A day in the life of... Max

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paradispetter skrev: Cool, känns spontant som en smidig sak man kan rulla ut typ vart som helst.. vilket passar mig bra med småbarn osv.

Två frågor som snabbt dyker upp, vart kan man köpa/läsa mer om mattan? Dina rörelsemönster/övningar, gör du dom själv eller finns det träningar man kan ta efter?
Den är jättesmidig, speciellt om du köper hemvarianten som jag har, lite mindre helt enkelt. Jag hade t.ex. med min till USA nu, har alltid med den när jag går på gymmet likaså. Väger 2 kg och blir väldigt liten.

Du kan läsa mer om mattan och även köpa den direkt hos Procedos (www.procedos.com) - du kan även köpa den på många andra ställen på nätet om det skulle vara så. Det finns en golfvariant som jag inte testat än men som tydligen går specifikt mot golfen, hoppas få prova den snart. När det gäller övningar tränar jag tillsammans med en kille som heter Mathias här i Östersund som är utbildad och erfaren inom 3D-träningen så mina övningar kommer därifrån. Det finns dock bland annat på deras hemsida en hel del övningsprogram vad det verkar.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Icke-vlogg-relaterad uppdatering!

Så efter besöket i Orlando med extremt mycket golfslag men inget golfspel har jag verkligen känt att suget har kommit tillbaka för egen golfträning. Förhoppningsvis är det verkligen långvarigt denna gång. Det har i sin tur resulterat i att jag tagit ett par ordentliga träningspass på hemmaplan de senaste veckorna och svingen har gjort en hel del framsteg. Framförallt har jag arbetat med att gå från en fade tillbaka till en draw som jag spelade som bäst med, förhoppningsvis ska det nu hjälpa mig att träffa bollen bättre och jämnare.

Nummer två är att förändra uppställningen. Mathias som jag tränar med har utmanat mig att räta ut fötterna när jag svingar. Med anledning av att vi ska börja ta ut mer rörelse i höft och bröstrygg och mindre genom uppställningen. Vi har haft ordentliga diskussioner kring detta och det kommer troligen fortsätta diskuteras. Som du säkert vet är det en god hjälp att ha. Vad det talar för är däremot att jag har haft en tendens att ställa upp med vikten lite väl långt bak på foten, vilket resulterat i att jag flyttar alldeles för mycket vikt på hälarna i baksvingen och jag blir väldigt låg med kroppen. En position som är mindre optimal för att skapa kraft och rotation (speciellt svårjobbat tillammans med en draw). Så förändring i fotposition och lite rätare uppställning för att hamna lite mer fram på foten.

Positiva effekter jag har märkt av redan nu är främst att jag inte har några problem att slå en draw, jag spelar det iuförsig som en pushdraw. Igår hade jag dessutom en riktig islossning med svinghastitgheter som ökat med 4-5 mph, i snitt! J5 snitt på 94,2 mph och driversnitt på 111,9 mph är hastigheter jag aldrig varit i närheten av. :shock:


Järn 5-sving.

Tankar om egen golf:
Just nu kommer jag fortsätta arbetet med förändring av uppställning och bollbana. Jag hoppas successivt kunna fokusera mer på de högre klubborna. Jag går dessutom i tankarna att hitta en golftränare att arbeta med för att verkligen skapa de bästa förutsättningarna framåt.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kör hårt! Låter som du har gott golfsug och har förutsättningar för en finfin säsong!
Swedish golf tour nästa?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Kör hårt! Låter som du har gott golfsug och har förutsättningar för en finfin säsong!
Swedish golf tour nästa?
Ja, jag kan inte minnas senast det var såhär kul att träna och slå bollar. Så att återuppta tävlandet känns som en rolig utmaning just nu, det är det där med att hinna allt bara :lol:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

https://instagram.com/p/BQ23T4Yjo1R/

Dagens sving, eller en av dem. Det har hänt en hel del och irriterande nog vet jag inte varifrån farten kommer. Men många + i mph med samtliga klubbor utan att svinga ur skorna. Härligt!

Nu är det snart bara wedgespelet kvar att vässa...:


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Intressant med den farten med tanke på att din höft ex inte roterar sådär värst mycket. Tror du behöver jobba på den ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar