Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

MaxP skrev:
Paradispetter skrev:
MaxP skrev:Spelade fem hål nu på morgonen och stökade i fem par.
Insåg också att Klövsjö-Vemdalens GK bör vara en av få banor i Sverige som inte finns med i Golf Gamebook...
Något som du vill ha fixat?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja tack!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Slängde iväg ett mail till grabbarna som jobbar med den biten, får se om dom har missat den eller om de helt enkelt går att lösa på smidigt sätt!
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

MaxP skrev:Spelade fem hål nu på morgonen och stökade i fem par.
Insåg också att Klövsjö-Vemdalens GK bör vara en av få banor i Sverige som inte finns med i Golf Gamebook...
Fick svar av grabbarna som sitter med detta och den ska finnas med Klövjsö Vemdalens Golfklubb, om du inte hittar den via sökfunktionen så bör du hitta den via "Play Golf" och sedan "Nearest" när du befinner dig på klubben.

Om detta inte hjälper så får du återkomma :)
Saltar alltid en bra story
Mekla
Inlägg: 11
Blev medlem: 31 jan 2016, 10:28

Gick 9hål Böda Gk i eftermiddags

3 Par 3 Bogeys 3 Birides -3 hcp

Hård slope 6 slag på hcp 8,9
Kortare bana men sjukt trixig och inga ställen att gena för ex nå green på par 4 med 1 slag motsv


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Cobra BioCell +
3(4)W: TM Aeroburner (Jetspeed 3HL)
Järn: Srixon Z 545 Pro Modus 120 5-PW
Hybrid: Callaway XR PRO 3
Wedge: Cobra Tour Trusty 50' 55' 60' 64'
Putter: Scotty Cameron Newport
Boll: Prov1/ Chrome Soft
Hcp: 9,6
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

36 poäng igår 29/6 på Kings i hård blåst och dålig puttning. Extremt bra bollträffar, aldrig träffat så många greener. 4 stycken missade birdieputtar med ett par cm.

Kortat av svingen, så det känns som jag gör halvsvingar, men slår längre och rakare så ska fortsätta med det. Galen vind. Två utslag med järnfemma som gick 200-210 meter.

Ibland är golf riktigt roligt.
Hcp: ~12
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Idag blev det en rätt blöt runda på Masters Course, regnat ordentligt mycket de senaste dygnen. Banan hade klarat sig rätt bra men var märkbart mjuk och bjöd inte på en enda extra meter i studs eller rull men ruffarna var helt fruktansvärt snåriga. Första 9 peta jag i 7 par, 1 birdie och dessvärre en bogey på 9:an efter ett utslag just i ruffen.
Bild
Andra nio startade jag rätt risigt med två ruffbesök vilket gav en trippel (borttappad boll) samt en bogey, därefter blev det lite bättre fart på det hela med 3 birdies, en rad med par och en dubbel efter även där ett ruffbesök. Allt som allt en riktigt stabil runda där statistiken visar 7/15 FW, 11/18 GIR, 3 SCR och 30 puttar för en total på 76 slag och 39p. min vän Daniel hade ne jobbigare dag på banan så hans score kan ni ju försöka ignorera :P
Bild
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

37 poäng på Kungsängen Queens. Spelade egentligen ganska risigt med många missade greener och undrar hur man kan få några poäng alls med så dåligt spel. Men det är väl så att allt avgörs på och runt greenerna och där gick det strålande. Endast en treputt och flera up-and-downs.
Hcp: ~12
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

34p idag på Donald Steele Course. Järnspelat och wedger kändes riktigt bra idag men var lite svajig med drivern tyvärr. Har haft lite problem med att få till min timing med drivern det senaste och har konstaterat att ett lågt svingtempo ger bäst resultat i både längd och pricksäkerhet. I övrigt var min puttning och scrambling för dålig idag, 35 puttar på 79 slag är ju inte skitkul direkt.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Problemet med att knyta ihop säcken..

Bild
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

85 brutto och 36 poäng på Kungsängen Kings i går.

6 par första 9 med 57% fairway hits och 56% GIR: 21 poäng
2 par sista 9 med 14% fairway hits och 33% GIR: 15 poäng

Kan konstatera att fairway-träffar är A och O för mitt resultat just nu.

(Hatar hål 4. De skulle kunna fylla dammen på vänstersidan med betong och min drive skulle ändå landa där :D )
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
(Hatar hål 4. De skulle kunna fylla dammen på vänstersidan med betong och min drive skulle ändå landa där :D )
Du får låna min strategi på det hålet från i våras, en ordentlig push fade ut på 2:ans fairway och du ligger helt ok! :lol:
Skriv svar