Tigers rygg

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Det verkar som om han börjar förlika sig med att tre ryggoperationer kommer att medföra smärtor och problem resten av karriären. Jag har möjligen inte följt alla detaljer, men vad är det han gjort för operationer och varför? Är det någon som kan sammanfatta? Han har ju inte stelopererat några kotor (änn)!

Det finns ju många historier om idrottare, med stora kroppliga bekymmer. Bernhard Langer har också en rygg som det är problem med, våran Peter Hansson, har hört historier om Ingmar Stenmarks rygg mm mm mm.

Det är roligt när någon med bekymmer ( i detta fall med kroppen) kan komma tillbaka.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Järn7 skrev:Det verkar som om han börjar förlika sig med att tre ryggoperationer kommer att medföra smärtor och problem resten av karriären. Jag har möjligen inte följt alla detaljer, men vad är det han gjort för operationer och varför? Är det någon som kan sammanfatta? Han har ju inte stelopererat några kotor (änn)!

Det finns ju många historier om idrottare, med stora kroppliga bekymmer. Bernhard Langer har också en rygg som det är problem med, våran Peter Hansson, har hört historier om Ingmar Stenmarks rygg mm mm mm.

Det är roligt när någon med bekymmer ( i detta fall med kroppen) kan komma tillbaka.
Vad jag förstått har Tiger haft problem med nerver som varit i kläm i ryggen vilket enligt honom påverkat kontrollen i kroppen (vilket iuförsig inte är omöjligt).
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Tror det är väldigt svårt att komma tillbaka med så pass allvarliga problem som Tiger har haft. Gissar att en toppgolfare påfrestar ryggen något enormt.

Tiger, Day, Rory, Stensson, Hansson mfl är bara några som drabbats av ryggproblem. Trist med de som är så unga och redan har problem.

Och när jag ändå skriver har jag en önskan och det är att Tiger lägger ner karriären. Han kommer aldrig kunna utmana de som är bäst nu med sin skadade kropp, varken fysiskt eller mentalt.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:Tror det är väldigt svårt att komma tillbaka med så pass allvarliga problem som Tiger har haft. Gissar att en toppgolfare påfrestar ryggen något enormt.

Tiger, Day, Rory, Stensson, Hansson mfl är bara några som drabbats av ryggproblem. Trist med de som är så unga och redan har problem.

Och när jag ändå skriver har jag en önskan och det är att Tiger lägger ner karriären. Han kommer aldrig kunna utmana de som är bäst nu med sin skadade kropp, varken fysiskt eller mentalt.
Yes, ryggen är väldigt utsatt. Av flera olika anledningar!
Tyvärr håller jag vid det här laget helt med dig om att Tiger nu borde lägga av - den tid som gick för comebacken denna gång och på det få ett negativt resultat visar ju inte positivt direkt.
Skriv svar