Nike.

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

MizunoMade skrev: Ja, eller så är det en indikation på att TM inte går så bra och Day hoppar av innan?
Visst är det så. Men att TM gått sämre har vi ju vetat under en längre period. Men precis som du säger har han troligen hittat ett bra alternativ som går igenom innan skeppet sjunker. Dock är det ju lite intressant att han väljer Nike med kläderna då Adidas (vad jag förstått och trott) kommer fortsätta sina golfprodukter som kläder och skor?
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MizunoMade skrev:
MaxP skrev:Bild

Vad tror vi om det?
Kommer Day byta klubbleverantör också?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, eller så är det en indikation på att TM inte går så bra och Day hoppar av innan?
Skräll att det inte går bra. Inflation på golf och brutala pengar... går ju inte att gå runt...
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Helt klart ett oväntat beslut från Day. Adidas har ju sagt att de vill sälja TM (kanske redan gjort?) och om de även ska skära ned på golfkläder känns det naturligt, för annars vore det ju dumt att tappa världsettan.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Getinthehole skrev:Vi kommer nog få se mer av detta. Att spelare är sponsrade av ett märke när det kommer till kläder och ett annat när det kommer till klubbor. Det är en win-win situation för båda parter. Spelarna får två olika sponsorer (blir med största säkerhet mer pengar i slutänden) och fler tillverkare har möjlighet att synas än att man har en spelare som både spelar och bär ett märke.

Nike kommer garanterat roffa åt sig fler spelare.
Problemet är väl att vissa tillverkare ingår i koncerner som tillverkar både klubbor och kläder, som det tex är för Titleist och var för TM.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Getinthehole skrev:TM och Adidas hör väl ihop fortfarande om jag inte minns fel.
Det var det jag undrade lite tidigare i tråden.
Om TM och Adidas fortfarande ingår i samma koncern även nästa år har jag väldigt svårt att se att de skulle tillåta Day att spela med TMs klubbor och bära Nikes kläder.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
Getinthehole skrev:TM och Adidas hör väl ihop fortfarande om jag inte minns fel.
Det var det jag undrade lite tidigare i tråden.
Om TM och Adidas fortfarande ingår i samma koncern även nästa år har jag väldigt svårt att se att de skulle tillåta Day att spela med TMs klubbor och bära Nikes kläder.
Adidas vill ju som sagt göra sig av med TM och det är säkert orsaken, jag tror att Day snart kommer byta klubbmärke också.
JohanH
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 aug 2014, 16:12

Florerar ett rykte om att Tiger förhandlar om att köpa Taylor Made.
Säkert ingen substans i det men tanken kittlar lite
Driver: Titleist TS2 Project X Hzrdus 6.5
Spoon: Titleist TS3 Project X Hzrdus 6.5
Hybrid: Cobra Fly-Z 22° S
Järn: Titleist AP2 714 S300
Wedge: Vokey SM07 52°, 56°, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Titleist PRO V1
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Adidas vill ju som sagt göra sig av med TM och det är säkert orsaken, jag tror att Day snart kommer byta klubbmärke också.
Varför tror du att världsettan skulle vilja byta klubbor? Bara för att få mer pengar?
Se hur det gick för Rory...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
MaxP skrev:Adidas vill ju som sagt göra sig av med TM och det är säkert orsaken, jag tror att Day snart kommer byta klubbmärke också.
Varför tror du att världsettan skulle vilja byta klubbor? Bara för att få mer pengar?
Se hur det gick för Rory...
Jag menar det med att om Adidas gör sig av med TM kommer troligen inte pengarna finnas kvar till att behålla honom alternativt finns inte TM kvar kort och gott.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:
Sandstream skrev:
MaxP skrev:Adidas vill ju som sagt göra sig av med TM och det är säkert orsaken, jag tror att Day snart kommer byta klubbmärke också.
Varför tror du att världsettan skulle vilja byta klubbor? Bara för att få mer pengar?
Se hur det gick för Rory...
Jag menar det med att om Adidas gör sig av med TM kommer troligen inte pengarna finnas kvar till att behålla honom alternativt finns inte TM kvar kort och gott.
Kostar det verkligen så mycket att ha en världsstjärna i stallet?
Enligt siffror jag precis googlade omsatte TaylorMade ca 10 miljarder SEK 2015. Känns som att de skulle ha råd med en världsetta utan att behöva dra in på fikabrödet.
Skriv svar