I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Rasmus Mildek skrev:Idag filmade jag och en kompis in två hål när vi spelade på Kungsängen. Mest kul för egen del och absolut inte i Crossfield klass.. Kolla gärna Bild https://youtu.be/_rDwts5DI6Q

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
Kul initiativ, var roligt att kolla på. :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Rasmus Mildek skrev:
Sandstream skrev:
Rasmus Mildek skrev:Idag filmade jag och en kompis in två hål när vi spelade på Kungsängen. Mest kul för egen del och absolut inte i Crossfield klass.. Kolla gärna Bild https://youtu.be/_rDwts5DI6Q
Kul att titta när det är en bana man spelat själv. Bra att ni sa avstånd och vilka klubbor ni använde :)
Tack! Kan bli ännu bättre om man får till ljudet från den som slår slaget. Blir obalans. Vet ej hur ja ska få till det.
Och gärna lite högre upplösning än 480 om möjligt :)
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Ja det borde gå att få till bättre upplösning absolut! Gjorde allt från mobilen nu men borde kunna få till det bättre från datorn.

Tack MizunoMade :)


Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Rasmus Mildek skrev:Ja det borde gå att få till bättre upplösning absolut! Gjorde allt från mobilen nu men borde kunna få till det bättre från datorn.
Har du en hyfsat modern mobil borde du kunna välja 1080p (720p räcker iofs gott). Sen ska man vara uppmärksam på inställningarna vid uppladdning från mobilen. För tex Facebook måste man gå in under inställningar och ange att man vill ladda upp filmer i HD-format. Kan tänka mig att det finns liknande inställningar för Youtube mfl.

Lycka till! :)
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Sandstream skrev:
Rasmus Mildek skrev:Ja det borde gå att få till bättre upplösning absolut! Gjorde allt från mobilen nu men borde kunna få till det bättre från datorn.
Har du en hyfsat modern mobil borde du kunna välja 1080p (720p räcker iofs gott). Sen ska man vara uppmärksam på inställningarna vid uppladdning från mobilen. För tex Facebook måste man gå in under inställningar och ange att man vill ladda upp filmer i HD-format. Kan tänka mig att det finns liknande inställningar för Youtube mfl.

Lycka till! :)
Bra tips! Det ska jag kolla. Klippte ihop det med någon app och då kunde ja inte få till bättre upplösning dock. Ska fixa till det till nästa gång :)

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

I dag hoppas vi att regnet håller sig borta så man kan få en skön 18-hålare efter jobbet (ser dock tungt ut). Se om man äntligen kan få lite resultat av sin ändrade chip teknik som jag tycker sitter mer och mer.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

I dag.. hände det något mycket märkligt.

Allt började med att en tjej ifrån Finland ville följa mig på GameBook igår, vilket händer ibland.

Idag blev jag uppringd av henne & det visade sig att hon var en av grundarna av golf-appen GameBook, hon hade kikat igenom mina rundor & var lyrisk över hur många rundor jag/vi registreratt & hur mycket statistik jag fyllt i under varje runda. Vi pratade länge om golf i allmänhet & GameBook i synnerlighet. Anledningen till att hon ringde var att dom söker lämpliga ambassadörer för att marknadsföra appen.

Förvånande men väldigt kul! Vad detta praktiskt innebär får jag återkomma om senare då det var ganska mycket att läsa igenom.

Vet att jag tjatat om just den här appen innan i olika trådar där folk letat efter appar där man kan spela dom flesta spelen mot vänner.

Har ni inte appen så ladda hem den, & följ mig gärna där under namnet Bergsten
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Paradispetter skrev:I dag.. hände det något mycket märkligt...
Kul! :)
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Paradispetter skrev:I dag.. hände det något mycket märkligt.
Kan du inte trycka lite på att vi kära android användare gärna skulle ha gamebook tillbaka. Var en flitig användare och gillade appen mycket tills de beslutade sig för att ta bort den. Har sen dess inte riktigt hittat någon app jag är nöjd med.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

jefro_444 skrev:
Paradispetter skrev:I dag.. hände det något mycket märkligt.
Kan du inte trycka lite på att vi kära android användare gärna skulle ha gamebook tillbaka. Var en flitig användare och gillade appen mycket tills de beslutade sig för att ta bort den. Har sen dess inte riktigt hittat någon app jag är nöjd med.
Det var faktiskt en av dom första sakerna jag frågade henne då många av mina polare är andriod användare & känner sig lite efter på banan då dom varken kan regga sin score eller följa flödet live. Svaret var att dom jobbar på det stenhårt då dom försöker få appen att bli större även i USA, där många android andvändare finns.

Ska man lyckas slå igenom med en APP bör den nog vara kompatibel med dom flesta telefonerna.
Saltar alltid en bra story
Skriv svar