Rengöring av klubborna. Hur tänker de?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

MaxP skrev:
stevvee skrev:
Tänkte mest att han redan själv sagt att han har skitiga klubbor och tänkte spä på det med att han skiter i greppen också Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har stenkoll på mina stickor, om den som lånar dem inte är man nog att hålla i dem är inte mitt problem Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
BUUUURRNNN!! :lol:
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev:Är väl samma människor som spelar med någon random top flite de hittar i skogen. Vissa spelar mer för att komma ut i naturen och umgås med folk istället för att spela varje runda som det är en mastersturnering. Jag är glad att båda typer finns.
Kul att du nämnde det för min kompis med skitiga järn spelar gärna på hittebollar. Sist spelade vi greensome ihop och jag fick slå på bollar som inte ens skulle säljas som F-klass :D

Det jag inte riktigt förstår är varför man försvårar så mycket för sig själv med skitiga klubbor och dåliga bollar?
Som att köpa en Ferrari, skita i att tvätta och serva den och dessutom åka runt med dubbdäck mitt i sommaren.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev:
Niklas skrev:Är väl samma människor som spelar med någon random top flite de hittar i skogen. Vissa spelar mer för att komma ut i naturen och umgås med folk istället för att spela varje runda som det är en mastersturnering. Jag är glad att båda typer finns.
Kul att du nämnde det för min kompis med skitiga järn spelar gärna på hittebollar. Sist spelade vi greensome ihop och jag fick slå på bollar som inte ens skulle säljas som F-klass :D

Det jag inte riktigt förstår är varför man försvårar så mycket för sig själv med skitiga klubbor och dåliga bollar?
Som att köpa en Ferrari, skita i att tvätta och serva den och dessutom åka runt med dubbdäck mitt i sommaren.
Ska erkänna att jag spelade på en hitteboll senast, men det var iaf en hyfsad Pro V1 refurbished som skötte sig fint. Lyckades t.o.m. en up-and-down från bunker på hålet efter jag hittade den. Men kombinationen fina klubbor + smutsiga klubbor + hittebollar är märklig.

Många kör på vinterdäck året om, friktionsdäck alltså, inte dubb. Egentligen handlar det väl mest om lathet i båda fallen. Jag hade inte en borse för klubborna förrän i år, men så har jag aldrig haft några ambitioner tidigare heller.
Hcp: ~12
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Blöt nedre delen på handduken, torka av efter varje slag. Skulle det fastna torkad jord tar man en pegg och drar ur.
Rena klubbor är A och O i golfen imo.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

En sån otroligt begåvad fråga!?
Jag har otroligt skick på grejerna och ordning i bagen.
Det finns säkert de som tycker att jag är pedantiskt gällande det här, men för mig är det så otroligt enkelt, och jag gillar att hålla ordning och bra stuns på mina grejer.
Att springa runt utan HC´s existerar inte ens i tanken för mig.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
kimpa
Inlägg: 25
Blev medlem: 30 maj 2016, 15:24

Borde inte klubborna dessutom ta stryk om dom är sandiga när dom träffar bollen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver Taylor Made R11S
FW4 TaylorMade R11s
Rescue Mizuno MX700
Järn Mizuno MP-52, 4-PW
Wedgar Titleist SM5 52*, 56*, 60*
Boll Pro V1/NXT Tour S
HCP 13-14 ish.. för närvarande uppåtgående
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

kimpa skrev:Borde inte klubborna dessutom ta stryk om dom är sandiga när dom träffar bollen?
Visst är det så...
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Hollowind skrev:
kimpa skrev:Borde inte klubborna dessutom ta stryk om dom är sandiga när dom träffar bollen?
Visst är det så...
Mest ett kosmetiskt bekymmer för den som skaffat sig järn smidda i mjukt stål. Köp gjutet så slipper du det bekymret, förutsatt att inte vartenda slag görs i bunker för då kanske det blir slitage att ta hänsyn till inom ett par år :)
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

kimpa skrev:Borde inte klubborna dessutom ta stryk om dom är sandiga när dom träffar bollen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Än värre för dom största snåljåparna som spelar på gamla bollar där småsten satt sig i skalet, där tar de stryk..

De problemet finns ju även på många ranger


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Paradispetter skrev:Än värre för dom största snåljåparna som spelar på gamla bollar där småsten satt sig i skalet, där tar de stryk..
De problemet finns ju även på många ranger
Inte på International utanför Arlanda. Bollarna är så slitna att inte ens smuts fastnar på dem :lol:
Skriv svar