jesperbergkvist

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
JesBer
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 sep 2014, 18:23

Hej! Mitt namn är Jesper Bergkvist, 26år och kommer från Arvika, Värmland

Började spela golf när jag var 13-14år. Spelade några år o sänkte mig till 12,5 efter andra säsongen. Sommarna då bestod enbart av golf och barmarksträning inför hockeysäsongen.

Tog en paus i golfandet mellan -07 och -12 då min elitsatsning i hockeyn tog alldeles för mycket tid.

Men 2012 togs den upp igen eftersom min svärfar tjatat ihjäl sig på mig att ja skulle börja igen. Så jag och en kompis drog igång igen och de gick över förväntan. Efter lång övervägning så anmälde vi oss till en partävling på golfveckan. Vi lyckades att vinna. Inget vanligt pris utan en resa till Portugal. Så då var man ju fast igen.

Denna säsongen har det tyvärr inte blivit så mycket golf som man velat pga lite husrenovering o sånt.
Men hcp ligger på 10,7 i dagens läge. Har väl lyckats några gånger denna säsong att lira på de.
Har däremot fått hjälp med svingen iår så istället för mest slice så är de lätt draw som slås. Finns nått fint namn på denna svingteknik men det minns ja inte.

Så nästa säsong är målet singel-hcp och stabilt spel.

Tack o hej! :)
Driver: Taylor Made Burner 10,5gr Stiff
Fw: Nike Covert tour 13-18grStiff
Järn: Taylor Made Mc J4-P
Wedge: Taylor Made ZTP 50gr, 54gr, 58gr
Putter: Odyssey Metall
Boll: Lite olika
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Tjena! Välkommen hit!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar