Gå i hålet

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Getinthehole skrev:Usch vad besviken man blir. Var på första intervjun. På en golfklubb i Halmstad. Där mina arbetsuppgifter skulle vara att sköta shopen och bygga upp den. Dom hade precis skrivit avtal med Taylor Made osv.

Sen skulle jag få ta någon juniorträning mm. Fick skitbra kontakt med hon som intervjuade mig.

Men så börja ägaren till banan lägga sig i och det började med om jag var arbetslös och om dom fick bidrag. Nej det är jag inte. Sen undra dom om dom kunde få bidrag för att jag studerar.

Sjukt oseriöst. Om man har visionen om att bygga upp klubben och driva den framåt och erbjuder rätt dålig lön (ca. 13k efter skatt, jag är trots allt 32 år och har lång erfarenhet) redan men jag tyckte att erfarenheten jag fått var värt det trots dåliga lönen. Men så börjar dom med bidragsdelen osv.

Är man då ute efter endast billig arbetskraft eller en bra anställd som kan uppnå den visionen man har för sin klubb?

Ni kanske jag är korkad men jag tackade för mig. Känns oseriöst. Hur skulle det gå för mig där om jag tagit det om jag ville få löneförhöjning? Antagligen dåligt. Hur skulle det gå om jag ville investera i något i shopen t ex att bygga om eller nåt? Antagligen inte så bra.

Tråkigt då jag som sagt fick bra kontakt kände jag med hon som gjorde intervjun (hon skötte bokföringen osv) men hon nämnde några oroväckande saker om ägarna som fick vibbarna lite ur rörelse för mig. Känns som allt detta med bidragen bekräftar det att ägarna har en vision, men dom vill inte betala för den.
Personligen upplever jag att många klubbar har liknande sätt att se på golfen vid det här laget, det finns en stor och fin vision men de är inte villiga att lägga den betalning som behövs. Samtidigt så är ju golfbranschen inte direkt branschen för den som vill tjäna storkovan. Speciellt inte om det är som "shopassistent".
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

Getinthehole skrev:
MaxP skrev:
Personligen upplever jag att många klubbar har liknande sätt att se på golfen vid det här laget, det finns en stor och fin vision men de är inte villiga att lägga den betalning som behövs. Samtidigt så är ju golfbranschen inte direkt branschen för den som vill tjäna storkovan. Speciellt inte om det är som "shopassistent".
Nä, storkovan hade jag inte tänkt mig heller. Tvärtom. Kunde tänka mig att ta jobbet för lönen som var drygt 13k efter skatt. Det är 11k efter skatt mindre än mitt jobb som sågverksoperatör. Bara för att jag vill jobba med golfen och detta var ett spännande jobb. Bygga upp shopen, a juniorträningar osv.

Tråkigt. Jag undrar hur dom ska uppnå sin vision. Dom nämnde flera gånger hur svårt dom hade att behålla medlemmar och inte minst få nya medlemmar, speciellt yngre. Varför dom hade svårt med det var uppenbart och det hade dom identifierat själva med, därav tjänsten jag sökte.

Jaja, jag önskade dom lycka till. Någon annan kommer väl hoppa på det.

Hoppas mer på intervjun jag ska på denna veckan! Vore en dröm att få det jobbet hos golfkedjan som början på D och slutar på Y :D
Tråkigt, men det känns inte som ett ställe att trivas på...

Håller stenhårt tummar för D...Y ;)
Foooore!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Trist med klubben i Halmstad. Svårt när ägaren både vill gasa och bromsa samtidigt...

Hoppas intervjun på Dormy gick väl! Tror vi har några anställda som medlemmar här på forumet..


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Grattis till nya jobbet.
Vilket Dormy e det du ska jobba på å som vad?
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Getinthehole skrev:Yes! Fick på Dormy :D
Stort Grattis!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Getinthehole skrev:Yes! Fick på Dormy :D
GRATTIS!!!!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

Shit vad kul! GRATTIS! :mrgreen:
Foooore!
Jurra
Inlägg: 53
Blev medlem: 06 jan 2016, 18:15

Stort grattis!
Twitter: @Jurra
Golfklubb: Glasrikets GK
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Getinthehole skrev:
Wolfsheim skrev:Grattis till nya jobbet.
Vilket Dormy e det du ska jobba på å som vad?
World of golf i Göteborg. I butiken.

Så bara komma in i sommar och få bra service av yours truly ;)
Får hoppa in å säga hej sen när du börjat :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Grattis! Där är man ju nästan varje vecka, så då ses vi snart då. Vad heter du, för ni kör väl namnskyltar?
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Skriv svar