Mikaels Golflogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:
Mikael316 skrev:Så. Idag började jag spela golf igen efter ett uppehåll med sporadiskt spel på fem veckor. Första gången på 10 dagar jag rör en golfklubba, en evighet för mig.

Spelade 18 hål på hemmaklubben nu på kvällen. Märkligaste rundan någonsin, stendött närspel varvat med monsterdrivar och när jag klev av 18 hade jag spelat på hcp.... vet inte hur men så blev det.

Nu börjar ett rätt intensivt tävlande för mig med start fredag.

Fredag en poängbogeytävling som lite mjukstart

Lördag-söndag lindesberg open

Måndag-onsdag skytteholm open

Intensivt med lite kompislir på frösåker imorrn! :)
Det är inte annat än att jag blir tävlingssugen när jag ser den uppladdningen och tävlingarna... Lycka till!
Till mitten på september tror jag att jag har en tävlingsfri vecka. Planerat alltså. Får se om ekonomin/ork gör någon ändrig i det schemat!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Så, då var första tävlingen avklarad. Hcptävling på nyköping. Spelade lite hej kom och hjälp mig i 18 hål, treputtar stup i kvarten och känner mig allmänt osäker. Ändå är jag bara +4 efter 11 och helt klart med i matchen. Avslutar med sista 7 på +8 och allt rasar ihop. Vet inte riktigt men ingenting funkar dessa hål.. på 16 har jag 190 till pinnen behöver 150 för att klara vatten.. landar mitt i med en klubba som ska nå förbi pinnen...

Beror lite på att jag inte alls känner att jag kommit igång. Lite på att jag helt enkelt inte fick till det samt att jag sista 9 var så hungrig att jag inte visste var jag skulle ta vägen.

Har alltid ett gäng bars i bagen jag äter frekvent. Men dessa håller mig på samma nivå, finns det inte ordentligt innan blir det tufft.

Kanske inte blir så bra med frukost 3 timmar innan tee och sen tro att man står sig. Måste såna här dagar ta med mig något ordentligt att äta innan man slår ut på ettan.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Då var man hemma från lindesberg... En tävling där man nästan känner att man skäms. Det gik så fruktansvärt kasst. Första varvet lyckas jag rädda till +8 när jag är +7 efter 7.

Andra varvet lyckas jag aldrig vända utan slår 92 slag, med en boll... vilket är helt sjukt. Slår 50 slag i närspelet och chippar/pitchar i snitt 1,96 gånger per greenmiss. Det tar mig alltså två slag innan jag kan börja putta när jag missar green. Missar jag green har jag alltså som bäst möjlighet till bogey, kan ju säga att det oftare blev dubbel.

Det tråkigaste är väl att jag känner att wedgespel runt greener och puttning egentligen är in starkaste sida. Då är det tråkigt när den stendör som den gjorde i helgen. Särskilt på en så pass lätt bana som det faktiskt var.

Idag blir det träningspass på morgonen och inspel i eftermiddag. Sen tisdag-onsdag är det skytteholm open. En bana som är raka motsatsen till lindesberg vad det verkar. Ska försöka slappna av men samtidigt ha en mer bestämd positiv mindset där borta!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Mikael316 skrev:Då var man hemma från lindesberg... En tävling där man nästan känner att man skäms. Det gik så fruktansvärt kasst. Första varvet lyckas jag rädda till +8 när jag är +7 efter 7.

Andra varvet lyckas jag aldrig vända utan slår 92 slag, med en boll... vilket är helt sjukt. Slår 50 slag i närspelet och chippar/pitchar i snitt 1,96 gånger per greenmiss. Det tar mig alltså två slag innan jag kan börja putta när jag missar green. Missar jag green har jag alltså som bäst möjlighet till bogey, kan ju säga att det oftare blev dubbel.

Det tråkigaste är väl att jag känner att wedgespel runt greener och puttning egentligen är in starkaste sida. Då är det tråkigt när den stendör som den gjorde i helgen. Särskilt på en så pass lätt bana som det faktiskt var.

Idag blir det träningspass på morgonen och inspel i eftermiddag. Sen tisdag-onsdag är det skytteholm open. En bana som är raka motsatsen till lindesberg vad det verkar. Ska försöka slappna av men samtidigt ha en mer bestämd positiv mindset där borta!
Lägg skiten bakom dig alla får ha dåliga dagar Bild Dra lärdom av misstagen. Du gör nog en skitbra tävling denna gång !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Första varvet på skytteholm avklarat... lika katastrof som vanligt.. har inte skjutit under 90 tre varv i rad... det jobbigaste är att rundorna drivs av rädsla och ångest..

Försöker tänka på det positiva och genomföra detta och skiter det sig så skiter det sig. Lite som när man slår på rangen.

Går då sista 7 på +2. Vilket får anses ok med tanke på att jag under de 11 föregående går på +20 varav hål 8-9-10-11 (+14)

Det jag behöver jobba mest med en är min brutala rädsla av att slå fel eller slå bort bollar...
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Mikael316 skrev:Första varvet på skytteholm avklarat... lika katastrof som vanligt.. har inte skjutit under 90 tre varv i rad... det jobbigaste är att rundorna drivs av rädsla och ångest..

