I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Two putt for birdie!

Idag satt årets första birdie, par 5 467m, läger upp drivern med typ 210m kvar, drar in spoonen och 2 puttar för birdie. Sjukt!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

StefanL skrev:Two putt for birdie!

Idag satt årets första birdie, par 5 467m, läger upp drivern med typ 210m kvar, drar in spoonen och 2 puttar för birdie. Sjukt!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hagges 9?
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Mikael316 skrev:
StefanL skrev:Two putt for birdie!

Idag satt årets första birdie, par 5 467m, läger upp drivern med typ 210m kvar, drar in spoonen och 2 puttar för birdie. Sjukt!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hagges 9?
Eller 4an som matchar i längd... tänker tyst för mig själv vem som är dum nog att slå spoon på andra där. Tills jag kommer på att så länge man når green och eventuellt missar vänster är det rätt lugnt

EDIT: Har de täppt igen den lilla runda dammen till höger om fairway?
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Mikael316 skrev:
Mikael316 skrev:
StefanL skrev:Two putt for birdie!

Idag satt årets första birdie, par 5 467m, läger upp drivern med typ 210m kvar, drar in spoonen och 2 puttar för birdie. Sjukt!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hagges 9?
Eller 4an som matchar i längd... tänker tyst för mig själv vem som är dum nog att slå spoon på andra där. Tills jag kommer på att så länge man når green och eventuellt missar vänster är det rätt lugnt

EDIT: Har de täppt igen den lilla runda dammen till höger om fairway?
Yes, den där lilla skitdammen var igentäppt när jag var där för några veckor sen, fortfarande ett tufft utslag men nu finns det i alla fall en sida att missa på =)
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

jefro_444 skrev: Yes, den där lilla skitdammen var igentäppt när jag var där för några veckor sen, fortfarande ett tufft utslag men nu finns det i alla fall en sida att missa på =)
Fan annars slog man ju bara 180-200 och körde 3 slag, nu känns det ju värt att gasa på lite mer.

Men å andra sidan känns det lite tråkigt då det verkar som att de gånger jag varit där gör de bara banan enklare och enklare....
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

jefro_444 skrev:
Mikael316 skrev:
Eller 4an som matchar i längd... tänker tyst för mig själv vem som är dum nog att slå spoon på andra där. Tills jag kommer på att så länge man når green och eventuellt missar vänster är det rätt lugnt

EDIT: Har de täppt igen den lilla runda dammen till höger om fairway?
Yes, den där lilla skitdammen var igentäppt när jag var där för några veckor sen, fortfarande ett tufft utslag men nu finns det i alla fall en sida att missa på =)
Yes, Hagges 4a. Dammen till höger är borta, diket till vänster är större. Jag slår aldrig driver där i vanliga fall, men kände kul att prova.
Sen när jag låg på så bra avstånd tänkte jag att jag provar, man får ju inte vara höger eller jätte sned vänster men det finns ju lite utrymme till vänster att missa på.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Idag har jag suttit och fönstershoppat och drömt mig iväg till ett projekt jag vill göra de närmsta åren. Är högerspelare idag men dubbelhänt och är fruktansvärt sugen på att börja spela åt vänster för att se om jag kan jobba mig ner till singel-hcp även där. När jag kör detta lär det ju bli att köpa begagnat alternativt försöka hitta någon form av sponsor för projektet, men att fönstershoppa är ju löjligt kul. Prislappen idag hamnade på £1500 utan att ens gå bananas med några val, försökte hålla mig till den lägre mellanklassen i pris. Kommer bli dyrt det här :P

Ingen som råkar ha lite trevliga vänsterklubbor som ligger och skräpar som man kan tänkas sponsra med för en god sak? ;)
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

joakim.pekkari skrev:Idag har jag suttit och fönstershoppat och drömt mig iväg till ett projekt jag vill göra de närmsta åren. Är högerspelare idag men dubbelhänt och är fruktansvärt sugen på att börja spela åt vänster för att se om jag kan jobba mig ner till singel-hcp även där. När jag kör detta lär det ju bli att köpa begagnat alternativt försöka hitta någon form av sponsor för projektet, men att fönstershoppa är ju löjligt kul. Prislappen idag hamnade på £1500 utan att ens gå bananas med några val, försökte hålla mig till den lägre mellanklassen i pris. Kommer bli dyrt det här :P

Ingen som råkar ha lite trevliga vänsterklubbor som ligger och skräpar som man kan tänkas sponsra med för en god sak? ;)
Inte sponsra men till ett rimligt pris! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Bild

Idag eller ikväll var det en helt fantastisk kväll på banan. Skön värme, sol och nästintill vindstilla samt en banan i kalasskick. Dessvärre var spelet inte riktigt lika vackert. Blir bra med en veckas paus nu.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Nu mår man, 4 timmar kvar till 5 veckor semester som inleds med SM i Tranås :)
Saltar alltid en bra story
Skriv svar