Tourettes-golf med Paradispetter

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Tanken har länge funnits där, att skapa en dagbok..

Jag har dock aldrig tagit tag i saken då jag inte riktigt känt att jag skulle lyckas hålla dagboken uppe med hyfsat intressanta uppdateringar, man vill ju ändå hålla dagboken över vattenytan med relativt intressanta uppdateringar.

Idag slog de mig, jag orkar inte längre leta efter relevanta & passande "topics" för att droppa mina tankar.

Så här kommer den, Tourettes-bloggen med Paradispetter & ni som känner er ofredande av namnet kan va lugna.. allt handlar om sättet man spelar golf på & de utvecklar vi framöver.

Hoppas ni vill följa med både här & på Golf GameBook där ni hittar mig under användarnamnet PBergsten.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Var under delar av förra veckan & helgen iväg för att spela H30 SM i Tranås, en fantastisk upplevelse då banan var i toppskick & spelat stämde relativt bra, speciellt puttningen.

Har tidigare postat scoren i en tråd men kastar upp de här igen.

Som ni kan se så finns det ett hål under varje varv där de havererar totalt (Tourettes).. detta måste vi jobba bort för att nå en riktig topplacering framöver!

R1:

Bild

R2:

Bild

R3:

Bild

Slutade med en hedrande 7e plats som jag absolut måste va nöjd med då jag är extrem rookie i dessa sammanhang på H30 touren.

Några roliga & lärorika saker vi tar med oss:

• Spelade med Max en kille som är 2,09 lång & kommit 5a i long-drive (EM), mot mina nätta 1,77, aldrig känt mig kortare varken på banan eller som människa Bild

Bild

• Att få se Johan, Mr Svensktgolfforum putta i på 18 med wedge inför en hyfsat fullsatt uteservering

• Var endast något slag ifrån att få gå i ledarbollen till söndagen, vilket kanske va tur att jag slapp då de faktiskt fanns lite publik på plats för att följa den. Fick istället nöja mig med bollen efter där jag fick spela med förra årets SM-vinnare, mycket lärorikt då Jonas har ungefär 10 år på touren i bagaget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Paradispetter skrev:Var under delar av förra veckan & helgen iväg för att spela H30 SM i Tranås, en fantastisk upplevelse då banan var i toppskick & spelat stämde relativt bra, speciellt puttningen.

Har tidigare postat scoren i en tråd men kastar upp de här igen.

Som ni kan se så finns det ett hål under varje varv där de havererar totalt (Tourettes).. detta måste vi jobba bort för att nå en riktig topplacering framöver!

R1:

Bild

R2:

Bild

R3:

Bild

Slutade med en hedrande 7e plats som jag absolut måste va nöjd med då jag är extrem rookie i dessa sammanhang på H30 touren.

Några roliga & lärorika saker vi tar med oss:

• Spelade med Max en kille som är 2,09 lång & kommit 5a i long-drive (EM), mot mina nätta 1,77, aldrig känt mig kortare varken på banan eller som människa Bild

Bild

• Att få se Johan, Mr Svensktgolfforum putta i på 18 med wedge inför en hyfsat fullsatt uteservering

• Var endast något slag ifrån att få gå i ledarbollen till söndagen, vilket kanske va tur att jag slapp då de faktiskt fanns lite publik på plats för att följa den. Fick istället nöja mig med bollen efter där jag fick spela med förra årets SM-vinnare, mycket lärorikt då Jonas har ungefär 10 år på touren i bagaget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur funkar H30 touren egentligen, är det lite av en golf fest eller hur är det runt omkring..
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

stevvee skrev:
Paradispetter skrev:Var under delar av förra veckan & helgen iväg för att spela H30 SM i Tranås, en fantastisk upplevelse då banan var i toppskick & spelat stämde relativt bra, speciellt puttningen.

Har tidigare postat scoren i en tråd men kastar upp de här igen.

Som ni kan se så finns det ett hål under varje varv där de havererar totalt (Tourettes).. detta måste vi jobba bort för att nå en riktig topplacering framöver!

R1:

Bild

R2:

Bild

R3:

Bild

Slutade med en hedrande 7e plats som jag absolut måste va nöjd med då jag är extrem rookie i dessa sammanhang på H30 touren.

Några roliga & lärorika saker vi tar med oss:

• Spelade med Max en kille som är 2,09 lång & kommit 5a i long-drive (EM), mot mina nätta 1,77, aldrig känt mig kortare varken på banan eller som människa Bild

Bild

• Att få se Johan, Mr Svensktgolfforum putta i på 18 med wedge inför en hyfsat fullsatt uteservering

• Var endast något slag ifrån att få gå i ledarbollen till söndagen, vilket kanske va tur att jag slapp då de faktiskt fanns lite publik på plats för att följa den. Fick istället nöja mig med bollen efter där jag fick spela med förra årets SM-vinnare, mycket lärorikt då Jonas har ungefär 10 år på touren i bagaget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur funkar H30 touren egentligen, är det lite av en golf fest eller hur är det runt omkring..
Vill nog påstå att de blir vad man gör de till, dock är alla seriösa & vill vinna, men hyfsat prestigelöst.

Dock inga karatefyllor, men några öl efter rundorna är väl mer regel än undantag!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Har en polare som var med och som kom förvånansvärt långt ner i listan, var det specifikt svårt där nere?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

långryggen skrev:Har en polare som var med och som kom förvånansvärt långt ner i listan, var det specifikt svårt där nere?
Tror att många hade svårt för speeden på greenerna, personligen är man ju van med dryga 9 & börjar de dra iväg mot 11-12 så blir de ju stor skillnad. Samt att första 9 va extremt tuffa om du inte prickade rätt yta ifrån tee.

Sen spelades banan hyfsat rufft lördag & extremt tufft under söndagen..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ska bli kul att följa en riktig dagbok från dig


Skickat från min iPhone med Tapatalk
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Paradispetter skrev:
långryggen skrev:Har en polare som var med och som kom förvånansvärt långt ner i listan, var det specifikt svårt där nere?
Tror att många hade svårt för speeden på greenerna, personligen är man ju van med dryga 9 & börjar de dra iväg mot 11-12 så blir de ju stor skillnad. Samt att första 9 va extremt tuffa om du inte prickade rätt yta ifrån tee.

Sen spelades banan hyfsat rufft lördag & extremt tufft under söndagen..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Thx!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Sitter & slötittar på ET, deras nya system för hur bollen kan slås till hål beroende på fart osv är ju världsklass!

Bild



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Paradispetter skrev:Sitter & slötittar på ET, deras nya system för hur bollen kan slås till hål beroende på fart osv är ju världsklass!

Bild



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja grymt kul att se. Undrar dock hur mycket data som ligger bakom för att få till det Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar