Sandstream - Mannen, myten, fiaskot!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

joakim.pekkari skrev:
Sandstream skrev: 17 aug 2020, 12:33
Niklas skrev: 17 aug 2020, 08:32Bra kämpat i den värmen. Tyckte 18 snabba hål i lördags var mer än tillräckligt. Svårt att koncentrera sig i värmen, trots resorb, massa vatten och hitta skugga hela tiden. 36 hål kan vara i mesta laget, men 27 hål tycker jag är perfekt. 9 hål för att värma upp istället för range, sedan lunch och avsluta med 18 hål.
Vi åkte bil så jag kände mig rätt fräsch efteråt.
Hur påverkas ditt spel av golfbil?

Jag själv spelar fasen alltid lite sämre med golfbil, får ingen riktig känsla vad jag behöver göra runt greenerna när jag inte får gå hela vägen. Tycker också att det går lite för fort mellan slagen så jag inte hinner smälta vad jag nyss gjort och börja fundera på nästa slag.
Gör det några fler gånger så ska du se att du vänjer dig Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

MaxP skrev: 17 aug 2020, 14:27
joakim.pekkari skrev:
Sandstream skrev: 17 aug 2020, 12:33 Vi åkte bil så jag kände mig rätt fräsch efteråt.
Hur påverkas ditt spel av golfbil?

Jag själv spelar fasen alltid lite sämre med golfbil, får ingen riktig känsla vad jag behöver göra runt greenerna när jag inte får gå hela vägen. Tycker också att det går lite för fort mellan slagen så jag inte hinner smälta vad jag nyss gjort och börja fundera på nästa slag.
Gör det några fler gånger så ska du se att du vänjer dig Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Nja, jag fortsätter nog hellre att gå :P
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Nu tror jag det har lossnat! (Har vi hört den förut :lol: )

Efter en minst sagt bedrövlig runda på Queens i går bestämde jag mig för att nu får det f*n vara slut på det här självplågeriet.
Hur kul är det att spela när man undviker drivern och att bara hitta bollen efter utslagen är en seger i sig...

När kompisarna åkte hem till fattigdom och elände gick jag därför ner till rangen för att träna.
Golfgudarna förstod att det var illa ställt så de segade ner den ena kortläsaren vid bollmaskinen så länge att jag tog bollar ur den andra istället.
Precis samtidig släppte de på bollarna från den första maskinen så det blev två hinkar! :roll:

Gick tillbaka till grunderna: Uppställning, grepp, tempo osv.
Som vanligt kändes det grymt och jag blev sugen på att spela 18 till men besinnade mig.

Identifierade 6 saker jag måste tänka på och tanken är att försöka ha dem i huvudet hela tiden.
Låter kanske som många saker men en sak är tex att ta det lite lugnt i baksvingen och en annan att börja nedsvingen med höfterna så det borde sätta sig så småningom.

Återkommer väl om några dagar och berättar att det gick åt helvete på banan! :lol:
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 24 aug 2020, 13:14 Nu tror jag det har lossnat! (Har vi hört den förut :lol: )

Efter en minst sagt bedrövlig runda på Queens i går bestämde jag mig för att nu får det f*n vara slut på det här självplågeriet.
Hur kul är det att spela när man undviker drivern och att bara hitta bollen efter utslagen är en seger i sig...
Det är minst sagt självplågeri om inte utslagen fungerar :lol: .
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 25 aug 2020, 07:57Det är minst sagt självplågeri om inte utslagen fungerar :lol: .
Hatar den banan just nu! :twisted:

På onsdag är det tack och lov fyrmanna-scramble så jag får försöka plocka min utslag på P3:orna :lol:
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

”När kompisarna åkte hem till fattigdom” Hahaha..

Hoppas spelet sitter på onsdag igen.
Queens är verkligen en pilkastnings-bana från tee samtidigt som greenerna är jäkl svåra.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev: 30 aug 2020, 07:02 ”När kompisarna åkte hem till fattigdom” Hahaha.. Bild

Hoppas spelet sitter på onsdag igen.
Queens är verkligen en pilkastnings-bana från tee samtidigt som greenerna är jäkl svåra.
På onsdag är det tvåmanna bästboll på Kings och nu när drivern börjar funka kanske det kan gå bra! :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev: 31 aug 2020, 08:29
JohanAdministratör skrev: 30 aug 2020, 07:02 ”När kompisarna åkte hem till fattigdom” Hahaha.. Bild

Hoppas spelet sitter på onsdag igen.
Queens är verkligen en pilkastnings-bana från tee samtidigt som greenerna är jäkl svåra.
På onsdag är det tvåmanna bästboll på Kings och nu när drivern börjar funka kanske det kan gå bra! :)
Bästboll är det roligaste!
Men var försiktig med drivern på hål 4, 6, 9, 12, 13, 17, där kan en mer pricksäker klubba vara att föredra. Hålen är så pass korta att du ändå når in med ett järn.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev: 31 aug 2020, 10:29Bästboll är det roligaste!
Men var försiktig med drivern på hål 4, 6, 9, 12, 13, 17, där kan en mer pricksäker klubba vara att föredra. Hålen är så pass korta att du ändå når in med ett järn.
Driver på Kings 13 blir svårt ;)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev: 31 aug 2020, 10:39
JohanAdministratör skrev: 31 aug 2020, 10:29Bästboll är det roligaste!
Men var försiktig med drivern på hål 4, 6, 9, 12, 13, 17, där kan en mer pricksäker klubba vara att föredra. Hålen är så pass korta att du ändå når in med ett järn.
Driver på Kings 13 blir svårt ;)
Fan jag läste queens...
Skriv svar