Bra banor i Stockholm

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Spelade Drottningholm igår och den kvalar direkt in på topp 3 för mig i Stockholm!
Grym layout, riktigt bra skick och fina faciliteter.
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Kallfors är en trevlig bekantskap.
Trevlig kuperad och lite knixig på sina håll.
Ofta i ett bra skick.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Måste ge Golfstar och deras bana Kings (Kungsängen) en rejäl jäkla tistel!

Helt ofattbart att en banan som tar ca 700:- i greenfee inte kan fylla på ordentligt med sand i bunkrarna.
I vissa är det så uselt att det inte ens går att kratta ordentligt efteråt. Man får dra in sand från kanterna.
(Att kompisen fick stickor i fingrarna från en trasig glasfiberkratta gör inte saken bättre).

Jag och mina kompisar har sagt till i receptionen två helger på raken och jag har kommenterat deras inlägg på Facebook utan att få svar.

Gillar klubben och de som jobbar där och vill inte ösa för mycket skit på dem på Facebook men hur svårt kan det vara att fixa till det här?
I min värld åker man dit med ett arbetsfordon och tippar i sand.

(Har hört rykten om att den förre greenkeepern ville åtgärda just bunkrarna till i år men fick nej så han han drog till Sand istället).
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

dubbel...
Senast redigerad av långryggen den 24 maj 2017, 12:19, redigerad totalt 1 gånger.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Ågesta bör man undvika om man vill ha en bana i bra skick.
De skall enligt uppgift ha 6 provisoriska greener pga av en fadäs med bevattningen.
Tycker faktiskt synd om dem, de hade problem förra året och när de fick lite stuns på banan tog det inte lång tid förrän det tydligen sket sig igen.

Pratar vi ändå banor söder om stockholm så är ju Botkyrka en ganska trevlig bana, väl värd ett besök!
Senast redigerad av långryggen den 24 maj 2017, 12:19, redigerad totalt 1 gånger.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev:Måste ge Golfstar och deras bana Kings (Kungsängen) en rejäl jäkla tistel!

Helt ofattbart att en banan som tar ca 700:- i greenfee inte kan fylla på ordentligt med sand i bunkrarna.
I vissa är det så uselt att det inte ens går att kratta ordentligt efteråt. Man får dra in sand från kanterna.
(Att kompisen fick stickor i fingrarna från en trasig glasfiberkratta gör inte saken bättre).

Jag och mina kompisar har sagt till i receptionen två helger på raken och jag har kommenterat deras inlägg på Facebook utan att få svar.

Gillar klubben och de som jobbar där och vill inte ösa för mycket skit på dem på Facebook men hur svårt kan det vara att fixa till det här?
I min värld åker man dit med ett arbetsfordon och tippar i sand.

(Har hört rykten om att den förre greenkeepern ville åtgärda just bunkrarna till i år men fick nej så han han drog till Sand istället).
Om jag förstått bunkerfrågan på KGC rätt så är de inte i bra skick vilket medför att sanden sjunker ned i marken. Jag har föreslagit en crowd funding bland medlemmarna. Undrar om det skulle funka, att alla medlemmar pytsar in cirka 1000kr var, =2MSEK som det skulle kosta att installera t.ex capillary concrete. Det står iaf högt upp på need-listan över banoperationer.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Om jag förstått bunkerfrågan på KGC rätt så är de inte i bra skick vilket medför att sanden sjunker ned i marken. Jag har föreslagit en crowd funding bland medlemmarna. Undrar om det skulle funka, att alla medlemmar pytsar in cirka 1000kr var, =2MSEK som det skulle kosta att installera t.ex capillary concrete. Det står iaf högt upp på need-listan över banoperationer.
Tack för infon Johan!

Personligen kan jag tycka att Golfstar ska ta kostnaden och se det som en bra investering för framtiden. Om de inte gör det är risken stor att folk blir besvikna, ryktet går och vips så står de där med färre medlemmar.

Capillary concrete verkar riktigt bra!

långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Nu får ni gärna korrigera mig, men om en bunker är dåligt dränerad till att börja med, hur hjälper ett lager som släpper igenom vatten då?
jag förstår själva tanken med produkten, men inte inte vid redan undermåliga bunkrar.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev:Nu får ni gärna korrigera mig, men om en bunker är dåligt dränerad till att börja med, hur hjälper ett lager som släpper igenom vatten då? jag förstår själva tanken med produkten, men inte inte vid redan undermåliga bunkrar.
Är dräneringen dålig måste man nog börja med att se över det. Sen kan man lägga ut den här produkten för att få bort vattnet från sanden.
Theobillberg
Inlägg: 39
Blev medlem: 21 jan 2018, 18:16

nynäshamns GK eller körunda håller mycket hög kvalitet med flera slingor och fin kondition
Theo Billberg, Dormy
Nynäshamns GK
HCP: 4,7
Skriv svar