En ny golfvän!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
PushDraw
Inlägg: 13
Blev medlem: 15 sep 2015, 12:39

Hej golfvänner!

Efter att ha följt diskusionerna på det här trevliga forumet ett tag har jag beslutat mig för att gå med jag också.

Jag är en 21-årig golftokig kille som spelat golf till och från hela livet.
Jag är född och uppvuxen i Alsike, ett villaområde utanför Knivsta mitt emellan Uppsala och Arlanda flygplats. Jag bor numera i Knivsta tillsammans med min inte alls like golftokiga sambo Rebecca.

Till vardags jobbar jag som teknisk säljare och projekterar och säljer ventilationslösningar i allt ifrån Svenssons villa till projekt i multimiljonsklassen.

Förutom golfintresset har jag även ett brinnande intresse för hockey och motorsport och följer tillsammans med PGA-touren, SHL och Formel 1-cirkusen slaviskt.

De senaste tre åren har jag börjat ta mitt spel mer seriöst och är i skrivande stund nere och spelar stabilt på HCP 10,2. Målet för den här säsongen har varit att ta mig ned till singel, och men en formkurva som pekar uppåt hoppas jag att det målet snart är passerat.

Jag älskar allt som har med golfteknik och utrustning att göra, och kan spendera många timmar framför skärmen studerandes diverse svinganalyser och/eller klubbrecensioner på Youtube.

Jag är idag medlem på Vassunda Golfklubb och har ett GK plus medlemskap vilket ger möjlighet till fritt spel på ett gäng andra banor runt om i Uppland. Så är det någon i närheten som är sugen på en runda är det bara att hojta till! :)

Jag ser fram emot att både ge och ta emot goda tips och råd här på forumet

VI hörs!
Driver: TaylorMade M2 16'
Spoon: Cobra F7 15°
Utility: TaylorMade UDI 18°
Järn 4-PW: Mizuno MP-5
Wedgar: Titleist SM6 50°, 54° & 58°
Putter: Scotty Cameron Newport 2 Studio Style
HCP: 4,6
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Välkommen hit!
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Välkommen!

Själv spelar jag i norra uppland, men spelar en hel del greenfee, mellan sthlm och uppsala också.
Kommer dock spela på Golfuppsala nästa år som det ser ut. Men dom ingår inte i GK-Plus va?

Har spelat Vassunda en gång, men då var det 2-manna scramble en het sommardag och en 7timmars rond, så jag har för mig att det inte gick så bra då. En rätt så utmanande bana om jag inte minns fel så där ska jag absolut försöka spela nästa år om inte redan iår.
Brukar ju bli en hel del greenfee på hösten då hemmaklubben har stängt.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Hej å välkommen
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Välkommen!
Utrustningnörderi är ett fundament inom golf.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Skriv svar