Försöker tänka på det positiva och genomföra detta och skiter det sig så skiter det sig. Lite som när man slår på rangen.

Går då sista 7 på +2. Vilket får anses ok med tanke på att jag under de 11 föregående går på +20 varav hål 8-9-10-11 (+14)

Det jag behöver jobba mest med en är min brutala rädsla av att slå fel eller slå bort bollar...
Sådär kände jag hela förra säsongen. I år känna allt mycket mer avslappnat. Jag tror att jag hade alldeles för höga förväntningar, varje slag var liv och död och rädslan att missa tog överhand. Jag spelade som bäst när jag spelade med polare som inte lirar så mycket och som inte hade så bra koll på om ett slag var bra eller dåligt. Då vi snackade allt annat än golf på banan.
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

JohanAdministratör skrev:
Mikael316 skrev:Första varvet på skytteholm avklarat... lika katastrof som vanligt.. har inte skjutit under 90 tre varv i rad... det jobbigaste är att rundorna drivs av rädsla och ångest..

Försöker tänka på det positiva och genomföra detta och skiter det sig så skiter det sig. Lite som när man slår på rangen.

Går då sista 7 på +2. Vilket får anses ok med tanke på att jag under de 11 föregående går på +20 varav hål 8-9-10-11 (+14)

Det jag behöver jobba mest med en är min brutala rädsla av att slå fel eller slå bort bollar...
Sådär kände jag hela förra säsongen. I år känna allt mycket mer avslappnat. Jag tror att jag hade alldeles för höga förväntningar, varje slag var liv och död och rädslan att missa tog överhand. Jag spelade som bäst när jag spelade med polare som inte lirar så mycket och som inte hade så bra koll på om ett slag var bra eller dåligt. Då vi snackade allt annat än golf på banan.
Jag känner också igen känslan av rädsla, den har funnits där under varje tävling i år även om jag lyckats hantera den bättre vissa dagar. Det är bara att fortsätta nöta, det kan vända snabbt i golf. Hoppas det går bättre idag.
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Just det där med rädsla tog jag med mig idag. Tänkte inte annat så mycket.

Det jag gjorde var att jag lät mig se och tänka på de dåliga ställena och var det fanns hinder och problem. Jag bestämde sen slag utifrån var jag ville vara. Sen körde jag bara.

Jag svingade alltså på vinst och förlust sen fick det gå som det gick. Inget försök till att styra eller undvika vissa slag, det får gå som det går men hänge dig 100% åt slaget du bestämt dig för.

Funkade bra och låg på mitt hcp efter 9 sen falierade det sista 9 och jag började nojja i puttning och vissa andra slaget. Särskilt bunkerslag och distanswedgar har en problem att nöta sönder mitt huvud i nuläget!!

Back to basics där får det bli nu i träningen. Försöka slå den typen av slag och så!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Mikael316 skrev:Just det där med rädsla tog jag med mig idag. Tänkte inte annat så mycket.

Det jag gjorde var att jag lät mig se och tänka på de dåliga ställena och var det fanns hinder och problem. Jag bestämde sen slag utifrån var jag ville vara. Sen körde jag bara.

Jag svingade alltså på vinst och förlust sen fick det gå som det gick. Inget försök till att styra eller undvika vissa slag, det får gå som det går men hänge dig 100% åt slaget du bestämt dig för.

Funkade bra och låg på mitt hcp efter 9 sen falierade det sista 9 och jag började nojja i puttning och vissa andra slaget. Särskilt bunkerslag och distanswedgar har en problem att nöta sönder mitt huvud i nuläget!!

Back to basics där får det bli nu i träningen. Försöka slå den typen av slag och så!
Andra rundan var väl i alla fall ett steg i rätt riktning? Dessutom kom du ju inte sist den här gången heller :)
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Obstacle1 skrev:
Mikael316 skrev:Just det där med rädsla tog jag med mig idag. Tänkte inte annat så mycket.

Det jag gjorde var att jag lät mig se och tänka på de dåliga ställena och var det fanns hinder och problem. Jag bestämde sen slag utifrån var jag ville vara. Sen körde jag bara.

Jag svingade alltså på vinst och förlust sen fick det gå som det gick. Inget försök till att styra eller undvika vissa slag, det får gå som det går men hänge dig 100% åt slaget du bestämt dig för.

Funkade bra och låg på mitt hcp efter 9 sen falierade det sista 9 och jag började nojja i puttning och vissa andra slaget. Särskilt bunkerslag och distanswedgar har en problem att nöta sönder mitt huvud i nuläget!!

Back to basics där får det bli nu i träningen. Försöka slå den typen av slag och så!
Andra rundan var väl i alla fall ett steg i rätt riktning? Dessutom kom du ju inte sist den här gången heller :)
Den kändes bra myclet bättre. Jag trillar tillbaka lite i rädsla på sista 9 vad gäller närspel och spelar inte lika avslappnat där. Men det kan vi nog vända! Känner ändå att tävlingar generellt blivit bättre i år

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar