MacTS-vägen mot hcp 5

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Jag är fortfarande dålig på att uppdatera denna, men ska skärpa mig lite nu. Första dagen på jobbet nu efter 5 veckors semester. Summeringen av semesterns golfspel är att det har gått hyfsta bra. Spelar ganska stabilt just nu och har som lägst varit nere på 9,5, men har just nu 9,7.
Denna vecka blir det fokus på kortbanespel då vi har ett "Kortbane-match-KM" på vår par 3-bana i helgen. Nu är det strax lunchrast och då får det bli ett varv på par3-banan
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MacTS skrev:Jag är fortfarande dålig på att uppdatera denna, men ska skärpa mig lite nu. Första dagen på jobbet nu efter 5 veckors semester. Summeringen av semesterns golfspel är att det har gått hyfsta bra. Spelar ganska stabilt just nu och har som lägst varit nere på 9,5, men har just nu 9,7.
Denna vecka blir det fokus på kortbanespel då vi har ett "Kortbane-match-KM" på vår par 3-bana i helgen. Nu är det strax lunchrast och då får det bli ett varv på par3-banan
Riktigt roligt koncept med kortbane-KM!
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

JohanAdministratör skrev:
MacTS skrev:Jag är fortfarande dålig på att uppdatera denna, men ska skärpa mig lite nu. Första dagen på jobbet nu efter 5 veckors semester. Summeringen av semesterns golfspel är att det har gått hyfsta bra. Spelar ganska stabilt just nu och har som lägst varit nere på 9,5, men har just nu 9,7.
Denna vecka blir det fokus på kortbanespel då vi har ett "Kortbane-match-KM" på vår par 3-bana i helgen. Nu är det strax lunchrast och då får det bli ett varv på par3-banan
Riktigt roligt koncept med kortbane-KM!
Ja det är riktigt skoj
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Kortbane-match KM gick hyggligt men kunde gått bättre. Jag blev lottad i första rundan mot en duktig spelare som jag brukar träna/spela mycket tillsammans med vilket var lite synd. Jag lyckades dock vinna den matchen. Jag låg under med 2 hål med 3 hål kvar att spela men vann de 3 sista hålen. I runda två, som väl får räknas som kvartsfinal så låg vi lika efter 9 hål och dessvärre förlorade jag efter 3 särspelshål. Han som jag förlorade mot vann sen hela tävlingen. Bedrövligt väder med hällregn under hela f.m.

Nu är fokus på träning inför 2 kommande jobbrelaterade tävlingar. En på fredag och en nästa fredag.
En ny (begagnad) putter inhandlades igår (Odyssey 2-ball), och hittills känns den riktigt bra.
Fokus på träningen blir på närspel den närmsta tiden.

I övrigt så ser jag fram emot Clevelands nya CBX-wedge som ska komma i mitten av september. Cavity back wedge tror jag kommer att passa mig bra. Jag känner mig ganska osäker på fullsvingar med mina nuvarande 54 och 58-wedgar. Tanken är att skaffa en CBX 54 och troligen behålla nuvarande 58 mest för bunkerslag och kortare chippar...
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Igår spelade jag en sällskapsrunda på 9 hål med några kompisar som var en bra påminnelse att inte ge upp trots en dålig start. Detta har varit/är ett problem för mig att när jag börjar dåligt har jag en tendens att bli frustrerad och det brukar ju sällan vara bra för resten av rundan...

Igår så startade jag ganska dåligt (körde ingen uppvärming, vilket sällan blir bra) med 5 boogies i rad men la inte så mycket energi på det utan spelade bara vidare utan att fokusera så mycket på resultatet. Jag avslutade rundan med par-birdie-bogey-par och blev lite förvånad när jag räknade ihop poängen att jag gick på mitt par (jag har 5 slag).

Nu kan jag inte garantera att jag kommer vara lika avslappnad nästa gång jag börjar svagt, men jag ska i alla fall försöka :)
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Oj oj vad dåligt jag spelat nu ett tag. Har väl inte blivit bättre av ond ländrygg. Jag har ordinerat mig själv en golffri vecka för att läka rygg och självförtroende. Sen får det bli nya tag igen!
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Den golffria veckan blev i alla fall 6 dar...kunde inte motstå att slå en stund på rangen igår i samband med juniorträning på vår klubb som jag är involverad i. Bollträffen var riktigt bra med såväl driver, hybrider, järn och wedgar....ska lira en runda på söndag, och då får vi se om bollträffen följer med ut på banan också :?
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Rundan igår blev inställd men idag hann jag spela 9 hål. Kan konstatera att viloveckan gjorde nytta! Suget efter golf tillbaks, ryggen känns ok och jag spelade bra. Låg på banans par efter 7 hål men sen kom dagens enda riktiga skitslag. Utslaget på hål 8 som är ett ca 190 m långt par 3 blev bedrövligt och jag hamnade i tjockruff. Hittade bollen men kunde bara knacka ut den. Blev till slut en dubbel på den. Sen avslutade jag med en boogie efter en ganska svag chipp på sista hålet, men 3 över är bra för mig på dom 9 hålen! Nuvarande hcp 9,6


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MacTS skrev:Rundan igår blev inställd men idag hann jag spela 9 hål. Kan konstatera att viloveckan gjorde nytta! Suget efter golf tillbaks, ryggen känns ok och jag spelade bra. Låg på banans par efter 7 hål men sen kom dagens enda riktiga skitslag. Utslaget på hål 8 som är ett ca 190 m långt par 3 blev bedrövligt och jag hamnade i tjockruff. Hittade bollen men kunde bara knacka ut den. Blev till slut en dubbel på den. Sen avslutade jag med en boogie efter en ganska svag chipp på sista hålet, men 3 över är bra för mig på dom 9 hålen! Nuvarande hcp 9,6


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snyggt lir!!! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Mikael316 skrev:
MacTS skrev:Rundan igår blev inställd men idag hann jag spela 9 hål. Kan konstatera att viloveckan gjorde nytta! Suget efter golf tillbaks, ryggen känns ok och jag spelade bra. Låg på banans par efter 7 hål men sen kom dagens enda riktiga skitslag. Utslaget på hål 8 som är ett ca 190 m långt par 3 blev bedrövligt och jag hamnade i tjockruff. Hittade bollen men kunde bara knacka ut den. Blev till slut en dubbel på den. Sen avslutade jag med en boogie efter en ganska svag chipp på sista hålet, men 3 över är bra för mig på dom 9 hålen! Nuvarande hcp 9,6


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snyggt lir!!! :)
Tack! Det kan ju vända snabbt i den här sporten, men just nu känns det bra


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Skriv svar