Gå i hålet

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vad blev det för puttmatta?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Klassisk!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Getinthehole skrev:
JohanAdministratör skrev:Vad blev det för puttmatta?
Ett hål, uppför med bollretur.

Får se hur mycket den blir använd...
Jag köpte en kopp man lägger på mattan. Den gillar jag super mycket. Bra siktträning på upp till 2m puttar.

Men det jävligaste är att få bollen att rulla rätt!!! Ååå vad hårslitande det är
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Getinthehole skrev:Trevligt väder härnere på Västkusten i veckan resulterade i en hel del träning. Gissar på en 15h utspritt på 3 dagar. Där 5h är på rangen och resterande på inspelshål med chip, pitch och andra närspelsslag.

DST compressor järn-8 har testats grundligt och jag är riktigt nöjd. Helt klart en mycket bra klubba för att träna rätt impact position/release mm. Även testat runt med blytejp, mestadels på drivern. Det krävs mycket testande för att få det bra, men tror det kan bli till nytta när man hittat rätt.

KM på klubben är i Augusti och målet är väl att spela det för att se om jag kan klara spelprovet för att söka inte till tränarassistent utbildningen via PGA Sweden.


Svinga lungt.
Vad innebär det att klara spelprovet?
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Getinthehole skrev:
Mikael316 skrev:
Getinthehole skrev:Trevligt väder härnere på Västkusten i veckan resulterade i en hel del träning. Gissar på en 15h utspritt på 3 dagar. Där 5h är på rangen och resterande på inspelshål med chip, pitch och andra närspelsslag.

DST compressor järn-8 har testats grundligt och jag är riktigt nöjd. Helt klart en mycket bra klubba för att träna rätt impact position/release mm. Även testat runt med blytejp, mestadels på drivern. Det krävs mycket testande för att få det bra, men tror det kan bli till nytta när man hittat rätt.

KM på klubben är i Augusti och målet är väl att spela det för att se om jag kan klara spelprovet för att söka inte till tränarassistent utbildningen via PGA Sweden.


Svinga lungt.
Vad innebär det att klara spelprovet?

36 hål från backtee. Max +15. Sen ska man kunna slå lite olika slag med som draw, fade osv.
Ok . Får man fråga vad syftet är med detta? Kan förstå viss teknisk kunskap i form av utförande, men just banan?

Att träna handlar väl om att förstå och till viss del kunna ge praktiska exempel.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Getinthehole skrev:
Mikael316 skrev:
Ok . Får man fråga vad syftet är med detta? Kan förstå viss teknisk kunskap i form av utförande, men just banan?

Att träna handlar väl om att förstå och till viss del kunna ge praktiska exempel.

Det är väl för att sålla så inte högre hcp spelare inte kan söka in. Krävs ändå en del för att klara max +15 från backtee på 36 hål.
Det gör det absolut. Men jag tror att en spelare som är riktigt duktig teknisk samt att se och lära ut kan vara en bra tränare. Även fast den får mental härdsmälta och inte kan leverera än score.

Men lycka till och hoppas du klarar det! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

Getinthehole skrev:Börjat och fundera om jag ska byta utrustning helt. Sälja av mina klubbor helt och göra en custom fitting fullt ut. Från driver till putter. Sneglat lite på TM M1 (japp, tro det eller ej trots mitt tidigare förakt mot TM).

Någon som är sugen på lite Cobra klubbor? ;)
Vad har du för Cobra-klubbor... Järnen mina är i princip nya, så det är främst fråga om följande:

Driver
Spoon
Wedgar - troligtvis inte, då jag nyligen skaffat nya men vi kan alltid diskutera?

Återkom gärna :)
Foooore!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

linusrokko skrev:
Getinthehole skrev:Börjat och fundera om jag ska byta utrustning helt. Sälja av mina klubbor helt och göra en custom fitting fullt ut. Från driver till putter. Sneglat lite på TM M1 (japp, tro det eller ej trots mitt tidigare förakt mot TM).

Någon som är sugen på lite Cobra klubbor? ;)
Vad har du för Cobra-klubbor... Järnen mina är i princip nya, så det är främst fråga om följande:

Driver
Spoon
Wedgar - troligtvis inte, då jag nyligen skaffat nya men vi kan alltid diskutera?

Återkom gärna :)
Det står i hans signatur ;)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Getinthehole skrev:
linusrokko skrev:
Getinthehole skrev:Börjat och fundera om jag ska byta utrustning helt. Sälja av mina klubbor helt och göra en custom fitting fullt ut. Från driver till putter. Sneglat lite på TM M1 (japp, tro det eller ej trots mitt tidigare förakt mot TM).

Någon som är sugen på lite Cobra klubbor? ;)
Vad har du för Cobra-klubbor... Järnen mina är i princip nya, så det är främst fråga om följande:

Driver
Spoon
Wedgar - troligtvis inte, då jag nyligen skaffat nya men vi kan alltid diskutera?

Återkom gärna :)
Dom det gäller står i signaturen. Har även en cobra vagnbag (svart-vit). Var lite halvt skämt, halvt allvar mitt inlägg om att byta utrustning. Men visst, ge mig bud på det du är intresserad av så får vi se. Allt har ett pris ;)
Det börjar som ett skämt, sen vips så har du nya klubbor överallt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Getinthehole skrev:Usch vad besviken man blir. Var på första intervjun. På en golfklubb i Halmstad. Där mina arbetsuppgifter skulle vara att sköta shopen och bygga upp den. Dom hade precis skrivit avtal med Taylor Made osv.

Sen skulle jag få ta någon juniorträning mm. Fick skitbra kontakt med hon som intervjuade mig.

Men så börja ägaren till banan lägga sig i och det började med om jag var arbetslös och om dom fick bidrag. Nej det är jag inte. Sen undra dom om dom kunde få bidrag för att jag studerar.

Sjukt oseriöst. Om man har visionen om att bygga upp klubben och driva den framåt och erbjuder rätt dålig lön (ca. 13k efter skatt, jag är trots allt 32 år och har lång erfarenhet) redan men jag tyckte att erfarenheten jag fått var värt det trots dåliga lönen. Men så börjar dom med bidragsdelen osv.

Är man då ute efter endast billig arbetskraft eller en bra anställd som kan uppnå den visionen man har för sin klubb?

Ni kanske jag är korkad men jag tackade för mig. Känns oseriöst. Hur skulle det gå för mig där om jag tagit det om jag ville få löneförhöjning? Antagligen dåligt. Hur skulle det gå om jag ville investera i något i shopen t ex att bygga om eller nåt? Antagligen inte så bra.

Tråkigt då jag som sagt fick bra kontakt kände jag med hon som gjorde intervjun (hon skötte bokföringen osv) men hon nämnde några oroväckande saker om ägarna som fick vibbarna lite ur rörelse för mig. Känns som allt detta med bidragen bekräftar det att ägarna har en vision, men dom vill inte betala för den.
Världen skulle vara bättre om fler gjorde som du och har visioner och sen verkligen står för dem!! Tycker du gjorde rätt. Kändes oseriöst och enbart som att de var ute efter "shopkeeper" till så billig peng som möjligt.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar