Bra banor i Stockholm

Recensera eller fråga om tips...
Tee
Inlägg: 16
Blev medlem: 21 jul 2014, 19:59

Vad anser ni om banorna i Stockholm, framförallt södra delen. Vad är bra, vad är mindre bra. Behöver inte höra hur Bra Bro Hof är, det vet vi redan.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vidbynäs ska väl vara en av de bättre. Spelade den länge sedan så kan inte uttala mig om hur den är nu. Men av andrahandsinfo ska den ena banan vara riktigt bra. Tror det är den enda av något högre kvalitet. Resten är nog svensk standard.

Botkyrka har jag lirat och den är helt OK.

Vad har vi mer söder om stan? Någon speciell du funderar på?
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Tee skrev:Vad anser ni om banorna i Stockholm, framförallt södra delen. Vad är bra, vad är mindre bra. Behöver inte höra hur Bra Bro Hof är, det vet vi redan.
Har hört att salem ska vara en gömnd guldklimp. Har dock aldrig varit där själv så kan varken bekräfta eller dementera.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Alm
Inlägg: 35
Blev medlem: 15 maj 2015, 15:32

Mikael316 skrev:
Tee skrev:Vad anser ni om banorna i Stockholm, framförallt södra delen. Vad är bra, vad är mindre bra. Behöver inte höra hur Bra Bro Hof är, det vet vi redan.
Har hört att salem ska vara en gömnd guldklimp. Har dock aldrig varit där själv så kan varken bekräfta eller dementera.
Har hört samma sak angående Salem, dock ej spelat där.

Söder om stan har jag främst spelat Haninge GK och Nynäshamns GK, gillar båda!


För övrigt:
Den som vill ha mycket golf och variation för pengarna i Stockholmsområdet så vill jag tipsa om denna deal.
Smartgolfas erbjudande för Statoil kunder (Statoil Mastercard skaffar man gratis)
https://www.smartgolfa.se/statoil/
2500 och fritt spel på över 20 banor i stan!
Driver:Mizuno JPX EZ 10,5° Spoon:Mizuno JPX EZ 15° Hybrid:Mizuno JPX EZ 19° Järnklubbor:Mizuno MP-62 3-PW Wedgar:Mizuno T7 Blue 52°, 58° Putter:Odyssey (gammal modell) HCP:4.5
Hemmaklubb: Öregrunds GK
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

I södra Stockholm har vi även Riksten.

Den gillar jag starkt! :)
Foooore!
Tee
Inlägg: 16
Blev medlem: 21 jul 2014, 19:59

Riksten är ingen höjdare. Tillhör Unipeg och för att vara en av deras banor och med deras ambitionsnivå så är det väl en av deras bättre. Med detta sagt så är den allt annat än bra. Stenhård lerbana som inte är något att betala greenfee för. Mycket folk som spelar och svårt att komma ut på.
Antagligen mest unipegmedlemmar som inte har bättre alternativ att spela på.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Mikael316 skrev:
Tee skrev:Vad anser ni om banorna i Stockholm, framförallt södra delen. Vad är bra, vad är mindre bra. Behöver inte höra hur Bra Bro Hof är, det vet vi redan.
Har hört att salem ska vara en gömnd guldklimp. Har dock aldrig varit där själv så kan varken bekräfta eller dementera.

Spelade Salem ifjol, sista rundan för säsongen faktiskt. Det var väl i runt 10:e november kanske.
Banan i sig var väl fin och rolig, kanske inte den bana som har utmärkt sig som en av dom roligaste jag har spelat, men ganska varierande hål.
Rangen därimot är helt kass! Driver fick man inte slå då den typ var 200m lång eller nå.

Bor man i sthlm och spec i södra delarna ska man absolut provspela den.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Mikael316 skrev:
Tee skrev:Vad anser ni om banorna i Stockholm, framförallt södra delen. Vad är bra, vad är mindre bra. Behöver inte höra hur Bra Bro Hof är, det vet vi redan.
Har hört att salem ska vara en gömnd guldklimp. Har dock aldrig varit där själv så kan varken bekräfta eller dementera.
jag bekräftar, och på senare år oftast i ett otroligt bra skick.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
rickardbroms
Inlägg: 2
Blev medlem: 05 aug 2016, 10:31

Vidbynäs är den roligaste banan per krona i Stockholmsområdet tycker jag. Visst är Ullna fin och kul. Även Castle på Bro Hof. Men för en femhundring i greenfee så slår Vidbynäs allt i Stockholm. Två bra slingor med olika karaktär. Ska man spela en så välj South. Om man är långslående och låghandikappare så kör från vit. I snitt 50-75 m längre än från gul varje hål.
Krullet
Inlägg: 32
Blev medlem: 25 jun 2016, 00:41

Någon som spelat Körunda, Nynäshamns GK i år? Hur är den?
Hemmaklubb: Vallentuna GK
HCP: 5,8
Skriv svar