MASTERS 2016!

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Bara ett fåtal dagar kvar till årets bästa tävling och vi har inte ens börjat diskutera!

Day går in med ett grymt facit den senaste tiden och bör rimligen ses som den absolut största favoriten.
Såväl Spieth som McIlroy har blandat och gett det senaste. Samtidigt som både Stenson och Johnson verkar ha hittat formen i Texas.
Därtill har vi ju även Bubba som hela sin karriär kommer vara en favorit för Masters-titeln.

Vad tror ni?
Jag tror att Day blir svårslagen men tätt följd av Watson, McIlroy och Spieth tror jag båda blir med i toppen men inte riktigt hela vägen denna gång. DJ lär vara med fram tills lördag eftermiddag eller skjuta bort sig söndag morgon!
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

Tror stenson blir top10, kommer spela stabilt men inte skjuta tillräckligt lågt för att vinna

Skickat från min D5803 via Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hög tid att börja spekulera!
Lägg gärna in länkar om ni hittar intressant läsning någonstans. Sen måste vi ju köra en US Masters-tips-tävling också!

Jag har lite trevliga priser vi kan tävla om. Just nu håller ju Stenson på att kalibrera in sig så han känns rätt het.

Topp 10 i världen just nu:

Jason Day
Jordan Spieth
Rory McIlroy
Bubba Watson
Rickie Fowler
Adam Scott
Henrik Stenson
Justin Rose
Dustin Johnson
Patrick Reed

och alla de känns ju aktuella. Men vad har vi på de här gubbarna som talar emot/för?
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Formmässigt tror jag på Day, scott och stenson.

Sen tror jag det är svårt att räkna bort spieth eller bubba.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Hög tid att börja spekulera!
Lägg gärna in länkar om ni hittar intressant läsning någonstans. Sen måste vi ju köra en US Masters-tips-tävling också!

Jag har lite trevliga priser vi kan tävla om. Just nu håller ju Stenson på att kalibrera in sig så han känns rätt het.

Topp 10 i världen just nu:

Jason Day
Jordan Spieth
Rory McIlroy
Bubba Watson
Rickie Fowler
Adam Scott
Henrik Stenson
Justin Rose
Dustin Johnson
Patrick Reed

och alla de känns ju aktuella. Men vad har vi på de här gubbarna som talar emot/för?
Det faktum att Scott byter ut sin caddie sänker hans chanser i min värld - nog för att Williams vunnit många gånger på banan och kan den utan och innan, men tidigare arbetet vet vi ju har funkat med två vinster ganska nyligen...
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Gissar på att efter förra årets score så blir det riktigt tufft där ute i år. Tror Bubba kan ta hem det i år med typ -11.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Wolfsheim skrev:Gissar på att efter förra årets score så blir det riktigt tufft där ute i år. Tror Bubba kan ta hem det i år med typ -11.
Med tanke på förra året, om nu inte vädrets makter ger massa regn och en mjuk bana för att sen vara halvmulet och vindstilla under tävlingen så det håller sig mjukt, kommer augusta greenklippa ner i alla vatten hinder och ställa pinnarna vid kanterna och flytta baks tee till andra sidan världen.. typ något sånt! :) tror inte vi får se vinnarscorer under -9 eller ens -5 om vädret är varmt med en del vind. Det blir nog runt par, kanske ett två under! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Äsch. Bubba krossar ändå ;)
Själv gick jag på -21 sist jag lirade. Iofs på tvspel men ändå ;)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Oj osäker,

Får välja Spieth som etta i år igen.

Stensson kommer spela bra alla dagar förutom söndagen :(.

Dustin kommer vinna om det blir masters eller någon annan major är dock osäkert.
JörgenF
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 apr 2016, 19:32
Ort: Tyringe

Sätter mina bet på Jason Day eller Rory. Men naturligtvis hoppas jag på Stenson
Skriv svar