McIlroy vs Spieth

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Brooks Koepka kanske?
Spieth verkar ju löjligt bra på Hawaii just nu så han kanske kommer dominera 2016..
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Jag tänkte precis när första rundan började att "Brooks Koepka kommer nog bli het i år". Vet inte varför jag kände det, men jag tycker han och även Tony Finau har känts som att de bara väntar på ett riktigt genombrott med 2-4 vinster på en och samma säsong. Brooks börjar ju minst sagt starkt :D

Jag sticker ut hakan nu och säger att jag tror att Brooks Koepka ligger före Rory på Fedex Cup när slutspelet börjar. Dock tror jag att Spieth kommer att dominera stort och vinna 5+ titlar plus minst en men kanske två majors.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Hollowind skrev:Jag tänkte precis när första rundan började att "Brooks Koepka kommer nog bli het i år". Vet inte varför jag kände det, men jag tycker han och även Tony Finau har känts som att de bara väntar på ett riktigt genombrott med 2-4 vinster på en och samma säsong. Brooks börjar ju minst sagt starkt :D

Jag sticker ut hakan nu och säger att jag tror att Brooks Koepka ligger före Rory på Fedex Cup när slutspelet börjar. Dock tror jag att Spieth kommer att dominera stort och vinna 5+ titlar plus minst en men kanske två majors.
Visst var det väl så att både Koepka och Finau bytte till Nike denna säsong?

I vilket fall var det väl minst sagt väldigt passande att Spieth vinner Tournament of Champions i storslagen stil detta år?
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

MaxP skrev:I vilket fall var det väl minst sagt väldigt passande att Spieth vinner Tournament of Champions i storslagen stil detta år?
Oavsett om du syftar på att det var passande för mitt "bet" eller ej, så ja absolut. Sjukt hur stabilt det såg ut, med undantag för några få puttar.

Apropå Finau så trodde jag att han spelade med Nike redan förra säsongen, men det kanske han inte gjorde?
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Hollowind skrev:
MaxP skrev:I vilket fall var det väl minst sagt väldigt passande att Spieth vinner Tournament of Champions i storslagen stil detta år?
Oavsett om du syftar på att det var passande för mitt "bet" eller ej, så ja absolut. Sjukt hur stabilt det såg ut, med undantag för några få puttar.

Apropå Finau så trodde jag att han spelade med Nike redan förra säsongen, men det kanske han inte gjorde?
Finau spelade Nike i höstas iaf. Visste dock inte att koepka bytt till nike. Trodde han var en av de som skulle köra Parsons
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Getinthehole skrev:
MaxP skrev:Vad tror vi om denna duell inför 2016?

Spieth håller fortfarande stafettpinnen, kommer det vara Rory och Day som utmanar på allvar? Själv tror jag det.
Men frågan är hur mycket dessa topp-tre lirare har utvecklats, finns det någon som kan bli outstanding? Finns den någon som kan ta ikapp på dem? Vem är mest hungrig?
Jag håller fortfarande Rory högst, än så länge. När han spelar sitt magiska spel så rår ingen på honom. Inte ens Jordan enligt mig iaf. Jordan var fantastisk förra året med sina majors. Icke att glömma dock är att Rory sabbade sina chanser pga sin fotskada.
Problemet med hela den här diskussionen är ju det faktum såklart att Rorys magiska golf aldrig fått visas mot Spieths magiska golf och vice versa tack vare hans skada. Jag tror utan tvekan att Rory har den högsta kapaciteten men det är även han som har de djupaste dalarna i spelet och av just den anledningen kommer Spieth att vara spelaren som i det långa loppet är den bättre av dessa herrar.

Visst var det Jordans majors som stod ut 2015, men killen hade även 15 topp 10 på 25 starter, 19 topp 20. Det är utan tvekan en jämn lirare.

Jag kan inte annat än att samtidigt bli häpen över hur Tiger Woods verkligen dominerade när det begav sig, han var ju både jämnast OCH den spelare som hade absolut högsta nivå när han var som bäst.
Golftryck
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 feb 2016, 15:31
Kontakt:

Håller med om att Spieth får betecknas som vassast, även om jag gillar McIlroy mer som person.
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Känns mer och mer som att Rory måste tänka om ang sitt spel. Hans järnspel har blivit sämre, sprider utslagen och spelar överlag inte så bra. Undrar om han kan vända detta snart?!
Skriv svar