod det var U500 till de "bättre" spelarna och U510 lite mer förlåtande, eller?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Tack för Titleist-läsningen!
I år har jag upplevt mitt komboset av AP2 och ap3 lite för svajigt.
Jag skulle vilja ha lite mer kontroll på mina längder och spel mer med skruven. I år känns det som att ap3 har varit lite för förlåtande och bara hänsynslöst skickat iväg bollen i luften långt. Det blir svårt att kontrollera.

Jag kommer in till dig Kent!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Tack för Titleist-läsningen!
I år har jag upplevt mitt komboset av AP2 och ap3 lite för svajigt.
Jag skulle vilja ha lite mer kontroll på mina längder och spel mer med skruven. I år känns det som att ap3 har varit lite för förlåtande och bara hänsynslöst skickat iväg bollen i luften långt. Det blir svårt att kontrollera.

Jag kommer in till dig Kent!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Låter som du skall släppa samarbetet med Titleist och joina Team Callaway! Osvajigt, och smörigt!! Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Skriv svar