Håkan från Golfprylar

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Golfprylar
Inlägg: 112
Blev medlem: 11 jan 2015, 22:59
Kontakt:

Med en kropp som är några år över 30 och ett hcp på 4,5 harvar jag runt på min hemmabana Hook. Har spelat golf i ca 10 år eller något sådant då jag började tillsammans med min bror då man ju inte bara kunde spela fotboll.

Som golfspelare skulle jag väl beskriva mig som en hyfsat stabil nisse som slår lågt och med en draw de bra dagarna. En dålig dag så är det istället en mycket kraftig hook som gör det hela lite mer spännande. Har nog inga direkta favoritslag ute på banan och känner mig nog heller inte direkt orolig för några speciella slag. Skulle väl isf vara när man har den där lite halvknepiga tredje putten på ett hål. Målet med golfspelet är nog att bli så bra som möjligt utan att träna en massa och att inte göra några rundor med tresiffrigt resultat.

Jobbar med att göra webbsidor så det naturliga var ju att starta upp en sida om golf. Förstår inte hur jag kunde jobba med detta i fem år eller något sådant innan jag skapade en sida av detta slag :) Därför driver jag och min kompanjon sedan lite över ett år tillbaka Golfprylar.nu vilket är en sida där vi försöker förklara hur det fungerar för nybörjare, gå igenom reglerna, tipsa om saker att tänka på när man ska köpa golfgrejer osv.

I bagen:
Driver - Nickent 4DX 12,5°
Trä 5 o 7 - Power Max GX 920
Järn - Pursuit Forged M510
Wedgar 52, 60, 64° - Professional Open 690
Putter - Technica LX 520
Goltillbehör, guider, tips och golfgodis - http://golfprylar.nu/
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Hejsan Håkan å välkommen.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kul att du hittat hit!
Jag kikade lite snabbt på er sida och tycker den var kul och informativ!
Förhoppningsvis hittar du intressanta diskussioner här på forumet som du kan kasta dig in i!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Välkommen!
Skriv svar