tomishu

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
tomishu
Inlägg: 6
Blev medlem: 11 apr 2015, 22:21

God dag!

Heter Tomi, 33 år, bor i Linköping och har golfat sen augusti -13. Hann köra 17 rundor den hösten, men 2014 blev det endast 16 rundor totalt (inkl lite tävling för skojs skull). Har man småbarn så har man. Har kommit ner till hcp 22,8.

Min hemmabana är Linköpings Gk, där jag tom köpte spelrätt på förra året. Hoppas golfa så mycket som möjligt i år, dock blir det nog lite svårt när man har en 3-åring och en 1-åring hemma.

Är ingen materialnörd än, men har köpt nya grejer iaf så man inte ska kunna skylla på nåt annat än sig själv när man spelar dåligt. :) Dålig koll på modellerna dock, vet bara att de är relativt lättspelade klubbor. R11:an är dock min akilleshäl, toppar den 4 fall av 5, så spelar hellre j5 från fairway.

Dr: Taylormade 10,5
Fw: Taylormade R11
Hy: -
Irons: Wilson Staff
Wedge: Wilson Staff
Putter: Wilson Staff

Även inhandlat avståndskikare Nikon på rea, fast jag egentligen kanske fortfarande är för dålig för det. :)

Målsättningen för säsongen är att skaffa pluspoäng hemma så jag får golfa lite oftare, komma under hcp 20 samt finna en stabilitet i slagen så misstagen blir färre. Framförallt vill jag jobba på längden på andra slaget på par 4 och 5 så man kan komma in på green och få lite birdie-lägen (bara gjort 2 i mitt liv så här långt, dock inte varit i närheten av eagle än).
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Välkommen hit! :)
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Hej å välkommen
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
tomishu
Inlägg: 6
Blev medlem: 11 apr 2015, 22:21

Tackar tackar!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Härligt med ännu en golfare!
Skriv svar