Speith

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
sweetfred
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 apr 2016, 09:12

Är inte Speith en tråkig gammal gubbe? Lillgammal så det förslår.
Spelar sååå långsamt också.

Blä.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

sweetfred skrev:Är inte Speith en tråkig gammal gubbe? Lillgammal så det förslår.
Spelar sååå långsamt också.

Blä.
Spieth är visserligen mogen för sin ålder men jag upplever honom som en trevlig ung man som borde vara en förebild för många golfare av alla åldrar. Han visar att med hårt arbete och rätt inställning behöver du inte vara en tekniks gudsbegåvning för att bli golfproffs och till och med världsetta.

Speltiden är inget som påverkar min uppfattning av honom.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Tycker inte man ska lägga för stor skuld på spelarna. Det är tv-producenten som är boven i dramat. Vilken dag som helst har de 70-150 spelare att bevaka och de borde inte behöva visa preshot-rutinerna hela tiden.

Men jag tycker generellt att spelarna på PGA-touren måste snabba på lite.
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

MaxP skrev:Speltiden är inget som påverkar min uppfattning av honom.
Jag håller med. Med den vikten han hade på sina axlar som ledare av tävlingen och försvarande mästare förstår man att han inte vill lämna något åt slumpen. Jag noterade inte det långsamma tempot förrän folk började klaga på det.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Hollowind skrev:
MaxP skrev:Speltiden är inget som påverkar min uppfattning av honom.
Jag håller med. Med den vikten han hade på sina axlar som ledare av tävlingen och försvarande mästare förstår man att han inte vill lämna något åt slumpen. Jag noterade inte det långsamma tempot förrän folk började klaga på det.
Inte jag heller, såg att han backade några gånger, men Day går ju bakom bollen för att sedan blunda. Detta tycker jag tar tid däremot.
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Getinthehole skrev:
MaxP skrev:
sweetfred skrev:Är inte Speith en tråkig gammal gubbe? Lillgammal så det förslår.
Spelar sååå långsamt också.

Blä.
Spieth är visserligen mogen för sin ålder men jag upplever honom som en trevlig ung man som borde vara en förebild för många golfare av alla åldrar. Han visar att med hårt arbete och rätt inställning behöver du inte vara en tekniks gudsbegåvning för att bli golfproffs och till och med världsetta.

Speltiden är inget som påverkar min uppfattning av honom.
Hade inget emot Spieth tidigare. Men fått en annan uppfattning under denna säsong. Tycker han verkligen visat en tråkig attityd. Först och främst är det ofta han är missnöjd numera. Han båda visar det på banan och ofta efter rundor när han skiter i att skriva autografer och ställer upp på intervjuer. Inte bara på Master utan det har varit under tidigare tävlingar med.

Nog för att det inte alltid går bra och humöret inte är på topp. Men ta någon som Phil Mickelson t ex. Oavsett hur det går så tar han sig tid både med att skria autografer och ställa upp för media. Det är en förebild i mina ögon.


Sen att han är en duktig spelare, det är nog ingen som ifrågasätter.
Spieth har jag alltid upplevt som rätt tråkig, att han är missnöjd ser jag som något positivt. Han är inte nöjd förens det är bra.Något jag gärna ser mera av.

Han är garanterat inte den bästa för tv, intervjuer osv men det är inte alltid ett måste enligt mig.

I snookern finns ju Ronnie. Kan ha världens humör, sällan glad, sällan nöjd och är rätt taskig både i tv och intervjuer. Däremot är han som Tiger Woods när det gäller snooker.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Getinthehole skrev: Hade inget emot Spieth tidigare. Men fått en annan uppfattning under denna säsong. Tycker han verkligen visat en tråkig attityd. Först och främst är det ofta han är missnöjd numera. Han båda visar det på banan och ofta efter rundor när han skiter i att skriva autografer och ställer upp på intervjuer. Inte bara på Master utan det har varit under tidigare tävlingar med.

Nog för att det inte alltid går bra och humöret inte är på topp. Men ta någon som Phil Mickelson t ex. Oavsett hur det går så tar han sig tid både med att skria autografer och ställa upp för media. Det är en förebild i mina ögon.

Sen det långsamma spelet...det påverkar inte oss direkt. Förutom att det är segt att kolla på som under Masters när man vet att nu är det Spieth nu kommer rutinen osv ta tid. Det hänger ihop lite med hans humör tycker jag då han gnällde att han var på klockan osv. Är ju ingen annan än hans eget fel då han spelar så otroligt långsamt...

Sen att han är en duktig spelare, det är nog ingen som ifrågasätter.
Det är ju en enorm skillnad på Spieths situation nu och för ett år sedan. Innan Masters i fjol var det ingen som riktigt hade brytt sig om honom mer än att det var ett "hemmahopp". Nu har han vunnit både två majors på samma säsong och tagit position i världstoppen och killen är 22 år gammal. Självklart kommer det att påverka allt.

Därtill ser inte jag attityden som ett problem, ser inte mycket som skiljer sig från honom mot t.ex. Tiger eller McIlroy. Som Trippelhej skriver höga förväntningar och ett enormt driv att hela tiden bli bättre.

Speltiden har du helt rätt i, han spenderar tid på att analysera slagen och hamnar därför på klockan. Inget att säga något om. Men att rutinen tar lång tid är inget jag reagerar på.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Speltiden har du helt rätt i, han spenderar tid på att analysera slagen och hamnar därför på klockan. Inget att säga något om. Men att rutinen tar lång tid är inget jag reagerar på.
Är det den enskilda spelaren eller hela bollen som får en tillsägelse/varning?
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Sandstream skrev:
MaxP skrev:Speltiden har du helt rätt i, han spenderar tid på att analysera slagen och hamnar därför på klockan. Inget att säga något om. Men att rutinen tar lång tid är inget jag reagerar på.
Är det den enskilda spelaren eller hela bollen som får en tillsägelse/varning?
När jag dömde så är det bollen som gör att spelarna hamnar på klockan.

Det vill säga att dpelar en för lpngsamt och två snabbt så de alltid har kontakt hamnar de inte på klockan.

Om de sen hamnar på klockan är varningar och pliktslag personliga. Du som spelare lider inte om din medtävlare får en varning. Du måste fortfarande bli varnad innan du får plikt.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar