Ryggskott vanligt bland golfare?

Här snackar vi allmänt om golf...
Icebabe
Inlägg: 28
Blev medlem: 03 jun 2014, 08:40

Av alla olika idrottare jag fystränat är golfarna ojämförligen stelast! (värre än fotbollsspelare!) Inte bara i baksida lår, utan också i höftböjaren. Tror många hade vunnit på att då och då jobba lite med rörligheten i höftböjaren. Inte minst för hållningens skull ;-)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

StefanL skrev:Jag brukar få otroligt ont i nederdelen av ryggen när jag står en längre tid på putting-green, jag har alltid härlett det till att mina baksida lår inte är tillräckligt starka så ryggen belastas mer.

Samma om jag spelar flera dagar i rad så får jag ont i nederdelen av ryggen, jag har alltid trott det hänger på låren i alla fall
För mig räcker det med ett par minuter på övningsgreenen så börjar det smärta i nedre delen av ryggen. Tar bort glädjen med puttning som faktiskt kan vara riktigt kul att träna :cry:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Icebabe skrev:Av alla olika idrottare jag fystränat är golfarna ojämförligen stelast! (värre än fotbollsspelare!) Inte bara i baksida lår, utan också i höftböjaren. Tror många hade vunnit på att då och då jobba lite med rörligheten i höftböjaren. Inte minst för hållningens skull ;-)
Gäller det alla åldrar?
Genomsnittsgolfaren har ju passerat bäst före datum om man ska uttrycka sig försiktigt ;)
Icebabe
Inlägg: 28
Blev medlem: 03 jun 2014, 08:40

Sandstream skrev:
Icebabe skrev:Av alla olika idrottare jag fystränat är golfarna ojämförligen stelast! (värre än fotbollsspelare!) Inte bara i baksida lår, utan också i höftböjaren. Tror många hade vunnit på att då och då jobba lite med rörligheten i höftböjaren. Inte minst för hållningens skull ;-)
Gäller det alla åldrar?
Genomsnittsgolfaren har ju passerat bäst före datum om man ska uttrycka sig försiktigt ;)


Mja, ska jag vara ärlig är det mest golfjuniorer (13-24 år typ) som jag tränat. Kan ju vara så att de äldre är myyyyycket smidigare ;-)
Skriv svar