Sandstream - Mannen, myten, fiaskot!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Funkade inget vidare :cry:

Kanske lite bättre men fortfarande problem med toppar och duffar.
Sitter 100% i huvudet. Bara kämpa på!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Har du testat DST-klubban?
Den gör susen för min chippning. Trygghet gör att yips försvinner.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

JohanAdministratör skrev: 07 jun 2020, 12:12 Har du testat DST-klubban?
Den gör susen för min chippning. Trygghet gör att yips försvinner.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Finns DST klubban fortfarande att köpa? Var väl väldigt populär för något år sen?
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev: 05 jun 2020, 08:29 Funkade inget vidare :cry:

Kanske lite bättre men fortfarande problem med toppar och duffar.
Sitter 100% i huvudet. Bara kämpa på!
Kämpa hårt!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 08 jun 2020, 10:59Kämpa hårt!
Tack! :)

Spelade Lindö Dal i helgen och chipparna gick lite bättre så jag kanske är på rätt väg.

Ny lektion med Calle i dag och jag fick göra snabba och höga baksvingar för att sedan låta klubban falla ned mot bollen och avsluta med klubban lågt.
Lite ovant men fantastisk bollträff när jag väl gjorde som jag skulle.

Vi avslutade med att jag filmade Calle 2-3 minuter där han gick igenom och visade det jag skulle träna på.
Suveränt att kunna ta fram inför varje träningspass. Så lätt att man glömmer något vitalt och tränar på fel saker.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev: 08 jun 2020, 12:38
MaxP skrev: 08 jun 2020, 10:59Kämpa hårt!
Tack! :)

Spelade Lindö Dal i helgen och chipparna gick lite bättre så jag kanske är på rätt väg.

Ny lektion med Calle i dag och jag fick göra snabba och höga baksvingar för att sedan låta klubban falla ned mot bollen och avsluta med klubban lågt.
Lite ovant men fantastisk bollträff när jag väl gjorde som jag skulle.

Vi avslutade med att jag filmade Calle 2-3 minuter där han gick igenom och visade det jag skulle träna på.
Suveränt att kunna ta fram inför varje träningspass. Så lätt att man glömmer något vitalt och tränar på fel saker.
Var det den videon Calle laddade upp på Insta igår? Jag tittade på den och tänkte att den stackaren som har det problemet har det tufft med närspelet :lol:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 09 jun 2020, 08:52Var det den videon Calle laddade upp på Insta igår? Jag tittade på den och tänkte att den stackaren som har det problemet har det tufft med närspelet :lol:
Stämmer! :lol:

Tror Calle kommer att få ordning på det här och att jag kan börja njuta av chippar igen! :)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Dags för en liten uppdatering!

Chippningen har blivit MYCKET bättre, även på banan.
Man kan säga att den gått från usel till okej. Känner mig mycket säkrare över bollen även om det blir en del dåliga chippar ibland.

Ny lektion med Calle i går där vi kollade på min fullsving. Väldigt lärorikt då han förklarar bra och dessutom kan slå slagen för att visa.
Mitt vänstra knä har en förmåga att vika sig in under kroppen då vikten flyttas för mycket mot högerbenet i baksvingen.
Fick träna på att rotera runt vänster höft istället så att knät jobbar rakt ut istället för att vika sig inåt.

Nästa steg var att bestämma vilken skruv jag borde slå på bollen och hur jag ska göra.
Calle tyckte draw var lämpligt och jag fick träna på att starta bollen till höger om en siktpinne som låg framför bollen.
Att göra det och dessutom ha öppet blad kändes fel men oj vad bra det blev!

Spelade 18 hål med kompisarna på kvällen och lyckades skrapa ihop 11 poäng på första 9.
Litade inte riktigt på det vi tränat på men bestämde mig för att gå "all in" på sista 9 och det gick så jäkla bra!
Om bollen inte drawade så gick den rakt (antagligen för att jag glömde öppna upp bladet) och ingenting gick vänster.

Gick sista 9 på Queens 2 över par (avslutade med 6 raka par) och fick ihop 24 poäng = 35 totalt :)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Då var man tillbaka i det mentala träsket med den största klubban :shock:

Slår drivern hur bra som helst på rangen men på banan är det som förgjort. Känner mig som en kirurg som ska utföra sin första hjärttransplantation utan att ha någon utbildning :lol:

Hur ska jag tänka för att komma över det här? Har du några tips @MaxP?
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 10 aug 2020, 08:21 Då var man tillbaka i det mentala träsket med den största klubban :shock:

Slår drivern hur bra som helst på rangen men på banan är det som förgjort. Känner mig som en kirurg som ska utföra sin första hjärttransplantation utan att ha någon utbildning :lol:

Hur ska jag tänka för att komma över det här? Har du några tips @MaxP?
Hehe, så är det för mig just nu, men med alla klubbor. För mig handlar det om att jag tappar timing och tempo ute på banan. Blir för snabb i vändningen och blir totalhaveri. Ett ganska vanligt problem tror jag. Men för din del kan det såklart vara något annat.
Hcp: ~12
Skriv svar