2019 - En Golf Biografi

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Kommer dela med mig av mina tankar och upplevelser under 2019. Hoppas också på att kunna sprida Golf Glädje.



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

När det är dags att förnya bagen så är priset alltid en faktor för undertecknad. Golfklubbor är dyrt om man ska handla på översta hyllan men man får vad man betalar för så är det givetvis.

Men behöver man alltid handla på översta hyllan?

För egen del har jag valt att ofta hitta schysta begagnade stickor. Bra klubbor men med något år på nacken för att få ner priset.

Förra året bytte jag mina järn som jag har haft sedan 2006. Jag gillar inte att byta bara för att det kommer nya grejor.

Känner givetvis ordentlig skillnad och en vettig människa hade kanske inte väntat 12 år.

Gillar jag något så blir det kvar.
Min trän3:a från 2006 kommer stanna kvar ett tag till i bagen.

I år är det en wedge från 2007 som får lämna plats för en ny förmåga.


Har märkt att forumet består av extremt skickliga golfare, tränare och utrustningskännare.

Vad är eran approach i bytet av klubbor, är det ett måste att handla nytt?




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Abader skrev: 05 mar 2019, 20:50 När det är dags att förnya bagen så är priset alltid en faktor för undertecknad. Golfklubbor är dyrt om man ska handla på översta hyllan men man får vad man betalar för så är det givetvis.

Men behöver man alltid handla på översta hyllan?

För egen del har jag valt att ofta hitta schysta begagnade stickor. Bra klubbor men med något år på nacken för att få ner priset.

Förra året bytte jag mina järn som jag har haft sedan 2006. Jag gillar inte att byta bara för att det kommer nya grejor.

Känner givetvis ordentlig skillnad och en vettig människa hade kanske inte väntat 12 år.

Gillar jag något så blir det kvar.
Min trän3:a från 2006 kommer stanna kvar ett tag till i bagen.

I år är det en wedge från 2007 som får lämna plats för en ny förmåga.


Har märkt att forumet består av extremt skickliga golfare, tränare och utrustningskännare.

Vad är eran approach i bytet av klubbor, är det ett måste att handla nytt?




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Jag bytte ut hela bagen förra året. Första gången jag köper helt nya klubbor. Har alltid kör med begagnade från Golfbidder.
Men nu gjorde jag en custom fitting och fick klubborna anpassade för mig. Tror jag spenderade 20000+ kr förra året på min lokala golfbutik. I år har jag redan lagt ut över 8000 kr på ny driver och putter samt lektioner och träning i simulator/Trackman. Så nu blir det inte mycket mer nytt i år.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

svingit skrev:
Abader skrev: 05 mar 2019, 20:50 När det är dags att förnya bagen så är priset alltid en faktor för undertecknad. Golfklubbor är dyrt om man ska handla på översta hyllan men man får vad man betalar för så är det givetvis.

Men behöver man alltid handla på översta hyllan?

För egen del har jag valt att ofta hitta schysta begagnade stickor. Bra klubbor men med något år på nacken för att få ner priset.

Förra året bytte jag mina järn som jag har haft sedan 2006. Jag gillar inte att byta bara för att det kommer nya grejor.

Känner givetvis ordentlig skillnad och en vettig människa hade kanske inte väntat 12 år.

Gillar jag något så blir det kvar.
Min trän3:a från 2006 kommer stanna kvar ett tag till i bagen.

I år är det en wedge från 2007 som får lämna plats för en ny förmåga.


Har märkt att forumet består av extremt skickliga golfare, tränare och utrustningskännare.

Vad är eran approach i bytet av klubbor, är det ett måste att handla nytt?




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Jag bytte ut hela bagen förra året. Första gången jag köper helt nya klubbor. Har alltid kör med begagnade från Golfbidder.
Men nu gjorde jag en custom fitting och fick klubborna anpassade för mig. Tror jag spenderade 20000+ kr förra året på min lokala golfbutik. I år har jag redan lagt ut över 8000 kr på ny driver och putter samt lektioner och träning i simulator/Trackman. Så nu blir det inte mycket mer nytt i år.
Låter ju magiskt! Hoppas ditt engagemang och träningsvilja kommer skörda många poäng under årets säsong.




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Bild

Var med ivriga händer paketet öppnades. Bara några små halvsvingar i lägenheten gav ökat självförtroende.
Kan knappt vänta tills närspelsområderna öppnar så att självförtroendet kan återgå till normal nivå.




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Välkommen till forumet!
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Tackar Max,

Mycket glad att jag har hittat hit.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Bild

Idag var det dags för vårinventering av bagen och samtidigt skrubba upp klubborna.

Alltid lika skönt att städa av smutsen som finns kvar efter höstens sista runda. Lite ingrott för att man bara ställde in bagen när man kom hem. Även fast man tänkte jag tvättar dem en sista gång för i år.
Sen glöms det bort och bagen hamnar bara längre bak i förrådet bakom längskidor och julpynt.

Tills en dag när suget efter golf är så stort att bara tanken att få städa ur bollfacket och känna peggarna mellan fingrarna får en att gå med extra spänst i steget.

Det är då man hämtar upp bagen och tvättar omsorgsfullt varje klubbhuvud för sig när smutsen försvinner och skårorna tittar fram med knivskarp skärpa så sprider sig glädjen i kroppen och långt borta hör man fågel kvitter och vårkänslan börjar infinna sig i kroppen.

Nu är det dags för golf nu startar året.



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Välkommen till forumet!
Vad kul med en till dagbok. Kommer följa med spänning.

Var håller du hus?

Angående utrustning låter det som att du har en sund inställning. Jag har under min livstid endast haft 5 järnset och det är från att jag var 12 år till idag. Och då är två set de senaste tre åren..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Tackar Johan!

Bor på Kungsholmen så blir mest träning blir på brommas härliga ranche och det lutar starkt åt ett Golfstar medlemskap iår.

Körde lådmedlemskap förra året men satsar på att spela mer i år.

Visst är det kul med nya grejor men det finns ju räkningar som ska betalas.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Skriv svar