Trevligaste golfrelaterade händelsen 2016?

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Upplevelser har man ju i massor under en hel säsong och det kan variera enormt stort.
Tänkte därför höra vad som var er trevligaste golfhändelse under 2016?

Var det en golfvecka? En resa? En oväntad ny bekantskap eller en grym lunch på en golfrestaurang.

För mig skulle jag säga att midsommarrundan på Frösåker Links, korthålsbanan var en av de bästa upplevelserna i år. En helt förutsättningslös 9-hålsrunda på en korthålsbana med två vänner som bara spelar golf någon gång per år. Tre klubbor och en putter i näven. SÅ trevligt och kul sätt att golfa på.

Bubblare är kaffet och den nybakta bullen efter den blåsiga och ganska kalla rundan på Falsterbo i juli. Då var det inte snack om en öl efter rundan. Det var hellre något varmt och uppiggande.

Bubblare 2. Hills klubbhus och bemötandet där. Wow vad bra service och skön stämning det var bland medlemmarna som spelade sin veckotävling.
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

För mig var det nog nästan en scrambletävling på Kevinge.
Förutom att banan var i ett kanonskick, sällskapet var trevligt och vädret fullständigt underbart, mest för att jag spelade riktigt bra golf och slog årets slag.
Hål 7:Bild
Vi låg efter utslaget (som vi fick lov att välja) i semin till vänster (i mask) med c:a 160 m kvar uppför (i trädlinjen vid 143 strecket kanske) och jag bara kände direkt att jag drar upp en drawad J6:a, sagt och gjort, I did it, vilket gav en nästan "tap in" birdie.

Sen givetvis vår första svenska major! Där var jag ju inte själv inblandad, men ändå!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Jag måste säga mitt serviceuppdrag på Bro Hof, den hypade anläggningen uppfyllde alla förväntningarna och lite till.

Jag spelade inte ens golf den dagen, var bara där och fixade nätverket till Halfwayhouse på Stadium Course.
Men jag var riktigt sugen att smita ut och putta lite på närmsta green.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Enkelt!
Visby GK för första gången, tidig september, perfekt väder. Bokade in mej lite på vinst och förlust, hamnade med en mycket trevlig helikopterförare och en likaledes trevlig äldre dam från klubben. Spelade riktigt hyggligt, men det var banan som var den stora behållningen! Lätt bästa bana för mej jag spelat hittills i Sverige (Och då har jag spelat Ullna efter ombyggnad, Bärseback, Halmstad Norra, PGA National och mängder av andra trevliga banor runt om i landet)

Sen ingenting, sen ingeting, sen min sejour på 5-6 rundor på hemmabanan i maj då svingen satt bättre än på många år.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Bra fråga - de flesta händelser för mig är visserligen golfrelaterade och 2016 har ju inte varit något undantag. Men i år är det extra svårt att välja.

Möjligheten att jobba under Nordea Masters och träffa golfare från hela landet. Eller träningshelgen på hemmaklubben med deltagare från stora delar av landet eller möjligheten att arbeta på Årsta Golf en dag. Det är svårt att välja...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Att jag gjorde ett enkelt par på första hålet på första golfrundan på 7 år. Det gick snabbt att bli biten igen.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Har inte så många personliga golfrelaterade höjdpunkter under skitåret 2016 men att se andra spela är också kul :D

Gick med Stenson, Karlberg och Westwood på Nordea Masters på torsdagen. Att stå några meter ifrån dem när de mosar ut en drive är magiskt, för att inte tala om inspelen. Jösse vilken nivå de gossarna har! :o
Skriv svar