Puttövningar

Här snackar vi träning och övningar...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

En tråd där vi länkar videos till olika puttövningar!

Här kommer en som jag gillade. Liten överblick kring flera olika som används ute på touren

http://youtu.be/Y6BcTKcOhmc


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Krullet
Inlägg: 32
Blev medlem: 25 jun 2016, 00:41

Vilken övning tränar ni när puttandet helt plötsligt går skit? För att bara få tillbaka lite självförtroende tänker jag.
Hemmaklubb: Vallentuna GK
HCP: 5,8
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Krullet skrev:Vilken övning tränar ni när puttandet helt plötsligt går skit? För att bara få tillbaka lite självförtroende tänker jag.
Där rycker jag faktiskt om klara-av övningar. Dvs sänk 4 1m och 4 1.5 m i rad. Annars börja om från början, dvs 8 puttar.

Eller från olika längder inom en safezone. Typ 6-12 meter. Det är utmanande och kan ta ett bra tag. Men när man gjort det för man en boost i självförtroende samt att man får kläm på smågrejer i puttningen att ta med sig.

Annars genrella övningar som att starta på linjen eller längdzoner. Eller typ match mot sig själv eller kompis.

När det går från att funka till att inte funka tror jag det sitter mer i huvudet än i det tekniska.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Krullet skrev:Vilken övning tränar ni när puttandet helt plötsligt går skit? För att bara få tillbaka lite självförtroende tänker jag.
Spindeln, alla gånger spindeln! Tror jag har en tråd med den övningen här någonstans på forumet!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:
Krullet skrev:Vilken övning tränar ni när puttandet helt plötsligt går skit? För att bara få tillbaka lite självförtroende tänker jag.
Spindeln, alla gånger spindeln! Tror jag har en tråd med den övningen här någonstans på forumet!
Håller med, en eller två timmar med spindeln sen är man tillbaka något bättre på banan igen...
Om du har en port54 så kan den vara bra också. Den använder jag för att veta att jag siktar rätt.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

http://svensktgolfforum.se/viewtopic.php?t=836&p=8084

Här är länk till Max spindel övning
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Peterostman
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 aug 2017, 12:31

Krullet skrev:Vilken övning tränar ni när puttandet helt plötsligt går skit? För att bara få tillbaka lite självförtroende tänker jag.

Kör längdkontrollsövningar med min patenterade metod som "garanterar" 0 treputtar om man gör alla delar rätt. Har förklarat metoden i ett annat golfforum, men där kom den stora motorsågen fram direkt. Har dock kört med den i över 10 år och har extremt sällan treputt. Förklarar den gärna för de intresserade.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Peterostman skrev:
Krullet skrev:Vilken övning tränar ni när puttandet helt plötsligt går skit? För att bara få tillbaka lite självförtroende tänker jag.

Kör längdkontrollsövningar med min patenterade metod som "garanterar" 0 treputtar om man gör alla delar rätt. Har förklarat metoden i ett annat golfforum, men där kom den stora motorsågen fram direkt. Har dock kört med den i över 10 år och har extremt sällan treputt. Förklarar den gärna för de intresserade.
Go for it, jag vill gärna lära mig fler övningar!
Peterostman
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 aug 2017, 12:31

MaxP skrev:
Peterostman skrev:
Krullet skrev:Vilken övning tränar ni när puttandet helt plötsligt går skit? För att bara få tillbaka lite självförtroende tänker jag.

Kör längdkontrollsövningar med min patenterade metod som "garanterar" 0 treputtar om man gör alla delar rätt. Har förklarat metoden i ett annat golfforum, men där kom den stora motorsågen fram direkt. Har dock kört med den i över 10 år och har extremt sällan treputt. Förklarar den gärna för de intresserade.
Go for it, jag vill gärna lära mig fler övningar!
Det är mer en teknik än övning och det enda jag önskar, innan sågen eventuellt kommer fram testa iallfall innan. Det roligaste hade varit om jag kunde visa så att alla delar blir rätt, men då får du komma till Hagge GK. Återkommer om detta skall lägga en 6 åring här först.
Jesperw
Inlägg: 1
Blev medlem: 26 jul 2017, 13:18

Shoot, jag vill också veta. :)
Skriv svar