Icebabe

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Icebabe
Inlägg: 28
Blev medlem: 03 jun 2014, 08:40

Oj. Upptäckte att ni alla skrivit en liten presentation av er själva, så jag får väl försöka göra något liknande.

Jag heter Cecilia, har spelat golf i 10 år, i praktiken sedan jag lade ned min aktiva idrottskarriär på elitnivå. Jag har absolut ingen talang för golf, och inget bollsinne… men en envis tjurskallighet och tävlingsinstinkt som brukar bära en bra bit på vägen. (Fast jag tvivlar på att det finns någon 10-handicapare som slagit lika många bollar som jag gjort. Då brukar man ha typ handicap 3 eller nåt).

Som golfspelare är jag typen som får iväg bollen rätt bra, men spelar väldigt brett. Jag brukar säga att jag kan alla typer av skruvar, problemet är att jag aldrig vet när det händer. ;)

Förutom golfen är jag instruktör på ett gym (har varit träningsinstruktör i närmare 30 år). Jag har högintensiva intervallpass och pass för bålstabilitet. Lite har jag fått lugna mig med åren, fick en höftprotes på höger sida för fyra år sedan (när jag var 42), och det gör att jag helst inte ska hoppa. Åren med artros i höften sabbade också mycket av golfen för mig, de senaste säsongerna har mycket handlat om att försöka bli av med alla kompensationer jag lade mig till med i golfsvingen när jag hade ont.
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Hej å välkommen.
Får man fråga vilken idrott du körde på elitnivå? Låter spännande :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Icebabe
Inlägg: 28
Blev medlem: 03 jun 2014, 08:40

Wolfsheim skrev:Hej å välkommen.
Får man fråga vilken idrott du körde på elitnivå? Låter spännande :)

Jag började som gymnast, och körde de sista 10 åren med Aerobics Gymnastics (liten sport, ser ut ungefär som ett popcorn på en het metallplatta, som en korsning av gymnastik och dans, med bedömning som konståkning. Hahaha, blev du något klokare?).
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Tror mig nog ha lite koll på vad det e. :)
Hur som, välkommen hit.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Välkommen hit!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar