Presentation

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Wedgie
Inlägg: 17
Blev medlem: 01 apr 2015, 18:51

Hej, heter Per och är 36. Har spelat seriöst, eller iallafall seriösare, senaste 8-10 åren. För närvarande 12.6 i hcp, men har spelat sjukt uselt senaste 2 åren efter att jag tog mig ner till 11.5. Höjde mig förra säsongen.
Styrkor är väl längd. Svagheter är sjukt ojämn och dåligt psyke. Men har förhoppningar på i år då svingen suttit riktigt bra på försäsongen och under första rundan. Behöver jobba på spelet inom 100m också, men puttar hyfsat iallafall.

Bor och spelar i Stockholm. Tidigare brevlådemedlem och spelade mest runt på banor anslutna till Viasat Golf. Nu i år medlem i seriös klubb, och med tillgång till en till av stans bästa banor genom nån deal som kompis styrt upp.



Spelar på:


Driver: Vega DAF - Roddio Pentacross W-7WA X-stiff*
3 wood: Adams 4060 14.5 - Aldila NV stiff
Hybrid: Adams A2ts 21 - Aldila Voodoo SNV8 stiff
4 Iron: Mizuno Mx-23 - KBS C-taper S
Irons: Epon AF-Tour 5 - PW KBS C-taper S
Gapwedge: Yururi Keigekiku Tour Wedge 52 - Shimada Tour wedge black
Sandwedge: Nakashima Ninja 56 - KBS black nickel**
Lobwedge: Yururi Raw Gekku 61 - Harrison Wedge Stepless**
Putter: Scotty Cameron Phantom Futura
Bag: Sun Mountain H2NO
Boll: ProV1x om jag hittar eller känner att jag har råd för stunden, annars NXT-tour.


*Ny driver utprovad, enligt spec: Titleist D3 8.5 grader med ett Veylix Rome 7RA – Roughneck S. Tippat för att spela mellan S och X.
**Ersätter mina 56 och 61 för en Titleist SM5 58 graders med K-grind och ett Shimada Tour wedge black-skaft. Trivs inte riktigt med Nakashiman, och Yururin har på tok för låg bounce för min sving. Har också tänkt att lägga till en hybrid mellan spoon och H 21:an på platsen som frigörs.
Driver Titleist 915D3 8.5* Veylix Rome Roughneck S, tipped 1''
Spoon Adams 4060 14.5 Aldila NV S
Hybrid Adams A2ts Aldila Voodoo SNV8 S
Järn Epon AF-Tour 5 - PW KBS C-taper S
GW ska köpas
SW Titleist SM5 58*
Putter Scotty Cameron Phantom Futura
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Hej å välkommen.
Ninjaklubbor å allt. Låter som de e grymt snygga d wedgarna :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Wedgie
Inlägg: 17
Blev medlem: 01 apr 2015, 18:51

Tack!

Hehe, nu mest slitna tyvärr :|
Driver Titleist 915D3 8.5* Veylix Rome Roughneck S, tipped 1''
Spoon Adams 4060 14.5 Aldila NV S
Hybrid Adams A2ts Aldila Voodoo SNV8 S
Järn Epon AF-Tour 5 - PW KBS C-taper S
GW ska köpas
SW Titleist SM5 58*
Putter Scotty Cameron Phantom Futura
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Välkommen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Haha, riktigt ninjabag! Ser fram emot lite bilder på de där stickorna!
Välkommen!
Wedgie
Inlägg: 17
Blev medlem: 01 apr 2015, 18:51

Tack!


Kan ta bilder när de nya grejerna kommer. Spoon och hybrid är dessutom på omgreppning. Körde iofs klubbvård på övriga igår, så nu är de rena och fina.
Driver Titleist 915D3 8.5* Veylix Rome Roughneck S, tipped 1''
Spoon Adams 4060 14.5 Aldila NV S
Hybrid Adams A2ts Aldila Voodoo SNV8 S
Järn Epon AF-Tour 5 - PW KBS C-taper S
GW ska köpas
SW Titleist SM5 58*
Putter Scotty Cameron Phantom Futura
Wedgie
Inlägg: 17
Blev medlem: 01 apr 2015, 18:51

Hade en period där jag snöade in på japanska grejer, vars effekt man kan se lite i bagen... Det och lite mer ovanliga saker, vilket syns i spoon och hybrid som är några slags tour-prototyper. För mycket häng på Tourspec, GolfWrx och Bombsquad helt enkelt. Men spoonen och hybriden är grymt sköna och har funkat bra. Drivern provade jag ut på Easy Swing för ett gäng år sedan och den har funkat bra också. När svingen har suttit, hade kanske behövt något mer förlåtande. Järnen köpte jag beggade från en av medlemmerna på Tourspec, och skaftade om dom förra sommaren då skaften passade sådär (på tok för hög spinn). Wedgearna, förutom Nakashiman, är köpta från Tourspec också.

Kan fortfarande känna cravings efter japanska smidda wedgear, men körde på en Vokey nu istället. Får se om jag unnar mig nåt smitt nästa säsong. Men har nog större behov av en ny hybrid mellan existerande och spoon

Borde högst sannolikt spela mer förlåtande järn också, men de är så satans snygga att jag inte förmår (eller har råd i nuläget) att byta ut dom. Har heller inga problem att få upp bollen i luften, så det är väl mer träffar utanför sweetspot som straffar mig lite. Sen är iofs svingfelen, när de kommer, så pass grova att inget SGI-järn i världen hade kunnat rädda upp resultatet. Men svingen känns bättre i år än på länge, och ska nog ta ett par lektioner också, så har höga förväntningar (livsfarligt) på denna säsong.

Medlem på Österåker.
Driver Titleist 915D3 8.5* Veylix Rome Roughneck S, tipped 1''
Spoon Adams 4060 14.5 Aldila NV S
Hybrid Adams A2ts Aldila Voodoo SNV8 S
Järn Epon AF-Tour 5 - PW KBS C-taper S
GW ska köpas
SW Titleist SM5 58*
Putter Scotty Cameron Phantom Futura
Skriv svar