MizunoMade

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Välkommen hit :D Självklart att utrustningen gör spelet bättre! Kan aldrig tänka mig något annat ;)
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Tack Rasmus! :)
Utrustning är viktigare än sving och bollträff! ;)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Halleluja. Då e d som jag alltid sagt då. Det e därför min gamla driver går så satans snett. Kostade ju tjugo spänn på secondhand där de ej har koll på sakerna d säljer. Fan va gött. Då behöver jag ej träna mer. Härligt :p
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Wolfsheim skrev:Halleluja. Då e d som jag alltid sagt då. Det e därför min gamla driver går så satans snett. Kostade ju tjugo spänn på secondhand där de ej har koll på sakerna d säljer. Fan va gött. Då behöver jag ej träna mer. Härligt :p
Exakt, bara köpa nytt så ordnar det sig! :p
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

MizunoMade skrev:Helt vill jag ha en putter helt i stål men odysseys white hot insert funkar så jäkla bra i rätt modell.
Aa okej. Jag gillar också träffytor helt i metall. Blir inte vän med White Hot-inserten i min White Ice, så därför den ryker strax.

De jag tittar på är Scotty Cameron Newport, Seemore PCB, Nike Method Midnight 007, Bettinardi Queen B6 och några till. Blir ett gediget testande och funderande innan det blir ett köp här, haha!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Hollowind skrev:
MizunoMade skrev:Helt vill jag ha en putter helt i stål men odysseys white hot insert funkar så jäkla bra i rätt modell.
Aa okej. Jag gillar också träffytor helt i metall. Blir inte vän med White Hot-inserten i min White Ice, så därför den ryker strax.

De jag tittar på är Scotty Cameron Newport, Seemore PCB, Nike Method Midnight 007, Bettinardi Queen B6 och några till. Blir ett gediget testande och funderande innan det blir ett köp här, haha!
Fina modeller, själv lär jag inhandla en smidd mizunoputter snart. Har hittat modellen jag vill ha.

Har du testa versa? Många anser att den inserten känns bättre än den äldre white hot som finns i white ice.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

MizunoMade skrev:Har du testa versa? Många anser att den inserten känns bättre än den äldre white hot som finns i white ice.
Intressant. Kan inte minnas att jag har testat den. Däremot har jag testat Works-inserten och är ett fan. Dock vill jag nog gärna ha ännu stummare, men jag tror att jag får "sova på saken" över vintern då jag inte kommer hinna spela så mycket mer i år tyvärr.

Vad var det för Mizuno-modell du la slantarna på då?
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Hollowind skrev:
MizunoMade skrev:Har du testa versa? Många anser att den inserten känns bättre än den äldre white hot som finns i white ice.
Intressant. Kan inte minnas att jag har testat den. Däremot har jag testat Works-inserten och är ett fan. Dock vill jag nog gärna ha ännu stummare, men jag tror att jag får "sova på saken" över vintern då jag inte kommer hinna spela så mycket mer i år tyvärr.

Vad var det för Mizuno-modell du la slantarna på då?
Det blev en Mizuno MP-A304 :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Skriv svar