Unipeg köper TopTee och bildar Golfstar

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Han har verkligen varit en grym banchef. Nya utmaningar på Sand verkar det bli.
Svårt att behålla duktig personal som vanligt. Återstår att se hur vi löser det inom GolfStar, är säker på att det blir en bra lösning.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Han har verkligen varit en grym banchef. Nya utmaningar på Sand verkar det bli.
Svårt att behålla duktig personal som vanligt. Återstår att se hur vi löser det inom GolfStar, är säker på att det blir en bra lösning.
Japp, han berättade nyss att det blir Sand. Lyckliga ska de vara! :)
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Sandstream skrev:
JohanAdministratör skrev:Han har verkligen varit en grym banchef. Nya utmaningar på Sand verkar det bli.
Svårt att behålla duktig personal som vanligt. Återstår att se hur vi löser det inom GolfStar, är säker på att det blir en bra lösning.
Japp, han berättade nyss att det blir Sand. Lyckliga ska de vara! :)
Sands nuvarande blir kvar eller? Otroligt trevlig och skön lirare det ;)
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Erikxson skrev:
Sandstream skrev:
JohanAdministratör skrev:Han har verkligen varit en grym banchef. Nya utmaningar på Sand verkar det bli.
Svårt att behålla duktig personal som vanligt. Återstår att se hur vi löser det inom GolfStar, är säker på att det blir en bra lösning.
Japp, han berättade nyss att det blir Sand. Lyckliga ska de vara! :)
Sands nuvarande blir kvar eller? Otroligt trevlig och skön lirare det ;)
Tror inte det. Stod på deras hemsida i september att de sökte nya banchef så jag antar att Paul tar över efter honom.

Om jag inte minns fel var Paul över och jobbade på The Open i år?
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Sands nuvarande blir kvar eller? Otroligt trevlig och skön lirare det ;)[/quote]Tror inte det. Stod på deras hemsida i september att de sökte nya banchef så jag antar att Paul tar över efter honom.

Om jag inte minns fel var Paul över och jobbade på The Open i år?[/quote]


Verkligen trist med Paul! Snackade med honom för ett par veckor sedan och förstod redan då att han var på väg bort. Kul för Sand dock.
Och det stämmer att han var över på Troon och jobbade.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Han har verkligen varit en grym banchef. Nya utmaningar på Sand verkar det bli.
Svårt att behålla duktig personal som vanligt. Återstår att se hur vi löser det inom GolfStar, är säker på att det blir en bra lösning.
Vet du om tanken är att ha en eller ett par banchefen över alla banor eller att ha en på varje?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

manget skrev:Verkligen trist med Paul! Snackade med honom för ett par veckor sedan och förstod redan då att han var på väg bort. Kul för Sand dock. Och det stämmer att han var över på Troon och jobbade.
Då stämde mitt minne :)

Ja, det är trist och en klar förlust för Kungsängen. Hade varit intressant att veta om han inte trivdes eller om det nya jobbet bara verkade roligare/bättre.
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Sandstream skrev:
manget skrev:Verkligen trist med Paul! Snackade med honom för ett par veckor sedan och förstod redan då att han var på väg bort. Kul för Sand dock. Och det stämmer att han var över på Troon och jobbade.
Då stämde mitt minne :)

Ja, det är trist och en klar förlust för Kungsängen. Hade varit intressant att veta om han inte trivdes eller om det nya jobbet bara verkade roligare/bättre.

Ta det med en nypa salt men min högst personliga reflektion är att det framgick tydligt mellan raderna att han hade hoppats på större budget till Kings (fast vilken green keeper vill inte ha det :D ) för att kunna fortsätta lyfta banan. Vi får hålla tummarna att Golfstars "premium" koncept plockar upp stafettpinnen och fortsätter utveckla banan!
Förhoppningsvis får vi mer info om/när det blir ett infomöte efter säsongen.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

manget skrev:Ta det med en nypa salt men min högst personliga reflektion är att det framgick tydligt mellan raderna att han hade hoppats på större budget till Kings (fast vilken green keeper vill inte ha det :D ) för att kunna fortsätta lyfta banan. Vi får hålla tummarna att Golfstars "premium" koncept plockar upp stafettpinnen och fortsätter utveckla banan!
Förhoppningsvis får vi mer info om/när det blir ett infomöte efter säsongen.
Visionen var att ligga snäppet under Bro-Hof och Ullna så jag förstår om Paul är besviken på ledningen om de tror att det ska kunna åstadkommas med en låg budget.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Han har verkligen varit en grym banchef. Nya utmaningar på Sand verkar det bli.
Svårt att behålla duktig personal som vanligt. Återstår att se hur vi löser det inom GolfStar, är säker på att det blir en bra lösning.
Vet du om tanken är att ha en eller ett par banchefen över alla banor eller att ha en på varje?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Som det har varit har GolfStar haft två övergripande banchefer. Paul och Stuart. Där Paul ansvarat för Kungsängen, International och Brollsta och Stuart för Riksten, Lindö Äng/Dal/Park, Lövsättra, Lisinge, Viksberg, Bromma, Sundsta, Kyssinge, och Gripsholm. Sedan har varje bana haft banarbetare/greenkeepers samt head greenkeeper. Hur det blir nästa år återstår att se. Kanske att Stuart tar över banchefsrollen för samtliga banor. Låter ju rätt smidigt. Sedan har han head greenkeepers som sköter anläggningarna med sina team.
Skriv svar