Golfen i OS

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Efter herrarnas spel så har jag väldigt med begränsat av erfarenhet kring kommentatorer osv men tyckte att Nilsmark (var det va?) och Zacke (självklart) gjorde ett väldigt bra jobb.
Håller inte med om det. Zacke har gjort mer än de flesta för sporten i Sverige men nu är det dags att göra något annat.

Bra sammanfattning tycker jag:
http://golfing.se/2016/08/16/tisdagskro ... aega-adjoe
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Personligen tycker jag att båda kommentatorerna var rent ut sagt bedrövliga, jag bytte till engelska kommentatorer efter halva lördagen. Jag tycker att Zachrisson ska finnas kvar i sändningarna fast då bara sitta vid sidan om och flika in någon anekdot här och där. Vet inte vem den där tjejen var men nej, sämre inlevelse får man leta efter.

Hade blivit betydligt bättre om de hade kört på Pierre Fulke och Johan Ryström som kommentatorer.
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
MaxP skrev:Efter herrarnas spel så har jag väldigt med begränsat av erfarenhet kring kommentatorer osv men tyckte att Nilsmark (var det va?) och Zacke (självklart) gjorde ett väldigt bra jobb.
Håller inte med om det. Zacke har gjort mer än de flesta för sporten i Sverige men nu är det dags att göra något annat.

Bra sammanfattning tycker jag:
http://golfing.se/2016/08/16/tisdagskro ... aega-adjoe
Jag får inse att jag är i minoritet helt enkelt. Å andra sidan tittade jag totalt 2 timmar, kanske hade haft en annan åsikt annars...
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Jag såg å andra sidan mycket.

Nilsmark är Nilsmark. Hon är väl inte lika påläst som CMores stekargäng, men hyggligt. Det som är speciellt med henne är ju inlevelsen i spelet. Personligen tycker jag hon är helskön då hon är så där lite lagom partiskt. "Ja, nu fick han väl skärpa sig", efter att Rose missat en putt, då han sänkt några bonusputtar på hålen innan. Och jublade verkligen över Stensons puttar. Men det kan man ju gilla och inte gilla.

Zacke är än mer Zacke. Ibland blir man ju fnoskig på karln, och man märkte att Nilsmark var lite "Ovan" med att kommentera tillsammans med honom. Men samtidigt så är han helt unik. The Open-segern fick verkligen icing på kakan av hans kommentarer på sista hålet. Men han behöver en Fulke.

Hur han kommer att funka som damgolfkommentator, ytterst oklart! Ser inte jättemycket damgolf men en del, på viasatten. Och där har de verkligen fått ihop en bra kombo av Sjöstrand och Nilsmark. Sjöstrand har gjort sig besväret med att lära sig damgolfen ordentligt, och med Nilsmark som pigg sidekick blir det riktigt bra. US Open för damer var en riktig höjdare faktiskt. Men han fick väl inte hänga med till Rio antagligen.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Skriv svar