Mikaels Golflogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:Bra sista nia Mikael! Snyggt spelat!
Tack max! Ja det funkade bra där
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Hollowind skrev:Sjukt nice spel efter strulet i början!
Efter 2an bestämde jag mig för att skita i greenbunkern. Tolka det hur du vill! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Tänkte prova något nytt denna vecka och förbereda mig lite inför tävlingen i helgen. Har kollat banguiden och jag tror jag kan hitta hyfsat lika slag på hemmabanan om jag ändrar min spelstrategi. Spelar vissa par 5 som 3 slag och går lite aggresivare på vissa par 4, samt lite passivare på vissa.

Detta för att matcha de utslag som behövs.

Vet inte men tror ni detta kan vara något i en tävlingsförberedelse?

Det handlar lite om inspelslängder samt att ge sig lite carryutmanigar jag annars inte tar på hemmabanan då det inte behövs hemma men kan ge bra extrachanser på askersund.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

ligger och drar mig i sängen och väntar på frukost. Idag vankas första 18 av Dormy Challenge på askersunds gk.

Har i veckan försökt jobba på lite grejer i spelet men det jag verkligen ska fokusera på idag är huvudet!

Det som händer händer och det som går åt helvete gör det. Jag har min startegi klar för vilka utslag jag kan vara aggresiv på och när jag ska backa av. Nu ska jag genomföra detta.

Bara njuta av det faktum att fem år efter att jag för första gången rörde en golfklubba tävlar på en nivå högre än jag någonsin kunde drömma om efter en livstid i fotbollen.

Prognosen säger att det ska sluta regna 40 minuter innan min utslagstid. Stämmer det är jag svinnöjd! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Har inte skrivit nå sammanhängande på ett tag så här kommer ett långt raljerande utlägg.

Var nere i askersund och tävlade och åkte dit helt utan fokus på resultat utan ville hålla en positiv inställning och våga slå de slagen som behövdes. Dag 1 levde jag verkligen igenom detta och hade kul, många slarvfel dock som förstörde min score, bland annat ett jag kommer återkomma till senare. Det jag kände kring misstagen var att jag var på fel ställe mentalt, antingen på slaget efter eller före det jag skulle slå. Detta ledde ofta till brutala misstag som kostade på tok för många slag i scoren.

Jag försökte ta med mig detta till nästa dag och slaåpna av och alltid leva i nuet. Har inga större förväntningar då jag den senaste tiden slagit bollen dåligt så visste att jag fick leva med en del missar. efter 11 hål har jag gjort 10 bogeys och ett par (egentligen trippel på 10an men räknar inte outen i utvärderingen). Jag kan helt ärligt säga att jag inte förtjänade en bättre score just då. Jag tog inte vara på chanserna jag fick och när jag gjorde allt rätt hade jag stolpe ut. En sån där dag när resultatet inte vill komma helt enkelt. Jag håll mig dock lugn och fortsatte att alltid tänka på nästa slag som det viktigaste. Avslutade med 7 raka mycket stabila par. Detta i en rond som kan vara bland de svåraste vindmässiga ronder någonsin. Den var inte bara stark utan också helt oförutsägbar och var väl kanske runt 12an jag började klura ut den.

Efter tävlingen har jag spelat på hemmabanan och testat lite olika strategier och spelsätt och det funkar lite sådär. Försöker hitta metoder att spela en 18 hålsrunda utan att tappa fokus.

Det är dock en sak som ofta förstör detta och det är bunkerslag. I år har jag spelat bunkrar helt utan självförtroende och råkar jag hamna i en greenbunker förstörs garanterat scoren. minst 2 men ofta 3 eller ibland mer är det vad som krävs för att ta sig ur och jag vet itne vad jag gör som är fel. Cleanade bunkerslag 40 meter förbi eller kvar i bunkern. vilket är standard för mig just nu...

Det som kanske stör mest är att bunkern alltid varit en styrka för mig. Nästan birdiechans om jag legat bra i bunkern. Jag har inte förändrat något utan slår bara så sjukt dåliga bunkerslag helt plötsligt. För varje bra kommer tusen dåliga. Slår jag några bra i rad krävs det ett för att allt självförtroende ska haverera. Jag vet ärligt inte vad jag ska göra för träna går inte, där slår jag nästan alla bunkerslag perfekt. Är de inte bra ligger de några meter från målet och skulle alltså ändå vara sänkbara...

Detta leder till att jag ibland slår bollen sämre på inspelen för att jag nästan skräms av greenbunkrar. Detta känns sjukt jobbigt och vet inte riktigt hur jag ska lösa det.

