Tävlingar 2017

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

djerneborn skrev:Bra spelat tycker jag! Tror H30-scorerna är något bättre isåfall va? Blir kul att klasserna spelar på samma bana några tävlingar.
Paradispetter skrev: Njaa så illa är det verkligen inte, skjuter du 3 rundor kring 80 (240) slag så brukar du absolut inte göra bort dig & hamna någonstans i mitten av fältet.

Spelar du dessutom på 7,2 och skjuter 240 slag ifrån back tee på en relativt okänd bana så har du gjort det strålande bra!
djerneborn skrev: jag var sjukt nöjd och sänkte mig ner till 5.2 f.o.m den tävlingen i augusti till säsongslut så var nog i form..
kollade nu för att vara säker :-)
sköt 244 (81,82,81) och kom på 30e plats av 34 startande
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Bara plats 30 av 34 med de scorerna låter riktigt tufft. Det känns onekligen som man ligger bra till för sistaplatsen till Elisefarm. Banorna i Stockholm lär knappt ha öppnat när man ska dit och prestera. Kan ju iofs vara så att scorerna överlag är bättre i augusti än i premiären i april.
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Obstacle1 skrev:Bara plats 30 av 34 med de scorerna låter riktigt tufft. Det känns onekligen som man ligger bra till för sistaplatsen till Elisefarm. Banorna i Stockholm lär knappt ha öppnat när man ska dit och prestera. Kan ju iofs vara så att scorerna överlag är bättre i augusti än i premiären i april.
med tanke på tidpunkten på säsongen så tror jag du kan få det tufft att ta sistaplatsen från mig :D
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

jag och @Obstacle1 är anmälda till H30 på elisefarm och tänkte lira inspelsvarv tillsammans på fredagen nån gång efter lunch. Nån annan som är sugen?
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

djerneborn skrev:jag och @Obstacle1 är anmälda till H30 på elisefarm och tänkte lira inspelsvarv tillsammans på fredagen nån gång efter lunch. Nån annan som är sugen?
14.30 är det bokat närmare bestämt om någon är sugen på att hänga med.
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Nån mer än jag och Obstacle1 som ska lira Elisefarm?
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
johanskold
Inlägg: 173
Blev medlem: 08 feb 2016, 18:05

Hur är H30-formen för er som ska åka då?

Sinnessjuk besvikelse att jag inte spelar, men verkligheten på jobbet har kommit ikapp. Lycklig om jag spelar EN tävling på hela årets tour. När jag startade den här tråden skulle jag spela alla :(
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Vad jag förstått så är vi bara tre aktiva personer på forumet som ska spela och vi är dessutom i samma boll vilket är rätt kul :D

För min del är formen ytterst oklar. Det har varit en vår med mycket nötande på range och vintergreener men har bara blivit två hela rundor på sommargreener vilket är för lite så klart.

Jag hoppas helgen blir en bra erfarenhet för framtiden då jag hoppas kunna spela regelbundet på H30 framöver. Kan jag hålla båda rundorna under 85 och undviker att komma sist så är jag mer än nöjd.
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Obstacle1 skrev:Vad jag förstått så är vi bara tre aktiva personer på forumet som ska spela och vi är dessutom i samma boll vilket är rätt kul :D

För min del är formen ytterst oklar. Det har varit en vår med mycket nötande på range och vintergreener men har bara blivit två hela rundor på sommargreener vilket är för lite så klart.

Jag hoppas helgen blir en bra erfarenhet för framtiden då jag hoppas kunna spela regelbundet på H30 framöver. Kan jag hålla båda rundorna under 85 och undviker att komma sist så är jag mer än nöjd.
Av een erfarenhet kan det nog hjälpa lite med tävlingsnerverna om ni är bekanta med varann i bollen. Blir lite "sällskapskänsla".

Annars kör hårt och må bäste man vinna! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Hade gärna ställt upp i H30 men är inte där ännu, två år kvar ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar