Arbetsnamn på tourspelare

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Om jag säger osthuset så tror jag ni förstår.

Själv har jag en hjärna som skapar arbetsnamn på väldigt många, även utanför golfen. Om en person har något som sticker ut så hamnar ofta arbetsnamnet där. Kan vara personens namn, kroppsdel, lynne. Inte alltid så vänliga, så utanför golfen håller jag det för mej själv. Faktiskt förelås liknande tekniker av minnesexperter, bland annat för att minnas namn, så lite vettigt är det faktiskt. Men mest underhållande för en själv.

Inom golfen finns det ett par som min hjärna har producerat. Inget jag anstränger mig för, snarare nåt jag försöker hålla bort. Men lite kul är det. Får se om ni fattar vilka spelare som döljer sig bakom dessa arbetsnamn:
Tandmannen
Chimp
Anknäbben
Golvmoppen
Kukmatte

Sen finns det mer långsökta, som Ryckälgen, lillfinurlet, slickmannen och lillrobban. Men alla har sin rationale.

Är det nara jag som är så här felskruvad eller har ni också arbetsnamn?
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Hahaha, jag skrattade gott åt några av dem. Och jag förstod nog ärligt talat inte någon (förutom Osthuset, som jag själv kallar Osthyveln).

Hör gärna en förklaring på dessa! Men nej, jag kör själv på efternamn allt som oftast bara.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Förstod inte heller vilka spelare som avsågs och föredrar att kalla dem vid deras riktiga namn.

Osthuset är ju lite kul men när det blir lyteskomik och buskisnamn är jag inte riktigt med längre.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Haha, en sån tråd!
Jag förstår din tanke. Kukmatte måste väl mara Matt Kuchar?

Jag hade en kompis en gång i tiden som alltid kom på liknande namn/arbetsnamn för saker.
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Hm, jo Sandström, det är väl lite dubiöst, lite lyte emellanåt, men det blir väl så. Dålig på at censurera mig själv. Har väl lite högre tröskel här, sånt som ras och handikapp går väl bort, men...
Nåja eftersom ni frågar så kan jag ju ge lite hints.

Tandmannen
Ser ut som Rory tills han öppnar munnen...

Chimp
En kille som, om jag vore han, skulle undvika de polisonger han har för att dölja likheten med... Ofrivilligt inspirerad av skurk i Agent X9 som såg klockrent ut så, och som kallades det.

Anknäbben
Den svängda skärmen på hans... Måste vara en tanke med tanke på hans efternamn.

Golvmoppen
Inte längre, men då han kom ut på touren var väl egentligen svinto ännu bättre. Saxjobbet var till hans fördel.

Kukmatte
Där hade Johan rätt.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Anders skrev:Hm, jo Sandström, det är väl lite dubiöst, lite lyte emellanåt, men det blir väl så. Dålig på at censurera mig själv. Har väl lite högre tröskel här, sånt som ras och handikapp går väl bort, men...
Nåja eftersom ni frågar så kan jag ju ge lite hints.

Tandmannen
Ser ut som Rory tills han öppnar munnen...

Chimp
En kille som, om jag vore han, skulle undvika de polisonger han har för att dölja likheten med... Ofrivilligt inspirerad av skurk i Agent X9 som såg klockrent ut så, och som kallades det.

Anknäbben
Den svängda skärmen på hans... Måste vara en tanke med tanke på hans efternamn.

Golvmoppen
Inte längre, men då han kom ut på touren var väl egentligen svinto ännu bättre. Saxjobbet var till hans fördel.

Kukmatte
Där hade Johan rätt.
Jag kan fortfarande inte säga namnet på någon av dessa, trots hints!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Anders skrev: Golvmoppen
Inte längre, men då han kom ut på touren var väl egentligen svinto ännu bättre. Saxjobbet var till hans fördel.
Charley Hoffman?

(Och apropå kepsgrejen tänker jag direkt på Danny Willett men fattar inte efternamnstipset i så fall)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Okej då...

Tandmannen
Charl Schwarzel, lite lytes, erkännes, men han kör nog med tandblekning occkså....

Chimp
lika stark ser det ut som, Casey.

Anknäbben
Luuke. Kolla skärmen och jmfr Disney.

Golvmoppen
McIlroy, Men C. hoffman var nästan bättre. Rory har blivit tio år äldre på fem år och det är inte till hans nackdel. Nästan förargelseväckande då han kom ut. Bara Boos skägg är värre.

Kukmatte
Löst som sagt. Om han kommer till Sverige nån gång hoppas jag ha modet att uttala uuuu et på Svenska. Han kommer att vinka glatt, ovetandes. Om inte det är nån svensk eller Willett i bollen. Nej, jag vågar nog inte. Även om "get in the hole!!!" är värre imho.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Skäggeliskäggmannen... varenda gång jag ser honom får jag samma slags känsla som då någon har en matrest utanför munnen. "detta är sannerligen en styggelse att åse, det skall avlägsnas!". Fast här behövs en häcksax.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Anders skrev:Skäggeliskäggmannen... varenda gång jag ser honom får jag samma slags känsla som då någon har en matrest utanför munnen. "detta är sannerligen en styggelse att åse, det skall avlägsnas!". Fast här behövs en häcksax.
Graham DeLeat?

Han har ju snyggaste skägget i ligan :ugeek: :lol:
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Skriv svar