Nåja, nog med tråkigheter. Imorgon är det KM vilket är säsongens höjdpunkt för mig. Det tråkiga är att de i år sänkt från 54 till 36 och infört en nettoklass. Antar att de måste göra vad de kan för att få folk att anmäla sig men tycker ändå det känns trist. KM är för mig något som tävlas scratch och inget annat, sen var det kul med 54 då det gällde att hålla ihop spelet också. Men jag ska inte klaga för mycket innan, det kanske blir jättebra.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Då var km avklarat och spelet var väldigt mycket besvikelse. Höll dock ihop det dåliga i 27 hål och 9 hål rävkasst. Det var sisådär helt enkelt.

Det jag tar med mig är att jag för första gången fått riktiga applåder för slag jag gjort av fler än 4 personer samtidigt.. hahaha sjukt värt.

En putt från ca 30 m jag slog till 0.5 m och sen det kanske vildaste jag gjort.

Shankade utslaget på en par trea och träffade en sten. På utslaget hade jag 100 m till pinnen, andraslaget hade jag 118 till pinnen från ruffen under ett träd, bakom teet jag nyss stod på. Slog upp den till 6 m och sänkte putten. Sjukaste paret jag någonsin gjort.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Mikael316 skrev:Shankade utslaget på en par trea och träffade en sten. På utslaget hade jag 100 m till pinnen, andraslaget hade jag 118 till pinnen från ruffen under ett träd, bakom teet jag nyss stod på. Slog upp den till 6 m och sänkte putten. Sjukaste paret jag någonsin gjort.
:lol: :lol: :lol:
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Spelade inspel till bråviken open idag och gjorde min första sänkning någonsin från backtee tror jag. 38 p och då var jag tvungen att hoppa över ett hål. Streck där alltså.

Det sköna är att jag varken slog bollen bra eller puttade bra utan helt enkelt bara fick den i hål. Kan man göra någorlunda liknande på tävlingen imorgon är jag mer än nöjd. Bara hålla nerverna i schack.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Mikael316 skrev:Spelade inspel till bråviken open idag och gjorde min första sänkning någonsin från backtee tror jag. 38 p och då var jag tvungen att hoppa över ett hål. Streck där alltså.

Det sköna är att jag varken slog bollen bra eller puttade bra utan helt enkelt bara fick den i hål. Kan man göra någorlunda liknande på tävlingen imorgon är jag mer än nöjd. Bara hålla nerverna i schack.
Är det stora vändningen som är på gång nu!? Kör hårt och hratt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Då var helgen i norrköping gjord. Samtidigt som några var uppe hos max så var jag och tävlade. Något som jag känner är den starkaste framgången var att jag när jag spelade askersund hade kul i 36 hål. Jag la fokus på processen och att alltid göra det det bäst möjliga av nästa slag oavsett hur det tidigare gått. Resultat får bli en produkt av hur jag spelat 18 hål. Detta har jag märkt ger mig en bättre sinnesstämning och jag spelar lite bättre på tävling. Resultateen var långt borta men kände på något sätt att det var på rätt väg

Så kommer jag till norrköping och bråviken. Spelar första varvet där jag slår bollen rätt dåligt och inte sänker en enda putt kändes det som. Slår ett perfekt utslag på för mig svåra 17 som går mitt i fairway... kommer fram och den ligger i jordens torva. Det var lite så det kändes hela varvet, stolpe ut. signerar ändå ett scorekort på 79 och min första sänkning på scratchtävling. Väldigt nöjd med det, och dessutom min första sovmorgon på det.

Går ut andra rundan och det bara låser sig runt greenerna. Slår chippar och puttar med för mycket resultattänk och rädsla för att göra bogey eller dubbel. Kommer helt fel in i rundan och spelar med ångest istället för glädje. Efter 5 hål är jag +8 med tre koppsnurrar på mer än ett halvt varv och en shank ut i skogen på en par 3. Nollställer på 6e tee och försöker verkligen hitta tillbaka till rätt fokus. skit i resultatet det blir vad det blir slå slagen som du vet att du kan.

Efter det spelar jag precis som på lördagen. inte riktigt där med järnslagen och puttar över metern som vägrar trilla i. två brutala koppsnurrar på puttar som jag nästan är redo att plocka upp ur hål och birdieputter som lägger sig bredvid hål. Inspel som jag tror är rakt på pinnen som antingen är 11 meter korta eller långa... går sista 13 på +3 och sista nio överaskande nog på +1 med en bogey och 8 par.

för mig har hål 14-17 på bråviken alltid varit en mardröm och är mäkta nöjd med mig själv som gick dessa på +1 över två rundor.

Nu är det bara att ladda för nästa helg i bollnäs! :)
Bilagor
Bråviken.jpg
Bråviken.jpg (64.13 KiB) Visad 9915 gånger
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar