Spela golf i Spanien utan aktivt medlemskap i svensk klubb.

Här snackar vi allmänt om golf...
dennisrohlen
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 aug 2016, 09:08

Hallå gänget,

Har googlat enligt ämnet men hittar mest tveksamma svar så jag vänder mig till er,

Jag skall till Spanien och lira golf med avresedag nu på lördag,
jag saknar för tillfället aktivt medlemskap i svensk klubb då jag ännu inte bestämt var jag
skall spela kommande säsong.

Då till frågeställningen:

Bör jag bli medlem i svensk klubb innan lördag för att försäkra mig om att få spela alla rundor?
Om svaret på ovan fråga blir nej,hur funkar det med försäkringar osv?

Gracias :D
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Du behöver inte vara medlem någonstans för att få spela i Spanien.

Din andra fråga kan jag dock inte svara på
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Gör så här: Bli medlem i Ekholmsnäs GK. Det är snorbilligt och det kommer vara klart inom två dagar. Så behöver du inte oroa dig. Sen kan du testa banor i Sverige med det i vår. Eftersom det är så lite pengar är det värt det. Så jag gjorde i höstas när jag var osäker på var jag ville spela/bli medlem.

Då få du Svensk Golf och försäkring också.
Hcp: ~12
dennisrohlen
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 aug 2016, 09:08

StefanL skrev:Du behöver inte vara medlem någonstans för att få spela i Spanien.

Din andra fråga kan jag dock inte svara på

Detta slog mig nu också:Aatt det kanske inte är krav på att vara medlem,men att det
ändå kanske är klokt att vara det p.ga försäkring?

Vad jag kan läsa mig till så är man försäkrad genom Svenska golfförbundet om en olycka skulle
vara framme.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

dennisrohlen skrev:
StefanL skrev:Du behöver inte vara medlem någonstans för att få spela i Spanien.

Din andra fråga kan jag dock inte svara på

Detta slog mig nu också:Aatt det kanske inte är krav på att vara medlem,men att det
ändå kanske är klokt att vara det p.ga försäkring?

Vad jag kan läsa mig till så är man försäkrad genom Svenska golfförbundet om en olycka skulle
vara framme.
Vet inte hur du tänker på försäkring, men menar du risken att ev. träffa närliggande villa eller liknande så löser du allt som oftast den försäkringen på banan med klubben, oftast billig och värt att ha.

Spelade 10-talet rundor i Spanien förra säsongen och dom frågade aldrig efter medlemskap eller liknande, jag hade vid tillfället inget aktivt medlemskap i Sverige då det var mellan 2 säsonger.. fast better safe than sorry ju!
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Försäkringsdelen som ingår i ett svenskt medlemskap har jag problem att se fungera utomlands. Men jag kan ha fel där. Banorna jag arbetat på i Spanien har försäkrat sina spelare förutsatt att de löser greenfee. Men är du osäker så verkar ju 350kr inte vara något att tänka över.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
dennisrohlen
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 aug 2016, 09:08

Tack för era svar!

Min tanke innan trådstart var att bli medlem på Bryttsätter men tänkte att
det var onödigt om det egentligen inte behö s,så tog förnuftet tillfånga igen och ansökte om medlemskap. 350kr kan det vara värt för att säkra upp sig.
Skriv svar