friskvårdbidrag

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Jaha vad skall man säga! Utifrån vad som idag betraktas som friskvård, så är ju golfen att betrakta som friskvård. En aktiv golfare kan ju räkna med +5 år rensat för socioekonomisk bakgrund. Å andra sidan kan man ju fundera på om detta är något staten skall lägga sig i? Eller är det bara en överenskommelse mellan mig och arbetsgivaren!

Jämförs vad som idag betraktas som friskvård så blir jag beklämd över flummet och ett ålderdomligt klasstänk.
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Har dom ändrat åsikt? Senaste beslutet överklagades ju av SKV själva & drogs sedan tillbaka.

Hur lät de idag?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Listan kan göras lång, men att skattenämnden och politiker anser att bla ljusterapi, skrattgympa och minigolf är godkänt.. herregud!

https://www.skatteverket.se/privat/skat ... ee714.html

Skulle vilja höra expertisens åsikter kring detta, något för Johan att lyfta i kommande avsnitt av Tee Party!
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paradispetter skrev:Listan kan göras lång, men att skattenämnden och politiker anser att bla ljusterapi, skrattgympa och minigolf är godkänt.. herregud!

https://www.skatteverket.se/privat/skat ... ee714.html

Skulle vilja höra expertisens åsikter kring detta, något för Johan att lyfta i kommande avsnitt av Tee Party!
"Experternas" åsikt bygger väl på att golf är för dyrt och otillgängligt för gemene man och därför inte är ok för friskvårdsbidrag?
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Citat från svensk golf:
"Under torsdagen hölls en interpellation i riksdagen om ridsport och golf skulle klassas som friskvård. Moderaternas Mats Green och Åsa Coenraads frågade finansminister Magdalena Andersson (S) om regeringen, bland annat, har för avsikt att hålla sitt vallöfte från 2014 och klassa ridsporten och golfen som friskvård?

– Det gäller att hitta en annan formulering i lagstiftningen. Det är inte helt enkelt. Vi har påbörjat en analys av frågan och kommer att göra en större analys framöver. Men det här handlar inte om att människor ska kunna göra sina levnadskostnader lägre, sa Magdalena Andersson."


Politiskt skitsnack. De (politiker) är lata och vill inte ändra på något som fungerar, även om det är fel. Borgarna hade 8 år och gjorde inte ett skit. Min sarkastiska analys är att det är såååå komplicerat man inte orkar ta tag i frågan.
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

De godkände väl "Driving Range" som friskvårdsgrundat väl?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

långryggen skrev:De godkände väl "Driving Range" som friskvårdsgrundat väl?
Nja, Skattenämnden godkände det först, men sedan kom överklagade och allt ogiltighetsförklarades.
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Den dagen som Pay n Play och Range återigen blir godkänt kommer MÅNGA banor bli Pay n Play...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Det här fick mig att tänka: http://www.svenskgolf.se/artiklar/artik ... sbidraget/

På samma sätt har jag själv använt friskvårdsbidraget för att arbeta med golfare (tack vare en viss medlem här på forumet). Inte med golfteknik men med fysbiten. TPI-screens, TPI-träningar och annan fysisk träning inriktad till att förbättra golfen är faktiskt godkänt för friskvårdsbidrag. Det är faktiskt fascinerande att detta inte har lyfts mer inom golfvärlden, det finns mycket där att hämta för mer inbitna golfare.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Så tragiskt när man ser att skrattgympa är godkännt. Blir förbannad. Att man måste runda systemet är patetiskt. Men alltid bra att det finns lösningar på allt !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar