Internet-instruktören KinG-NothinG

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

KinG-NothinG (KN) jobbar som instruktör i norra delarna av Sverige på ett par klubbar under sommarsäsongen, under vintersäsongen är jag aktiv som reseledare/instruktör hos några av de resebolag som finns i Sverige. De senaste tre åren har jag genomgått PGA;s tränarutbildning med goda vitsord och ett av de mest omtalade examensarbetena på länge för PGAs räkning. Utöver PGAs utbildningar har jag även genomgått tre steg av TPI-utbildning samt är under utbildning att bli personlig tränare genom ISSA - förhoppningsvis slut om cirka 9 månader. Som lite kuriosa driver jag shop i halvstor storlek där jag erbjuder de flesta av världens ledande klubbmärken.

För snart 6 år sen tog jag upp ett medlemskap på Flashback där jag snabbt fastnade för golftråden - sen dess har jag spenderat alldeles för mycket tid, dels på FB men även andra sajter för att öka kunskapen hos golfspelare på nätet. I ärlighetens namn ser man så mycket skit och konstiga idéer när vi snackar golfteknik att jag och många med mig blir rakt ut sagt upprörd. Därför dyker jag alltid in i teknikdiskussioner med huvudet först och ger mig inte för än jag har fått någon att förstå eller att jag har förstått själv.

Personligen vet jag inte vad det står på HCP-kortet längre, jag har spelat golf i snart 20 år och på singel-hcp åtminstone de senaste 10. Favoritmärket på klubbor är Ben Hogan som jag hoppas på att återuppta att spela med kommande säsong. Tävlade aktivt för en hel del år sen, de senare åren har jobbet fått ta över nu fokuserar jag istället på resor och upplevelser ihop med golfen som är mitt nya intresse. Har bland annat haft möjligheten att spela St. Andrews Old Course, Kingsbarns GC, TPC Sawgrass och Bay Hill med många fler.

För tillfället står det Cobra grejer i bagen (är på väg att bytas ut), förutom wedgar och putter.

D; AMP Cell Pro - 43" - Tour ADI-6 - ställd till 9,5° idag
FW; AMP Cell 3-5W - Stock shaft - ställd till 13,5° idag
Hybrid; AMP Cell; 19° Stock shaft
4-PW; AMP Forged S300 Standard 2° Upright
Wedgar; Vokey 50/08 - s-grind, Vokey 54/10-S-grind & Vokey 58/12 M-grind
Putter; Taylor Made Spider Ghost

Mig lär ni återfinna i alla trådar och som sagt. Jag hoppas kunna genomföra en "Fråga-instruktören"-tråd så småningom samt en möjlighet att analysera svingvideos efter tiden som finns.

Väl mött på forumet.