And so it begins..

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
WallenbergAndre
Inlägg: 7
Blev medlem: 21 jul 2014, 18:33

Hej,

Som mitt användarnamn säkerligen visar heter jag André. Jag har efter många års velande och snålande ÄNTLIGEN tagit det gröna kortet. Blev klar med "utbildningen" i början på juni 2014.

Klubben jag är medlem i är Kalix Golfklubb. Där har man under många år haft en dalande kurva av medlemmar och personer som tagit grönt kort. Därför har man inför säsongen 2014 kört en drive där nya medlemmar har fått grönt kort, medlemskap samt spelrätt under hela 2014 för endast 750:- Jag kunde därför inte motivera att inte ta gröna kortet längre.

Jag har tidigare somrar gått någon eller några rundor, totalt kanske jag har spelat ca 8 rundor i bland annat Kalix men även Uppsala. På Uppsala GK, Edenhof samt Söderby GK.

Jag började säsongen med ett gammalt sett bestående av tre hybridfemmor, en driver från tidigt 90-tal, en SW, en putter samt järn 4 & 8. Ett komplett set för ett PRO.

Dessa klubbor har jag bytt ut mot ett set från Wilson, ett nybörjar set som jag faktiskt är rätt nöjd med. Så klar är det mesta bättre än det set jag inledde karriären med. Mest använda klubban har till nyligen varit järn fem! Men jag älskar järn 9. Den hanterar jag överlägset bäst av alla mina klubbor.

Då jag är tvåbarnsfar spelar jag nästan bara 9-håls rundor. Oftast efter kl 22 och oftast ensam.

Har idag HCP 36, siktar på att bli jämnar i mitt spel innan jag sänker mig ytterligare.
Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 108
Blev medlem: 04 jun 2014, 13:43
Ort: Sollentuna

Välkommen! Jag vet hur det är, har en 3åring hemma och tvillingar som är beräknade i oktober. Synd att du inte bodde i Stockholm då kunde vi lirat lite tillsammans på lite udda tider ;D
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Välkommen hit!

Tur att det är ljust där uppe, rundor efter 22, wow!
WallenbergAndre
Inlägg: 7
Blev medlem: 21 jul 2014, 18:33

Tackar! Japp, fördelen med norrland är just ljuset om sommaren. Men jag kan dock säga att myggen dragit ner det positiva. Galet säger jag!

I övrigt kan jag säga att Kalix GKs bana håller hög standard i sommar. Fantastisk.
Skriv svar