Nybörjaren 3.0

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Pettern
Inlägg: 40
Blev medlem: 30 jul 2014, 13:17
Ort: Järfälla

Hej!

Är 22 år och har efter flera års sug äntligen kommit igång med golfen. Gick min första pay and play runda för ca 5 veckor sedan och har blivit en del sen dess, i yngre år spelade jag hockey och innebandy vilket hjälper mig mycket i närspelet, nackdelen är att slag med fullsving till en början kändes riktigt onaturligt men efter mycket instruktionsvideor och träning på rangen så börjar det sätta sig och till och med drivern börjar kännas stabil nu.

Har tyvärr ingen i min närhet som har samma golf aptit som jag så går ofta själv om jag inte lyckas få med någon kompis, dock hade jag turen när att dela boll med två andra förra veckan när jag fick 31 poäng på 9 hål vilket gör att jag kommer gå ner till klubbhandicap 54 så fort jag lämnar in scorekortet.

Eftersom jag älskar att tävla så är det mycket möjligt att jag kommer prova det i framtiden, kortsiktiga målet är att ta mig ner till officiellt handicap men tror att jag kan komma en bit under de i år då jag har blivit helt uppslukad av golfen och tar varje fri stund jag kan för att ta mig till banan.

Spelar oftast på Bromma golf då den ligger närmast ( nåja hässelby är närmare ) men brukar även ta mig iväg på 18 håls banor när sällskapet tillåter.
Senast redigerad av Pettern den 22 jun 2017, 10:13, redigerad totalt 1 gånger.
HCP Start 2017: 36 HCP Nu: 29 HCP Mål 2017: 25
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

Välkommen, bor nära Bromma golf men har aldrig spelat där själv (dock en del timmar på rangen). Ifall du vill ha sällskap på någon runda så har jag säkert tid någon dag. /Linus
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Passa på att tävla redan nu när du är på väg att sänka dig. Ger dessutom bra kontakter genom att du får spela med nytt folk varje gång.

Lycka till!
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Pettern
Inlägg: 40
Blev medlem: 30 jul 2014, 13:17
Ort: Järfälla

Erikxson skrev:Passa på att tävla redan nu när du är på väg att sänka dig. Ger dessutom bra kontakter genom att du får spela med nytt folk varje gång.

Lycka till!
Tack, något jag absolut ska kika på så fort jag kommit ner till officiellt!
linys skrev:Välkommen, bor nära Bromma golf men har aldrig spelat där själv (dock en del timmar på rangen). Ifall du vill ha sällskap på någon runda så har jag säkert tid någon dag. /Linus
Ja det vore skitkul, tänkte sticka ut ikväll vid 17-19.00 där omkring och gå 9 eller 18 hål. Bara skicka PM om du vill hänga på!
HCP Start 2017: 36 HCP Nu: 29 HCP Mål 2017: 25
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Varmt välkommen!

Bromma golf är min hemmarange också!
Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 108
Blev medlem: 04 jun 2014, 13:43
Ort: Sollentuna

Välkommen!

Bromma golf, måste prova någon gång! Vi kanske kan dra ihop några och köra 9 hål någon gång? :)
Användarens profilbild
Pettern
Inlägg: 40
Blev medlem: 30 jul 2014, 13:17
Ort: Järfälla

Jocke skrev:Välkommen!

Bromma golf, måste prova någon gång! Vi kanske kan dra ihop några och köra 9 hål någon gång? :)
Ja det vore riktigt kul!
JohanSGF skrev:Varmt välkommen!

Bromma golf är min hemmarange också!
Då kanske vi springer på varandra på rangen någon gång! :)
HCP Start 2017: 36 HCP Nu: 29 HCP Mål 2017: 25
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Bara massa Tokholmare. Vill oxå spela med folk :)

Välkommen iaf. Du kommer trivas d lovar jag :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar