Nordea Masters-tråden

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Fick precis det här pressmeddelandet från C more...

C More sänder Nordea Masters

Den 2-5 juni är det dags för årets upplaga av Nordea Masters och C More bevakar tävlingen från vackra Bro Hof norr om Stockholm. Utöver huvudsändningen med experter och kommentatorer på plats sänder C More två timmar exklusivt på både torsdag och fredag. Nordea Masters sänds på C More, cmore.se och i C Mores appar.

– Vi är väldigt glada att kunna lägga till Nordea Masters som en logisk fortsättning på vår golfsatsning och kommer att erbjuda våra tittare samma omfattande inramning som kring PGA-touren och the Masters, säger Johan Cederqvist, programchef sport..

Under Nordea Masters kommer C More att ha en studio vid banans sista hål där C Mores kommentatorer och experter kommenterar och analyserar under tävlingens alla dagar med både nyheter, reportage och intervjuer. Utöver huvudsändningen sänder C More två timmar exklusivt på både torsdag och fredag.

Nordea Masters är Skandinaviens största golftävling och ingår i European Tour. Tävlingen spelas den 2-5 juni på Bro Hof Slott utanför Stockholm. Förra årets tävling vanns av svensken Alexander Norén, som i år ska försvara titeln mot världsstjärnor som engelsmannen Lee Westwood och den svenska världssexan Henrik Stenson.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Lirade Castle i går och slog ett par puttar på övningsgreenen (som för övrigt var sjukt mycket snabbare än de dressade greenerna på banan :( ) när en engelsktalande kille började sätta ut konor och små kartongskyltar med rutmönster. Frågade vad han höll på med och fick veta att de 3D-scannar alla greener på banan, inklusive övningsgreenen, som sedan skickas till spelarna så att de kan läsa på.

Hade ingen aning om att ET gjorde så :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev:Lirade Castle i går och slog ett par puttar på övningsgreenen (som för övrigt var sjukt mycket snabbare än de dressade greenerna på banan :( ) när en engelsktalande kille började sätta ut konor och små kartongskyltar med rutmönster. Frågade vad han höll på med och fick veta att de 3D-scannar alla greener på banan, inklusive övningsgreenen, som sedan skickas till spelarna så att de kan läsa på.

Hade ingen aning om att ET gjorde så :)
Wow!

Jag ska försöka få ihop det så att jag kan jobba med rapportering från Nordea Masters under hela veckan. Hade varit ett bra uppdrag att instagramma, snapchata och twittra från banan och inspels-varven...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Wow!

Jag ska försöka få ihop det så att jag kan jobba med rapportering från Nordea Masters under hela veckan. Hade varit ett bra uppdrag att instagramma, snapchata och twittra från banan och inspels-varven...
Vore grymt! :)

Jag får två veckopass som medlem så jag lär nog springa omkring där :D
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Sandstream skrev:
JohanAdministratör skrev:Wow!

Jag ska försöka få ihop det så att jag kan jobba med rapportering från Nordea Masters under hela veckan. Hade varit ett bra uppdrag att instagramma, snapchta och twittra från banan och inspels-varven...
Vore grymt! :)

Jag får två veckopass som medlem så jag lär nog springa omkring där :D
Jag blev erbjuden en VIP-biljett från en kompis som jobbar på Nordea förra året. Hade dock 35 timmar jobb den helgen så var smått omöjligt att byta bort 2 dagar innan! :(
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MASSOR av svenskar till start i år. Vilka tror ni mest på?
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Rikard Karlberg verkar ju vara i form, sen Norén brukar ju ligga bra med i NM.
Stenson har ju verkligen inte spelat på sin högsta nivå den senaste tiden så istället tror jag Peter Hansson kan vara med i toppen.
Sen som underdog kan nog Jeff Karlsson & Kinhult skjuta låga scorer.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
The_Wolf_of_Norra_D
Inlägg: 8
Blev medlem: 28 mar 2015, 10:26

Stenson kan ju jogga hem detta om han taggar till...
Men med allt han har runt omkring denna vecka så kan det bli tufft 8-)

Jag hatar att tjata i sociala medier men OM ni är uppe under Tors - fre så ber jag er att följa Marcus Svensson några hål,killen är det bästa vi har i Sverige nu i juniorväg och
I mina ögon redan bättre än Kinhult(!)

Jag ska gå med honom idag lite och kolla dagsformen :o

Med vänlig hälsning,
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Av svenskarna skulle man väl tro att Alex kommer bäst, men jag hoppas att Kinhult släpper sargen.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Anders skrev:Av svenskarna skulle man väl tro att Alex kommer bäst, men jag hoppas att Kinhult släpper sargen.
Kinhult hade ingen bra dag i dag :(

Kul att spelarna är så nöjda med banan! :)
Skriv svar