MacTS-vägen mot hcp 5

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

JohanAdministratör skrev:
MacTS skrev:Nu har jag haft en bra vecka i golfspelet. I lördags spelade jag en grymt rolig tävlingsform som heter "mörker-golf". Vi spelade i mörker med självlysande bollar, fairways uppmärkta med marshaller och upplysta flaggor/hål. Grymt svårt med roligt. Tävlingen spelades på en Par-3 bana. Jag lyckades komma 2:a med 46 slag på 12 hål.

Efter det har jag spelat 2 st sällskapsrundor och lyckats sänka mig på båda. Nuvarande hcp 10,2.
Synd att säsongen snart är slut:-(
Du får spurta ned till 9,9 nu på slutet!
Japp! Sen skynda mig att göra en print screen på "min golf" så jag har bevis att jag nån gång varit under 10:-)
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Spelade en sista (?) runda nu i helgen på en bana i närheten av där jag bor (Hofors GK). Rangen var stängd och första 3-4 hålen spelade jag bedrövligt dåligt. Men sen kom jag in i det och började spela riktigt bra. Kom upp i 9 par och 1 birdie och hade det inte varit för katastrofstarten så hade kanske målet att komma under 10 hcp kunnats nås igår. Men hur som så tar jag med mig en bra känsla och sen får vi se om det blir någon mer runda denna säsong.
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bra lir!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MacTS skrev:Spelade en sista (?) runda nu i helgen på en bana i närheten av där jag bor (Hofors GK). Rangen var stängd och första 3-4 hålen spelade jag bedrövligt dåligt. Men sen kom jag in i det och började spela riktigt bra. Kom upp i 9 par och 1 birdie och hade det inte varit för katastrofstarten så hade kanske målet att komma under 10 hcp kunnats nås igår. Men hur som så tar jag med mig en bra känsla och sen får vi se om det blir någon mer runda denna säsong.
Spelade hofors open. Fantastisk bana, finns det möjlighet kommer jag tillbaka nästa år!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Bra lirat!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Mikael316 skrev:
MacTS skrev:Spelade en sista (?) runda nu i helgen på en bana i närheten av där jag bor (Hofors GK). Rangen var stängd och första 3-4 hålen spelade jag bedrövligt dåligt. Men sen kom jag in i det och började spela riktigt bra. Kom upp i 9 par och 1 birdie och hade det inte varit för katastrofstarten så hade kanske målet att komma under 10 hcp kunnats nås igår. Men hur som så tar jag med mig en bra känsla och sen får vi se om det blir någon mer runda denna säsong.
Spelade hofors open. Fantastisk bana, finns det möjlighet kommer jag tillbaka nästa år!
Ja, Hofors är rolig. Man får tänka till på många hål och det gillar jag
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Det har inte blivit så mycket uppdateringar från min sida under vintern, men här kommer en liten uppdatering om vad jag pysslat med under vinter och planer framåt:

HCP: 10,3, Mål 2017: Under 10

Utrustning: Känner mig ganska nöjd med min bag och tror att den förblir oförändrad 2017. Jag kommer att minska en wedge i bagen då jag har haft dom lite onödigt tätt (49 GW-52-56-60 LW) genom att bocka om ett par så det blir 49-54-58 istället (+ PW på typ 44 grader).

Under vintern har jag "tränat" en hel del i en golfsimulator, eller i alla fall hållt igång svingen ett par gånger i veckan.
Fokus på träning i år blir närspel (putt-chipp-pitch) och att hålla bollen i spel från tee
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Nu kan jag sluta med golf: Nytt hcp 9,9 :D Jag måste ta och göra en print screen på resultatet innan det vänder uppåt igen...

Spelade en runda igår och landade på 38 poäng. Det som var intressant var att jag gjorde detta utan att spela jättebra. Mina utslag var grymt bra och jag träffade i princip alla fairways, men den stora grejjen tror jag var spelstrategi. Varje slag så fokuserade jag och verkligen funderade på var jag skulle sikta för att minimera risker. Det fungerade verkligen bra. En duffad 8:a drog iofs i vattnet, men i övrigt så var alla missar klart hanterbara.
Första tävlingen för säsongen är på lördag och jag hoppas jag kan ta med mig lärdomen om spelstrategi då!

Ännu roligare är nog att jag har haft med mig min son som är nybörjare dom senaste rundorna. Och på dom två senast rundorna har han sänkt sig från 51-41 och det är superkul att följa hans utveckling
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Min karriär som singel hcp:are blev kort...nu är jag uppe på 10,0 :-)
Det positiva är att jag sedan sänkningen har spelat 3 rundor. Två har varit inom buffertzonen och endast en under vilket gjorde att jag höjdes ett litet snäpp.
Jag köpte nya (beggade) järnklubbor i torsdags. Det blev Cobra Fly Z plus 4-GW och dom känns riktigt sköna, så det kommer att bli bra. Kanske inte helt smart dock att ta ut dom på tävling efter endast en runda. Längderna på fullslag var i hygglig synk, men i närspelet då jag ofta använder GW eller 9a för chippar slog jag mig ofta för kort vilket gav lite väl långa puttar och kostade några slag. Men det är bara en övningsfråga att få in längdkänslan.
Nu toksnöar det, vilket inte är jättekul 8:e maj, men kan kanske vara bra med ett par dagar utan golf.
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Jag har varit dålig på att uppdatera denna tråd men jag kämpar på med min jakt mot singel.
Jag känner att jag har lyft mig en nivå och spelar nu ganska komfortabelt på mitt hcp runt 10. Dom flesta rundor är inom buffert, någon enstaka är sänkning och någon är höjning. Så nu är det dags att ta nästa steg. Tränar med ett gäng varje torsdag med proffesionell tränare och i övrigt så är i princip all träning fokuserat på närspel.
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Skriv svar